Forum > Färdiga produktioner
Plinka/Marruschkka/Kacka/Tanja: Alcyones Tara mantra
Plinka:
Efter synpunkter från space på att basen mellan 200-298 var störande hög i basiga lurar så drog jag ner lite på den. Funkar?
Titel: Alcyones Tara Mantra
Arr och komposition: Plinka
Ylande/wailande sång: Marruschkka & Plinka
Mantrakör: Katarina, Tanja, Plinka
Låtlängd: 7 min
Här möts fyra gudomliga quinnor :P :rolleyes: i en mantra-chanting-meditation, med sina olika partier :D
Alcyone, en av de sju systrarna /gudinnorna i stjärngruppen Plejaderna(M54), är enligt den grekiska mytologin den som skyddar från stormar och fysiska faror.
Den innehåller även ett mantra -Tara Mantra, som är ett skyddsmantra, som skyddar dig mot yttre såväl som inre stormar eller faror:
Tara betyder f.ö. Stjärna på sanskrit, så vad kunde vara mer passande?
---------------
Om Tare tut tare ture svaha ://
Ture mama ayu punje geyana
Pushtim kuru svaha
----------------
OBS! Lyssna inte på denna när du har bråttom!!
Annars är det bara att såga på, men säg inte att den ska vara kortare, den är redan ovanligt kort för att vara en sådan här typ av låt :P
Edit: Efter lite synpunkter på basen i mittenpartiet provade jag här att sänka den en aning. Bättre?
Roffe H:
En lyckad fortsättning på din "stjärnbildsserie" (som jag förstår)? Mycket välgjort och meditativt. Fina stämmor och fin balans i mixen. Det blir fyra smile, en till er va, från mig. :) :) :) :)
/Roffe H
tigersoul:
Lyssnade på denna i förbifarten innan jag skulle ut med hunden...
... nä då jag skämtar bara, sitter i lugnan ro här o är sjuk.
Vilka sköna stämmor! och mixen sitter som en smäck! Jag kan inte säga att jag förstår de djupare innebörderna av denna musikform heller men det är både vackert, meditativt och välgjort. Noll klagomål, blir full pott härifrån ;)
Något jag gärna skulle rulla i högtalarna när man är sönderstressad, som tyvärr händer allt för ofta.
pxm:
Vilken spännande och välgjord låt.....
Temat är också spännande och det
var det också att lyssna på solopartierna..Ni är JÄTTEduktiga
sångerskor !!!!!!
Och du, Plinka är imponerande bra på att arra och mixa dessutom....
och ett shysst mantra - det kan ju bara bli bäst, alltså....
mvh
Lazarus:
Härlig musik! För min del kunde den varit dubbel så lång.
Upprepandet är själva grejen med sån här musik tycker jag.
Mvh
Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida