Tack för tipset Asti, men tyvärr var det just mixningen som var den tunga delen.
Att spela in det igen går nog rätt fort, men att få till soundet igen är en annan femma. Men jag skall testa och leka lite med ditt förslag för att se om det kanske går att fiska med sig lite inställningar och liknande på något sätt också.

MaxB, det som jag vet att jag gjorde var att jag skar basen med inte alltför skarp kurva vid 70 ungefär för att ge plats för lite mer sub i bastrumman. Det plus en kompressor, annars rörde jag inte basen så mycket.
Bastrumman i sin tur är en kombination av superior, en ren subbastrumma helt utan något klipp i tillslaget, samt en bastrumma som jag kapar av så jag bara har tillslaget kvar, vilket sedan är hårt komprimerat för att verkligen få ett pang. (låter helt orealistiskt för sig självt) och så har jag mixat ihop dessa tre volymmässigt för att få fram bastrumman som jag vill ha den.
Hade tänkt ge dig en mer utförlig förklaring med eq och grejer, men det kommer jag inte ihåg i huvudet. Lyckas jag dock väcka liv i projektet på ngt sätt igen, lovar jag att ge mer info.