Kontrollrummet

Hkan Nilsson & The Flying Saucers; "Baby Please Come Home".

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Min egen komposition. Tomas Persson trummor o körar lite, Ted Hammarlund spelar basen, o gör även ett bassolo. O körar lite med.
Tycker själv det här blev jävligt ösigt. Den går hem som fan live den här. Fan vad bra sångljud jag fick till tycker jag. O bra riv i rösten. Det här är min hemmaplan det...
https://soundcloud.com/user7908154/baby-please-come-home-131118
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skönt rockröj med härliga ljud och ett litet bassolo fick vi också :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Röjigt. Kul också hur sångaren sjunger på ett helt eget vis, både uttalsmässigt och vad det gäller timbre.  :lol:

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Underbar live-känsla, som man sällan eller aldrig hör annars här på KR!  :wub:
Skitfin gitarr och snygg mix/produktion!
När man hör det här blir man riktigt sugen på att spela i band igen!
/Asti t.f. Rock-wannabe
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Wow, det här röstläget hade jag inte hört från dig innan o blev ärligt förvånad, positivt!

Jag har en liten liten kritik på sången här o var som jag pockat på dig om förut: du nyper gärna hårt om fraserna så att de knappt hinner lämna munnen innan de nyps åt. Prova att hålla ut fraserna lite mer o se vad som händer :P

Annars: positiv överaskning, tummen upp! live känslan ger ännu mer tummar upp!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Good times Rock'N'Roll... trots att baby is gone. Det enda jag saknade var ride cymbalen. Om den var där så var den på tok för tyst. Annars kanon detta  :D

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Good times Rock'N'Roll... trots att baby is gone. Det enda jag saknade var ride cymbalen. Om den var där så var den på tok för tyst. Annars kanon detta  :D

// Space
Den går tyvärr inte att få fram bättre. Numer har jag eget trumset i studion med flera olika rajdar, en Zildjian 20" A medium ride är den jag gillar bäst. Har även även bättre mickar mm än jag hade på den här inspelningen. Denna ride är en tung Sabian som nog är lite åt hårdrocks o KISS-hållet, gillar den inte alls. Sen jag började idiothandla även med trummor o cymbaler, fast jag inte kan trumma själv, fattar jag hur enormt mycket trummorna o cymbalerna betyder, man kan inte göra så mycket åt hur de låter från början. Det är ju jävligt svårt att spela lagom löst o jämt också på en ride, de flesta icke studio trummisar är väl vana att slå på dem som crashar mer eller mindre, o då låter det bara skit. Den här trummisen spelar alltid med industri hörselkåpor, så det där finliret på rajden hör han inte överhuvudtaget, fast an tror att han gör det... Men han är bland de bättre ändå. Och är inte hörselskadad heller som de flesta äldre trummisar.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härlig livekänsla.
Tänkte på att trummisen borde göra snabba grejer på pukorna i en passage där han nu fortsatte med kick och virvel. Tror det var ett ställe där du lekte med gitarren efter halva låten
Sist tonen på slutet är inte hundra takt från alla  B)
Skönt med livekänslan!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skönt röj.   :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)