Kontrollrummet

Gurano & Plinka - Moment

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här kommer en idé som jag plågat Plinka med. Den har vad jag kallar en extended verse fast det finns nog inget som heter så. Vad jag menar är att den har en knorr liksom, på versens slut, så att den bara rullar vidare ...typ... i alla fall i mina öron :)
Men Plinka grejade det galant :)

Tacksam för synpunkter till förbättring.

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Plinka_MomentA.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 25.11.2013, 10:44:29 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Den kanske inte är mixad, men sången hörs inte så bra. Den äro begravd i allt det murriga. Skön feeling dock.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Den kanske inte är mixad, men sången hörs inte så bra. Den äro begravd i allt det murriga. Skön feeling dock.
Ja sången kan nog behöva att höjas - det är rätt.
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Jag gillar den. Tänker på Sniff´n the Tears fast den här är litet rockigare
och med litet släng av Marie och Per (kommer inte ihåg vad de hette just nu..)..


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag gillar den. Tänker på Sniff´n the Tears fast den här är litet rockigare
och med litet släng av Marie och Per (kommer inte ihåg vad de hette just nu..)..

mvh
Kul att du gillar - och kul med associationerna :)

Nu har jag sänk musiken/höjt sången lite
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En gitarrknorr ligger lite onödigt högt i volym och krockar med sången. Den som spelar vid 33-34 för att nämna ett ställe.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En gitarrknorr ligger lite onödigt högt i volym och krockar med sången. Den som spelar vid 33-34 för att nämna ett ställe.
Jo jag vet vilken knorr du menar men jag har inte bestämt mig än om den är för hög
Tack för komment
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En gitarrknorr ligger lite onödigt högt i volym och krockar med sången. Den som spelar vid 33-34 för att nämna ett ställe.
Så där MaxB - nu har jag sänkt knorrarna på de där ställena lite grann - bättre?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt men jag tycker väl det händer lite väl mycket på sina ställen bakom Plinkas rygg. Plinka är tvungen att tävla med gitarren på sina ställen. Lugna ner gitarren ännu lite... tycker jag... tänk va lätt det är att arrangera andras låtar :P

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön låt men jag tycker väl det händer lite väl mycket på sina ställen bakom Plinkas rygg. Plinka är tvungen att tävla med gitarren på sina ställen. Lugna ner gitarren ännu lite... tycker jag... tänk va lätt det är att arrangera andras låtar :P

// Space
Jepp en hel del händer. Min musik har ju det kännetecknet - inget sömnpiller - ingen musik för slöa - det kräver sin lyssnare :)
Men jag funderar själva på att ta bort en liten gura på de korta refrängerna. Vi får se om du tycker det blir bättre då :D

Tack för lyss å tyck

EDIT. Nu har jag tagit bort en gura på reffen

/Gurano

« Senast ändrad: 25.11.2013, 10:30:58 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)
Början på låten har faktiskt bara en gura så vad du menar med början på låtens mängd av guror är ett litet mysterium :D

Stötte på ett problem nyss - Jag tog bort en gura och gjorde en mp3. När jag la upp den så hördes den tystade guran ändå?? men det löstes genom att ge mp3 ett annat namn (tidigare hade den nya mp3an samma namn som första verren). Har ni stött på samma problem någon gång?
/G
« Senast ändrad: 25.11.2013, 10:53:06 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skön låt och snygga harmonier, ibland kanske jag kan sakna ett 'stadigt komp' bakom Plinka istf. alla slingor, men som sagt då vore det väl inte Gurano längre. :D Ähh... Den är bra så här oxo.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja många guror blir det.. :D..Och dom e sköna allihop inlindade i Plinkås sköna sångslingor..vill man att det skall harmonisera bättre ihop så e början på låtens mängd av guror lagom o sen krydda med dom andra på det tysta braket kanske..?   Annars skön llyssning..  ;)
Början på låten har faktiskt bara en gura så vad du menar med början på låtens mängd av guror är ett litet mysterium :D

Stötte på ett problem nyss - Jag tog bort en gura och gjorde en mp3. När jag la upp den så hördes den tystade guran ändå?? men det löstes genom att ge mp3 ett annat namn (tidigare hade den nya mp3an samma namn som första verren). Har ni stött på samma problem någon gång?
/G
Tror faktiskt jag varit med om det! Det är väl KR:s spelare som blir konfyst över att dom heter likadant eller om det är Webläsarens casch som tycker att han ska spela upp den gamla låten, för den heter ju lika.. :unsure:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ursäkta den kryptiska skrivningen..  :) av antal guror i början ..Det jag var inne på var just att den enda Guran i början 1 versen ..räcker om man nu vill..= för att då prata bättre med skönsången ..Och sen krydda på resten" vid partier utan sång.. Bara förslag som sagt i all välmening.. :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt spelat och sjunget, men jag måste instämma i en del tidigare kommentarer.
Sången är ojämn i nivå och blir otydlig ibland, så dels behöver sångnivån justeras,
men jag tror också kompet skulle hålla igen en aning under sångpartierna.
Mellanspelet i mitten av låten är lite för utdraget i min mening...
Annars gungar låten fram i skön takt!  :)
/Asti t.f. Gunga Din
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skön låt och fina harmonier, i mina lurar låter sången helt ok, men gitarrerna blir lite vassa ibland (som ung. vid 100).  :unsure:
/Roffe H
« Senast ändrad: 25.11.2013, 12:49:01 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Halloj! Vad kul att du lagt upp denna  :D Den var ingen plåga, den var kul att jobba med -skönt gung!
Har lyssnat jag med nu, låter bra, kanske ska sångvolymen ses över lite här och var, i min lyssning skulle jag önska något mer tydlighet  :D
Plinkar på en låt...