Kontrollrummet

Spotify, nån som vet?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag har aldrig lagt upp nåt på Spotify. Inte ens tänkt på den möjligheten  :unsure:
Nu berättade emellertid en bekant att hon hittat en av mina och Raijas låtar där. Då jag kollade och skrev in "Viides Huone" som sökord konstaterade jag att ALLA våra låtar finns där  :o
Hur.... varför.... vem?

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag har aldrig lagt upp nåt på Spotify. Inte ens tänkt på den möjligheten  :unsure:
Nu berättade emellertid en bekant att hon hittat en av mina och Raijas låtar där. Då jag kollade och skrev in "Viides Huone" som sökord konstaterade jag att ALLA våra låtar finns där  :o
Hur.... varför.... vem?

// Space
Jag hittar inget på Spotify. Tror att det är så att du har ställt in ditt spotify på nåt sätt så att den visar en spellista av dina låtar på hårddisken.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Det kan ju vara då det gäller min dator.... men om nån annan också hittat dem  :unsure:


// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det kan ju vara då det gäller min dator.... men om nån annan också hittat dem  :unsure:


// Space
Som sagt! Jag hittar dem inte på spotify så de syns bara lokalt i din dator. Den som hittade några av dina låtar har dem kanske oxå i sin hårddisk?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, jag vet... jag börjar bli för gammal för sånt här. Förr ivärlden så hade man en LP eller så hade man den inte... och hade jag en så "bodde" den i hyllan bredvid skivspelaren och hördes  inte ur radion i köket :wacko:
Jag tror jag dock har en förklaring på att åtmisntåne en av våra låtar finns på Spotify. Vi hade en jul-låt med på en spellista i fjol på en Jul-radiostation"  (Jouluradio) och de har nu en jul-spellista på Spotify. Den finns tydligen med där. Undrar om jag kommer att bli rik nu med alla royalties.... Låten är anmäld till Teosto (finska STIM). Vi väntar på storkovan  :P

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jo, jag vet... jag börjar bli för gammal för sånt här. Förr ivärlden så hade man en LP eller så hade man den inte... och hade jag en så "bodde" den i hyllan bredvid skivspelaren och hördes  inte ur radion i köket :wacko:
Jag tror jag dock har en förklaring på att åtmisntåne en av våra låtar finns på Spotify. Vi hade en jul-låt med på en spellista i fjol på en Jul-radiostation"  (Jouluradio) och de har nu en jul-spellista på Spotify. Den finns tydligen med där. Undrar om jag kommer att bli rik nu med alla royalties.... Låten är anmäld till Teosto (finska STIM). Vi väntar på storkovan  :P

// Space
Hehe jojo förvänta dig inte så mycket :D
Kör hårt - så länge det ryker!