Forum > Demolåtar

Kornstad - Tryin to Remember

(1/5) > >>

Kornstad:
Satt fast med denna och kunde inte få till någon refräng när äldsta dottern kom ned och löste det åt mig på 5 minuter typ.
Fortfarande en del fix innan klart, men ville kolla lite vad ni tycker också om det är ngt jag själv inte tänkt på som skall läggas till, tas bort eller ändras.

Alla tankar och tips är välkomna.
Funderar på typ nån trumloop i versen, men inte hittat ngt som passar än.

MaxB:
Jag är allergisk mot melodyne och upplever att sången låter plast, i onödan. Vad jag vet är ju du bra på att sjunga.
Basen och kicken låter skönt tungt tillsammans, utan att stjäla energi. Eq:ar du på något hemligt sätt där?
Lyssnar gärna på den här sången utan plasten. Din röst där bakom är skön!

Kornstad:
Tack!  Du har helt rätt angående sången.

Glömde skriva att det bara är en slasksång ännu och ja den är melodynad så det står härliga till då rösten var kass när jag sjöng in det så jag inte klarade att hålla tonerna.

Basen och kicken....nej inget hemligt alls.
Var dock bland det första jag satt och trixade med så jag kommer inte ihåg exakt hur uppsättningen var där.
Teflonminne. Kollar detta och återkommer.     :P

spacetrucker:
Gillar hur gitarren tuggar på i dubbeltakt jämfört med trummorna. Det ger tyngd åt låten på nåt sätt. Ser fram emot nästa version.

// Space

Roffe H:
Kan inte ge dig nån teknisk support, helt utanför mitt kunnande, men en jätte fin låt.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion