Kontrollrummet

Gone with the wind (jazzstandard) 8/1

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
När inspirationen tryter kan The real book vara en räddning. Som idag, spelsugen men ingen ny låt.  :)

LÅTNAMN: Gone with the wind
ARTIST/GRUPP: Evil Jazzman
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 6,01
KOMPOSITÖR: Allie Wrubel / Herb Magidson 1937
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Hagis på trummor
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Från wikipedia:
Citera
"Gone with the Wind" is a popular song. The music was written by Allie Wrubel, the lyrics by Herb Magidson. The song was published in 1937. A version recorded by Horace Heidt was a #1 song in 1937.

Diane E. Holloway, who has written extensively on American popular songs, indicates that the title was inspired by the 1936 publication of the novel Gone with the Wind, and the timing indicates that this is likely. But the lyrics have no connection to the subject matter of the novel, and this song should not be confused with any of the music featured in the 1939 film adaptation.

Ja, som vanlig är valfritt tyck valfritt.  :D
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:54:30 by Wernborg »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Din röst passar inte för att sjunga Bellman, men här borde du sjunga nåt :lol: (brukar gilla dina sångpålägg på jazzprylar) Och där kom du in vid 80 nåt :D

Det känns lite belamrat i mixen, tänker speciellt i registret kring din sång, som kunde komma fram bättre. Och även strax nedanför?

Annars grymt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Farbror har blivit gammal och jazzar till det bra!  :wub:

Har du nyligen tagit sånglektioner eller har det bara lossnat? Din röst är suverän och du släpper fram den på ett sätt som inte hördes för något år sen. Riktigt bra på alla sätt!

Orgelmannen har hittat den där riktiga orgeln också och lesliekabinettet arbetar. Men kanske accelererar och retarderar det inte så ofta som andra organister skulle önska. Sen kommer en favvogitarrist då orgel-farbrorn kompar.

Skönt! Det är ett riktigt jam det här.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är roligt att höra någon som trakterar instrumenten så säkert och lekfullt!
Håller också med Max om att din sång är bättre nu än tidigare av de låtar jag hört.
Hade nog iofs velat ha en lite mjukare hammondorgel här...
Vad gäller mixen tycker jag basen kan sänkas en liten aning och att sången kunde
varit lite närmre och torrare. Skön lyssning!
/Asti t.f. Lekman
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Kanonsnyggt, och en sån här skön jazz är ju aldrig fel!  :wub:
Tummen upp för sången, och tempot är perfekt. Basen ligger bra i volym tycker jag, den är riktigt skön!
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt arr, och fin sång. Det där med reverb är ju en smaksak, jag är ju svag för både reverb och jazz....gillas.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Trevligt trevligt, hade velat ha lite mer tydlighet på vocals, att de stod lite längre fram o kanske inte lika mycket rum. Just nu låter det som att sångaren står mitt bland musikerna djupt in i rummet.

Annars jättetrevligt, inte varje dag man får höra jazz här, mums mums!!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jättesnyggt...lite för blött på det mesta.
Skön vibb, bra spelat!


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Snyggt spelat, kul med lite Real Book. Håller med om att sången var bra. Lite för mycket hockeymatch på orgelljudet kanske, lite skitigare Hammond hade jag föredragit. Trummorna kanske svagaste länken, man blir lite spelsugen...
/Hagis


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Man förväntar sig nästan att "Ol' blue Eyes" ska komma in och greppa micken, men visst funkar 'Ol' Wernis" oxo :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Väldigt bra spelat, Wernis, men för blött mixat...
Du behöver boken "Producing and mixing Contemporary Jazz"
av Dan Moretti utgiven av Berklee Press.
Den är verkligt bra....
Trummorna till hgr bas i mitten piano, gitarr och blås till vnstr,
precis som man ställer upp små jazzband på en scen,
och så torrt som möjligt....
Blöt jazz med trummorna i mitten låter som 80-tals shlager...

mvh
« Senast ändrad: 20.11.2013, 20:07:03 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härligt att höra detta :)  Skönt sväng har du och snyggt lirat, åt Jamie Cullum, men kanske lite för Michael Buble-cleant. Skulle också gärna höra en lite rökigare version.

Övriga synpunkter: Orgeln dominerar lite för mycket när den rullar - flytta tillbaka lesliet några meter när du ändå har live-atmosfär. Inleadande (!) solot behöver en gitarr med tjockare stränger och högre stränghöjd för att få det där läckert dynamiska jazz-twanget.

Glad blir man hur som helst  ^_^


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Din röst passar inte för att sjunga Bellman, men här borde du sjunga nåt :lol: (brukar gilla dina sångpålägg på jazzprylar) Och där kom du in vid 80 nåt :D
Det känns lite belamrat i mixen, tänker speciellt i registret kring din sång, som kunde komma fram bättre. Och även strax nedanför?
Annars grymt!
Äh, den passar till Bellman på mitt sätt. Inte på det där tråkiga traditionella sättet möjligen.  ;)
Belamrat alltså. Ja, sång, piano och gitarr slåss ju lite i samma område. Ska se vad som kan hända i mix nr 2.
Kul att det lät grymt!!! Tack.

Farbror har blivit gammal och jazzar till det bra!  :wub:
Har du nyligen tagit sånglektioner eller har det bara lossnat? Din röst är suverän och du släpper fram den på ett sätt som inte hördes för något år sen. Riktigt bra på alla sätt!
Orgelmannen har hittat den där riktiga orgeln också och lesliekabinettet arbetar. Men kanske accelererar och retarderar det inte så ofta som andra organister skulle önska. Sen kommer en favvogitarrist då orgel-farbrorn kompar.
Skönt! Det är ett riktigt jam det här.
Kul att sången fungerar. Igen, får jag väl säga då. Jag åkte ju på en stämbandsinflammation för tre år sedan och kunde inte sjunga alls i nästan två år. Nu sista året har jag börjat få tillbaka orken i rösten. Sen kan ju jazz vara lite förlåtande ibland för oss som sjunger hellre än bäst. Den här låten tex. passar ju för lite teater i uttrycket.
Tack så jättemycket för din kommentar. Den värmde!!!

Det är roligt att höra någon som trakterar instrumenten så säkert och lekfullt!
Håller också med Max om att din sång är bättre nu än tidigare av de låtar jag hört.
Hade nog iofs velat ha en lite mjukare hammondorgel här...
Vad gäller mixen tycker jag basen kan sänkas en liten aning och att sången kunde
varit lite närmre och torrare. Skön lyssning!
/Asti t.f. Lekman
Håller med om orgeln. Får mjuka till den lite. Närmre och torrare blir det också.
Tack så mycket!

Kanonsnyggt, och en sån här skön jazz är ju aldrig fel!  :wub:
Tummen upp för sången, och tempot är perfekt. Basen ligger bra i volym tycker jag, den är riktigt skön!
Tack Plinka!

Snyggt arr, och fin sång. Det där med reverb är ju en smaksak, jag är ju svag för både reverb och jazz....gillas.  :D
/Roffe H
Blött är sött! Tack Roffe!

Trevligt trevligt, hade velat ha lite mer tydlighet på vocals, att de stod lite längre fram o kanske inte lika mycket rum. Just nu låter det som att sångaren står mitt bland musikerna djupt in i rummet.
Annars jättetrevligt, inte varje dag man får höra jazz här, mums mums!!
Rummet igen. Det blir mindre i mix 2.
Tack för tyck, och kul att det gick hem.

Jättesnyggt...lite för blött på det mesta.
Skön vibb, bra spelat!
Blött, blött, blött. Men det är ju november ju.
Tnx man!

Snyggt spelat, kul med lite Real Book. Håller med om att sången var bra. Lite för mycket hockeymatch på orgelljudet kanske, lite skitigare Hammond hade jag föredragit. Trummorna kanske svagaste länken, man blir lite spelsugen...
/Hagis
Medhåll i allt. Trummorna har jag inte spelat denna gången utan bara hamrat in en vända på keyboardet som dessutom loppas genom hela låten. Det hörs nog tydligast på cymbalerna som gör samma fill varje gång.
Är du sugen på att göra en inspelning så är du välkommen. Det vore kul att höra med riktiga vispar tex.

Man förväntar sig nästan att "Ol' blue Eyes" ska komma in och greppa micken, men visst funkar 'Ol' Wernis" oxo :D
Nog för att jag har blå ögon, men gammal känner jag mig inte än. Jazz är väl ungt och fräscht? Tack!!

Väldigt bra spelat, Wernis, men för blött mixat...
Du behöver boken "Producing and mixing Contemporary Jazz"
av Dan Moretti utgiven av Berklee Press.
Den är verkligt bra....
Trummorna till hgr bas i mitten piano, gitarr och blås till vnstr,
precis som man ställer upp små jazzband på en scen,
och så torrt som möjligt....
Blöt jazz med trummorna i mitten låter som 80-tals shlager...

mvh
Tack pxm! Det är ju en smaksak hur man vill mixa jazz. Att man "ska" mixa efter hur bandet står på scen är ju bra om man vill att det ska låta live tex. Det kan ju egentligen gälla all musik som har en "riktig" orkester som förlaga. Jag är inte så förtjust i tokstereomix. Främst för att det låter otroligt jobbigt i hörlurar. Men jag håller med om att jag kunde separerat lite bättre.
Så en jazzcombo i ett stort rum låter schlager i dina öron alltså.  ;) Man kan gilla tradition och hålla på det, men jag tycker det är rätt tråkigt oftast. Gillar bättre contemporary jazz som gör skäl för namnet och blandar in andra element. Lyssna gärna på Klabbes bank som fått massa utmärkelser senaste åren. Dom finns på Spotify. Jag har lirat ihop med Klabbe och han är verkligen något extra. Och tack för kommentaren pxm!

Härligt att höra detta :)  Skönt sväng har du och snyggt lirat, åt Jamie Cullum, men kanske lite för Michael Buble-cleant. Skulle också gärna höra en lite rökigare version.
Övriga synpunkter: Orgeln dominerar lite för mycket när den rullar - flytta tillbaka lesliet några meter när du ändå har live-atmosfär. Inleadande (!) solot behöver en gitarr med tjockare stränger och högre stränghöjd för att få det där läckert dynamiska jazz-twanget.
Glad blir man hur som helst  ^_^
Tack HasseFx! Gjorde hela låten med en Telecaster (bytt är bytt med Jocke) så twang är det allt, men av fel sort möjligen. Håller ju på med renovering hemma så det är lite si och så med ordningen. Kanske letar jag fram jazzburken och spelar om solona. Ska fixa orgeln. Hade gärna fått till en rökigare version, men är inte helt säker på receptet. Är det mindre rum även du söker här?



Tack för alla sköna kommentarer!!! Ska försöka återkomma med en ny mix till helgen.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ska försöka återkomma med en ny mix till helgen.

Och här kommer en mix redan på torsdagkvällen.  :D
Snustorr nu på kanalerna. Pytte, pyttelite kort reverb på mastern bara. Inte något man direkt hör utan det finns där bara. Sedan har jag pxm-panorerat också. Inte så hårt men ändå en markant skillnad. Lite slagsida i lurar blir det med låter gutt i monitorer.

Nästa steg blir nog att spela in en "tjockare" sologitarr utan tele-twang.

Just det, helt nytt trumspår är det också. Inspelat linjärt från start till mål.

Till inlägget med nya mixen...




Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skitsnyggt! Läckra gitarrljud och sången tycker jag är lagom torr nu.
Fortfarande tycker jag nog ändå att basen är lite för stark...
/Asti t.f. Bassäng-karl
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Häftigt, det är ju helhäftigt ju !!!!!!!!
Gillar sånginsatsen......
Instrumenten kommer fram bra....
ligger skönt i mixen
Snyggt Wernis !!!! MYCKET snyggt !!!!!


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bättre så här, gillar orgeln.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Åååh vad skönt det blev, allt blev bättre. Fruktansvärt, nästan brutalt långt intro, men det gör inget ;)

Tummen upp  :wub:

Vad ska jag klaga på: får ta något fånigt litet... när sista elguran kommer in till vänster så känns det som den är en aning rumlös o ligger lite torr över bädden av det andra, men det är ingen stor grej o är nog bara något litet rattvrid bort ;)

Annars: skitbra!!

Addendum: Tycker mig höra något instrumentljud här o där som påminner om ett musklick el dyl, låter lite suspekt, strax efter "gone with the wind" ofta. Bara jag som hör det? :P
« Senast ändrad: 22.11.2013, 12:24:23 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Riktigt bra jazz-swing, här är du i ditt esse Wernborg :P Anser iaf jag!

Du lyser med  instrumenthantering, så lekande lätt och sjunger så där skönt avslappnat, och där kommer den bästa voicen fram.

Jättesnyggt, diggar på här jag :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Visst är basen rätt hög - men mysig. Det är som om man sitter för nära basistens högtalare.
Gillar när sången dubbleras, blir lite som i amerikanska musikals, typ Gene Kelly.
Snyggt gjort!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fortfarande helskön, och ännu bättre! ja nog är sången snustorr, men det funkar fint  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skitsnyggt! Läckra gitarrljud och sången tycker jag är lagom torr nu.
Fortfarande tycker jag nog ändå att basen är lite för stark...
/Asti t.f. Bassäng-karl
Tack så mycket. Ja nog är sången torr. Det ligger inget reverb alls på förutom det där nästan obefintliga på mastern. Tycker också det blev rätt bra trots min motvalshet mot torra mixar.

Häftigt, det är ju helhäftigt ju !!!!!!!!
Gillar sånginsatsen......
Instrumenten kommer fram bra....
ligger skönt i mixen
Snyggt Wernis !!!! MYCKET snyggt !!!!!
mvh
Tack så mycket!!

Åååh vad skönt det blev, allt blev bättre. Fruktansvärt, nästan brutalt långt intro, men det gör inget ;)
Tummen upp  :wub:
Vad ska jag klaga på: får ta något fånigt litet... när sista elguran kommer in till vänster så känns det som den är en aning rumlös o ligger lite torr över bädden av det andra, men det är ingen stor grej o är nog bara något litet rattvrid bort ;)
Annars: skitbra!!
Addendum: Tycker mig höra något instrumentljud här o där som påminner om ett musklick el dyl, låter lite suspekt, strax efter "gone with the wind" ofta. Bara jag som hör det? :P
Är ju en reverbälskare så detta är plågsamt torrt för mig.  :D  Kanske petar jag lite till med den ett varv till.
Det där ljudet du hör är alldeles säkert "strängrassel" från baspluggen som kommer vid hårda anslag.

Riktigt bra jazz-swing, här är du i ditt esse Wernborg :P Anser iaf jag!
Du lyser med  instrumenthantering, så lekande lätt och sjunger så där skönt avslappnat, och där kommer den bästa voicen fram.
Jättesnyggt, diggar på här jag :wub:
/Marre
Sån här musik är nästan självspelande för mig. Inte mindre roligt för det i och för sig, men det är trots allt inte det jag helst skulle vilja vara bäst på.  :lol: Tackar för omdömet!

Visst är basen rätt hög - men mysig. Det är som om man sitter för nära basistens högtalare.
Gillar när sången dubbleras, blir lite som i amerikanska musikals, typ Gene Kelly.
Snyggt gjort!
Jag tycker inte den är för hög, men det är såklart en smaksak.
Tack Tokai!

Fortfarande helskön, och ännu bättre! ja nog är sången snustorr, men det funkar fint  :D
Tack.

Den bästa versionen:



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.

Kör ni på gamla b4'an fortf? har inte den gått ur tiden :P tror jag har vb3 istället som "påstås" vara ännu bättre (bör nog tas med en nypa salt) men den är billig!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kör ni på gamla b4'an fortf? har inte den gått ur tiden :P tror jag har vb3 istället som "påstås" vara ännu bättre (bör nog tas med en nypa salt) men den är billig!

Ja. Jag gör det men det finns säkert bättre. Har inte orkat uppgradera. Nord Stage (heter den väl?) har himla fint orgelljud men inget för min plånbok annars. vb3, är det också Native?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Har lyssnat på denna några gånger nu och ber om ursäkt att jag inte kommenterat... det är bara det att jag har svårt att kommentera jazz av nån orsak. Känns lite platt att bara säga att "det låter bra". Men det gör det ju, låter bra. Engelskan låter också rätt bra... utom ordet "just" som behöver ett "d" i början och ett "u" som skall uttalas lite mer som "a"... "djast" alltså... där ser du vad jag vet om jazz  :lol:

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24

Där finns info om vb3, observera audio demon under screenshoten :P

BF4 fick jag inte o funka vet jag när jag gick över till mac, det fanns bara någon gammal version som var innan intel tiden.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.
Tackar! Mogendans kan man är mogen för nu ja. Trummisen fick kicken. Nu lirar Hagis på senaste versionen.

Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.
Kör ni på gamla b4'an fortf? har inte den gått ur tiden :P tror jag har vb3 istället som "påstås" vara ännu bättre (bör nog tas med en nypa salt) men den är billig!
Installerade en version jag "hittade" av B4 för länge sedan, men visst skulle den hålla idag.

Har lyssnat på denna några gånger nu och ber om ursäkt att jag inte kommenterat... det är bara det att jag har svårt att kommentera jazz av nån orsak. Känns lite platt att bara säga att "det låter bra". Men det gör det ju, låter bra. Engelskan låter också rätt bra... utom ordet "just" som behöver ett "d" i början och ett "u" som skall uttalas lite mer som "a"... "djast" alltså... där ser du vad jag vet om jazz  :lol:
// Space
Ska tänka på djust nästa gång. Tackar.

http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24

Där finns info om vb3, observera audio demon under screenshoten :P

BF4 fick jag inte o funka vet jag när jag gick över till mac, det fanns bara någon gammal version som var innan intel tiden.
Tack.






Ny version med Hagis på trummor i första inlägget. Kass på att mixa riktiga trummor, men kanske blev det rätt ok ändå.
Vad tycker ni? Vad kan göras bättre?


Utloggad Girly

Oj, det här blev andra jazzlåten på raken för kvällen...är det den nya trenden på KR?
Nåväl...mina herrar...även om jazz inte är min grej så är det här bara så himla proffsigt och snyggt gjort.
Bra sång och den där trummisen, han kan han  ;)  :)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ha, jag hörde en liten miss!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är snyggt gjort. Ovanligt bra styrsel på sång utan flås, stadigt trots lågt luftflöde så att säga. bra.

Alltså orgeln. Säkert är det rätt för genren, men jag tycker den låter parodi på sig själv. För mig dör all stämning i den, framförallt med panningen som far omkring så man blir snurrig i huvudet.

SÅ, behåll tonerna men sätt in prercis vilket annat ljud som helst, traktorsampling eller worst case piano från roland D10.

Men, det kan säkert vara så att alla uppskattar n klassisk orgel sådär, men det låter sådär buskisorkester för mig  :ph34r:

Min favoritdel är nog pianot smyger in i slutet där. riktigt fint.

gött mos.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo man får ju direkt ett stort 'Smile' över hela fejjan när man lyssnar på denna..   :)
Man blir lycklig lixom..
Bra jobbat..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ska försöka återkomma med en ny mix till helgen.

Och här kommer en mix redan på torsdagkvällen.  :D
Snustorr nu på kanalerna. Pytte, pyttelite kort reverb på mastern bara. Inte något man direkt hör utan det finns där bara. Sedan har jag pxm-panorerat också. Inte så hårt men ändå en markant skillnad. Lite slagsida i lurar blir det med låter gutt i monitorer.

Nästa steg blir nog att spela in en "tjockare" sologitarr utan tele-twang.

Just det, helt nytt trumspår är det också. Inspelat linjärt från start till mål.

Till inlägget med nya mixen...


Den här gillar jag. In your face och tajt. Tung bas men helt ok. Den debatterade orgeln gillar jag också, skönt med odistat ibland. Möjligen kan Leslie't L R dras in lite mot mitten men samtidigt är det läckert att bli ljudmässigt omsluten av ett närmickat odistat leslie. Skönt ljudfluff. Trummorna sitter som de ska både musikaliskt och i ljudbilden. Najs med jazz, mer sånt.  ^_^
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det har farbröderna gjort bra! 
Jag har diggat under arbete!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Spela jazztrummor till klicktrack känns ju lite ovant.
Skulle kunna lyfta vispljudet med att komprimera virveln mer. Nu är det ganska vasst. Även pukorna kan komprimeras med attacktid 0 för att minska anslaget och framhäva sjunget i pukan (behövs en gate då också).
/Hagis