Din röst passar inte för att sjunga Bellman, men här borde du sjunga nåt
(brukar gilla dina sångpålägg på jazzprylar) Och där kom du in vid 80 nåt 
Det känns lite belamrat i mixen, tänker speciellt i registret kring din sång, som kunde komma fram bättre. Och även strax nedanför?
Annars grymt!
Äh, den passar till Bellman på mitt sätt. Inte på det där tråkiga traditionella sättet möjligen.

Belamrat alltså. Ja, sång, piano och gitarr slåss ju lite i samma område. Ska se vad som kan hända i mix nr 2.
Kul att det lät grymt!!! Tack.
Farbror har blivit gammal och jazzar till det bra!
Har du nyligen tagit sånglektioner eller har det bara lossnat? Din röst är suverän och du släpper fram den på ett sätt som inte hördes för något år sen. Riktigt bra på alla sätt!
Orgelmannen har hittat den där riktiga orgeln också och lesliekabinettet arbetar. Men kanske accelererar och retarderar det inte så ofta som andra organister skulle önska. Sen kommer en favvogitarrist då orgel-farbrorn kompar.
Skönt! Det är ett riktigt jam det här.
Kul att sången fungerar. Igen, får jag väl säga då. Jag åkte ju på en stämbandsinflammation för tre år sedan och kunde inte sjunga alls i nästan två år. Nu sista året har jag börjat få tillbaka orken i rösten. Sen kan ju jazz vara lite förlåtande ibland för oss som sjunger hellre än bäst. Den här låten tex. passar ju för lite teater i uttrycket.
Tack så jättemycket för din kommentar. Den värmde!!!
Det är roligt att höra någon som trakterar instrumenten så säkert och lekfullt!
Håller också med Max om att din sång är bättre nu än tidigare av de låtar jag hört.
Hade nog iofs velat ha en lite mjukare hammondorgel här...
Vad gäller mixen tycker jag basen kan sänkas en liten aning och att sången kunde
varit lite närmre och torrare. Skön lyssning!
/Asti t.f. Lekman
Håller med om orgeln. Får mjuka till den lite. Närmre och torrare blir det också.
Tack så mycket!
Kanonsnyggt, och en sån här skön jazz är ju aldrig fel! 
Tummen upp för sången, och tempot är perfekt. Basen ligger bra i volym tycker jag, den är riktigt skön!
Tack Plinka!
Snyggt arr, och fin sång. Det där med reverb är ju en smaksak, jag är ju svag för både reverb och jazz....gillas. 
/Roffe H
Blött är sött! Tack Roffe!
Trevligt trevligt, hade velat ha lite mer tydlighet på vocals, att de stod lite längre fram o kanske inte lika mycket rum. Just nu låter det som att sångaren står mitt bland musikerna djupt in i rummet.
Annars jättetrevligt, inte varje dag man får höra jazz här, mums mums!!
Rummet igen. Det blir mindre i mix 2.
Tack för tyck, och kul att det gick hem.
Jättesnyggt...lite för blött på det mesta.
Skön vibb, bra spelat!
Blött, blött, blött. Men det är ju november ju.
Tnx man!
Snyggt spelat, kul med lite Real Book. Håller med om att sången var bra. Lite för mycket hockeymatch på orgelljudet kanske, lite skitigare Hammond hade jag föredragit. Trummorna kanske svagaste länken, man blir lite spelsugen...
/Hagis
Medhåll i allt. Trummorna har jag inte spelat denna gången utan bara hamrat in en vända på keyboardet som dessutom loppas genom hela låten. Det hörs nog tydligast på cymbalerna som gör samma fill varje gång.
Är du sugen på att göra en inspelning så är du välkommen. Det vore kul att höra med riktiga vispar tex.
Man förväntar sig nästan att "Ol' blue Eyes" ska komma in och greppa micken, men visst funkar 'Ol' Wernis" oxo 
Nog för att jag har blå ögon, men gammal känner jag mig inte än. Jazz är väl ungt och fräscht? Tack!!
Väldigt bra spelat, Wernis, men för blött mixat...
Du behöver boken "Producing and mixing Contemporary Jazz"
av Dan Moretti utgiven av Berklee Press.
Den är verkligt bra....
Trummorna till hgr bas i mitten piano, gitarr och blås till vnstr,
precis som man ställer upp små jazzband på en scen,
och så torrt som möjligt....
Blöt jazz med trummorna i mitten låter som 80-tals shlager...
mvh
Tack pxm! Det är ju en smaksak hur man vill mixa jazz. Att man "ska" mixa efter hur bandet står på scen är ju bra om man vill att det ska låta live tex. Det kan ju egentligen gälla all musik som har en "riktig" orkester som förlaga. Jag är inte så förtjust i tokstereomix. Främst för att det låter otroligt jobbigt i hörlurar. Men jag håller med om att jag kunde separerat lite bättre.
Så en jazzcombo i ett stort rum låter schlager i dina öron alltså.

Man kan gilla tradition och hålla på det, men jag tycker det är rätt tråkigt oftast. Gillar bättre contemporary jazz som gör skäl för namnet och blandar in andra element. Lyssna gärna på Klabbes bank som fått massa utmärkelser senaste åren. Dom finns på Spotify. Jag har lirat ihop med Klabbe och han är verkligen något extra. Och tack för kommentaren pxm!
Härligt att höra detta
Skönt sväng har du och snyggt lirat, åt Jamie Cullum, men kanske lite för Michael Buble-cleant. Skulle också gärna höra en lite rökigare version.
Övriga synpunkter: Orgeln dominerar lite för mycket när den rullar - flytta tillbaka lesliet några meter när du ändå har live-atmosfär. Inleadande (!) solot behöver en gitarr med tjockare stränger och högre stränghöjd för att få det där läckert dynamiska jazz-twanget.
Glad blir man hur som helst 
Tack HasseFx! Gjorde hela låten med en Telecaster (bytt är bytt med Jocke) så twang är det allt, men av fel sort möjligen. Håller ju på med renovering hemma så det är lite si och så med ordningen. Kanske letar jag fram jazzburken och spelar om solona. Ska fixa orgeln. Hade gärna fått till en rökigare version, men är inte helt säker på receptet. Är det mindre rum även du söker här?
Tack för alla sköna kommentarer!!! Ska försöka återkomma med en ny mix till helgen.