Forum > Färdiga produktioner
Marre and the Magic Mondays- SHOOT ME
tigersoul:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.11.2013, 16:24:09 ---Alrighty then :D
de kom vi till nån slutsats till sist då :)
--- Slut citat ---
haha jajamensan! O vad gäller låten gör ju fröken M precis hur hon vill så klart!
spacetrucker:
Hmm :unsure:... Jag vet ju att Marre sjunger bra men denhär låten föll nog inte mig riktigt på läppen. Tyvärr :(
// Space
Marruschkka:
Lägger in vad den kvinnliga poeten Rikki Ansell/låtskrivaren skrivit ang. denna låt:
"That's how it is, isn't it? There are victims, who mope along and think that suffering is their lot in life. Then there are the people who sometimes get overloaded and throw off the oppression and carry on, and tomorrow they can smile again.
When I was 7, an idiot held a gun to my head.
When I was 9, again. And a third time, when I was 17. I walked away unhurt each time. The last time, the guy apologized and looked really confused because I asked him to come back later... don't ask me, I went and hid afterward, but he went away! So giving in, backing down, being the victim? Not my style.
(three different people, to be clear)
I have video in my head:
She's waitressing in a shabby diner. Get's stiffed on a check, she has to pay that out of her tips. Then her husband dumps her on the diner doorstep and goes off with her co-worker. And she's walking home, defeated, when a robber jumps out and demands her money... the song is her answer to him."
Så jag tolkade hennes text som just ARG...sen kan man diskutera om det gått fram ordentligt, inga snyftanden här.
Så om hon är nöjd så är jag det oxå. Därför ligger den här på färdiga demon.
/Marre
tigersoul:
Mycket attityd där, nästan MER attityd än ilska t.om. Ja du, det är alltid trixigt när det är en annan textförfattare än den som sjunger låten o man diskuterar textens ev innebördor i blindo. Jag kan förstå låten o valen bättre med den informationen på bordet. Dock skulle jag fortfarande själv valt andra alternativ men som du säger, det är hennes låt o är hon nöjd så är låten klar.
En intressant resa blev det i diskussionerna kring den iaf ;)
Plinka:
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.11.2013, 23:06:21 ---Mycket attityd där, nästan MER attityd än ilska t.om. Ja du, det är alltid trixigt när det är en annan textförfattare än den som sjunger låten o man diskuterar textens ev innebördor i blindo. Jag kan förstå låten o valen bättre med den informationen på bordet. Dock skulle jag fortfarande själv valt andra alternativ men som du säger, det är hennes låt o är hon nöjd så är låten klar.
En intressant resa blev det i diskussionerna kring den iaf ;)
--- Slut citat ---
Och alla diskussioner bottnar ju i en intressant text -man undrar ju vad som ligger bakom! Och nu vet vi :)
Attityd tycker jag också är rätt ord, det kände jag direkt när jag läste texten, och enligt mig, det jag hör när Marre sjunger, framkommer mer attityd än ilska.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida