Forum > Färdiga produktioner
Marre and the Magic Mondays- SHOOT ME
Plinka:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.11.2013, 13:58:38 ---Det är tydligen en amerikan som skrivit texten :D
Dålig poet med andra ord? :lol: Jag tycker texten är fantastisk. edit: Och marres arga tolkning med attityd passar jättebra till textens innehåll (tycker jag). Tycker man att det ska vara snyftigt, så har man missat att läsa mellan raderna i texten. :)
--- Slut citat ---
Exakt, texten ska mer framföras med självsäkerhet än med förtvivlan. Och det bra gjort!
tigersoul:
Mitt problem med vokalspåret + arret är att de svävar ovan det som händer i texten. Det låter inte som att det är från hjärtat, att det är huvudpersonen som berättar ;) *edit: bättre beskrivning förhoppningsvis*
Misstolka texten, kan man misstolka texter, finns det inte bara tolkningar? Jag vad du menar dock men jag anser fortfarande samma saker.
Visst är det härligt att debattera sådant här ;)
Dividend:
Man kan ju må dåligt på många sätt. Även om dina låtar ofta är "snyftisar" (i brist på bättre ord) och bra sådana, så är hjärtat hos den amerikanske poeten arg här.
Fin fin tolkning av texten, återigen.
tigersoul:
--- Citera ---Tycker man att det ska vara snyftigt, så har man missat att läsa mellan raderna i texten. smile
--- Slut citat ---
Emotionell, inte nödvändigtvis snyftig även om jag gärna vill höra lite snyft på de raderna faktiskt, som en tillbakablick vilket öppnar för en dynamik för att riva på under de attitydfyllda raderna :P
--- Citat från: Dividend skrivet 13.11.2013, 16:15:51 ---Man kan ju må dåligt på många sätt. Även om dina låtar ofta är "snyftisar" (i brist på bättre ord) och bra sådana, så är hjärtat hos den amerikanske poeten arg här.
Fin fin tolkning av texten, återigen.
--- Slut citat ---
Se ovan svar om dynamik o tillbakablick :P
EDIT: det är ju det här som är så fantastisk med musik, det måste vi alla hålla med om iaf. :wub: :P
Dividend:
Alrighty then :D
de kom vi till nån slutsats till sist då :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida