Forum > Demolåtar

Gone with the wind (jazzstandard) 8/1

<< < (7/8) > >>

Emulator:
Det är snyggt gjort. Ovanligt bra styrsel på sång utan flås, stadigt trots lågt luftflöde så att säga. bra.

Alltså orgeln. Säkert är det rätt för genren, men jag tycker den låter parodi på sig själv. För mig dör all stämning i den, framförallt med panningen som far omkring så man blir snurrig i huvudet.

SÅ, behåll tonerna men sätt in prercis vilket annat ljud som helst, traktorsampling eller worst case piano från roland D10.

Men, det kan säkert vara så att alla uppskattar n klassisk orgel sådär, men det låter sådär buskisorkester för mig  :ph34r:

Min favoritdel är nog pianot smyger in i slutet där. riktigt fint.

gött mos.

bjurte:
Jo man får ju direkt ett stort 'Smile' över hela fejjan när man lyssnar på denna..   :)
Man blir lycklig lixom..
Bra jobbat..

Bribedant:

--- Citat från: Wernborg skrivet 21.11.2013, 20:21:00 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.11.2013, 00:09:52 ---Ska försöka återkomma med en ny mix till helgen.

--- Slut citat ---

Och här kommer en mix redan på torsdagkvällen.  :D
Snustorr nu på kanalerna. Pytte, pyttelite kort reverb på mastern bara. Inte något man direkt hör utan det finns där bara. Sedan har jag pxm-panorerat också. Inte så hårt men ändå en markant skillnad. Lite slagsida i lurar blir det med låter gutt i monitorer.

Nästa steg blir nog att spela in en "tjockare" sologitarr utan tele-twang.

Just det, helt nytt trumspår är det också. Inspelat linjärt från start till mål.

Till inlägget med nya mixen...

--- Slut citat ---

Den här gillar jag. In your face och tajt. Tung bas men helt ok. Den debatterade orgeln gillar jag också, skönt med odistat ibland. Möjligen kan Leslie't L R dras in lite mot mitten men samtidigt är det läckert att bli ljudmässigt omsluten av ett närmickat odistat leslie. Skönt ljudfluff. Trummorna sitter som de ska både musikaliskt och i ljudbilden. Najs med jazz, mer sånt.  ^_^

MaxB:
Det har farbröderna gjort bra! 
Jag har diggat under arbete!

hagis:
Spela jazztrummor till klicktrack känns ju lite ovant.
Skulle kunna lyfta vispljudet med att komprimera virveln mer. Nu är det ganska vasst. Även pukorna kan komprimeras med attacktid 0 för att minska anslaget och framhäva sjunget i pukan (behövs en gate då också).
/Hagis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion