Kontrollrummet

equality - V2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: V2
ARTIST/GRUPP: eq
GENRE: rock kanske?  :mellow:
LÅTLÄNGD: ca 3 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: njet
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Hittade en del gulliga ljud med nu också ny effektbox (HD500X) till Variaxens T-model 3. Är ju ingen elgitarrist men med flera tagningar och lite tweaks i datorn låter det väl någorlunda tight. Ingen riktig låt tyvärr utan mest som ljudtest/jam.  :)  Att sågas i bitar.
« Senast ändrad: 11.11.2013, 15:27:30 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: I love it men mera sång behövs kan ju bli hur bra som helst detta.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad är det för bas du spelar? Låter tydligt och djupt utan att bullra.
Häftiga instrumentinsatser! Grymt sololjud (men lite stickigt i diskanten i min lyssning), det gitarrspelet behöver inte vara mer komplicerat än så här!

Vilken bas!

Här kan man verkligen snacka om att gitarljudet inspirerar dig!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Här kan man verkligen snacka om att gitarljudet inspirerar dig!

Jo men så är det. Thnx Max. Basen är midi! Trilian Rock P - Bass Pick - Full Range.
Tog bort en del redundant gitarrsjälvbefläckelse och ändrade nivåerna något. Lite vass gitarr fortfarande?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här kan man verkligen snacka om att gitarljudet inspirerar dig!

Jo men så är det. Thnx Max. Basen är midi! Trilian Rock P - Bass Pick - Full Range.
Tog bort en del redundant gitarrsjälvbefläckelse och ändrade nivåerna något. Lite vass gitarr fortfarande?


En attans dj*%la keyboard-bas alltså?   :P
Den låter super! B)

Sköna soloslingor! Jag har svårt att lita på mina öron och lurar. First impression nyss var vasst ljud men kan inte med säkerhet bedöma om det är mindre vasst nu. Men bra är det. Tänker på Tonys röst då jag hör drivet i den här låten.
« Senast ändrad: 10.11.2013, 12:00:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det här låter snyggt! Vad är HD500X för modell? Live-versionen av HD500? "Bön"-modellen?
Skitsnyggt basljud tycker jag också! Jag har ofta problem att få en distinkt och djup
bas som inte mullrar. Fräckt gitarrljud du hittat. HD500X har väl hundratals presets antar jag...?
Känner igen det där som när jag själv tagit på lurar, kopplat in POD X3:an och försvinner
bort i en sanslös gitarrorgie......en härlig känsla. För egen del är jag oftast glad att ingen
hört mig, men här tycker jag du får till det riktigt bra! Blir spännande att höra hur dina låtar
kommer att gestalta sig framöver. Blir kanske hårdrock för hela slanten..?  :)
/Asti t.f. Modellagent
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick

En attans dj*%la keyboard-bas alltså?   :P
Den låter super! B)

Sköna soloslingor! Jag har svårt att lita på mina öron och lurar. First impression nyss var vasst ljud men kan inte med säkerhet bedöma om det är mindre vasst nu. Men bra är det. Tänker på Tonys röst då jag hör drivet i den här låten.


Ska nog trycka till diskanten lite till. Tänkte tony också när jag "larvade" mig vid micken. Tur vi har'n.

Det här låter snyggt! Vad är HD500X för modell? Live-versionen av HD500? "Bön"-modellen?
Skitsnyggt basljud tycker jag också! Jag har ofta problem att få en distinkt och djup
bas som inte mullrar. Fräckt gitarrljud du hittat. HD500X har väl hundratals presets antar jag...?
Känner igen det där som när jag själv tagit på lurar, kopplat in POD X3:an och försvinner
bort i en sanslös gitarrorgie......en härlig känsla. För egen del är jag oftast glad att ingen
hört mig, men här tycker jag du får till det riktigt bra! Blir spännande att höra hur dina låtar
kommer att gestalta sig framöver. Blir kanske hårdrock för hela slanten..?  :)
/Asti t.f. Modellagent


Ha, ha! Hårdrock är ju inte min genre men visst är det kul att pröva sånt utanför de gängse ramarna. HD500X är nog livemodellen ja. Presetsen är inte så många tror jag. Som vanligt inte fattat manualen riktigt. Den är ju också så tråkig... Som sagt flera tagningar och klipp i datorn så det hela är fusk. Lite kul att ha nåt att lira på på nästa firmafest ändå och inte behöva ta med flera gitarrer till samma tillställning. Häftigt med orgier... :D
Tack Asti!




m.v h.
e.q t.f. pryl.galning
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
rawk !!
Sköna räkor och lite udda tonval här och där,läkert..
Bra ljud överlag men kan tycka att Gurkan är väl blöt..
Virveln var väl ingen favorit heller..
Annars kanon.. B) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Shiiiit vilket vibrato du fick till vid 85.
Basen ja. Lät riktigt grymt i sammanhanget, mindre ärlig när den exponerades på egen hand.

Är det autowah?

Gött jam!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att höra - jamma vidare på denna så är du snart hemma.  :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Njuter av varje sekund..

Du får en 4:a på Lemmy-skalan vad gäller sången. 5 är max. ;)

Ett förslag är att hitta på ett Sabbath-riff som kommer in efter halva. Typ Paranoid eller nåt lika enkelt och i samma stuk :) Då hade det nog öst på riktigt bra.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Snyggt!
Gillar framför allt basen och orgeln som maler på så gott och håller ihop allt. Jättebra sång, undrar om den skulle kunna bli ännu fylligare med lite mer reverb?
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket tight "ljudtest" måste jag säga...roligt med sköna prylar.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
bjurte: Gamla AD hänger ju med som trumplugg. Bytte snaren mot en större men kan nog förbättras. Tack för input. Värmer med ord från en sådan driver elgitarrist.
Wernborg: Tog i med lite mer kompressor på guran nu och det kanske plattade ut vibratot.  :unsure: Basen är ju duktigt loopad. Kanske skulle låta mer levande om man lät bli att loppa och kvantisera? Aotowah, antar det. Jag hariaf inte rört pedalen under inspelningarna.  -_-
Tack för även dina ord som den briljante gitarrist du är!
Gurano: Ytterligare en gitarrtrollares comment. Thnx man!
Divid: Ja fler tunga riff skall  det vara och harmonibryt men det var som speldjävulen grep tag i mig och jag bara fortsatte och fortsatte i samma loop s a s. Thnx Per och tack för de fina referenserna.
Plinka: Var nog lite tanken med orgel och bas. Funderar på en lite syrligare orgelsound men jag vet inte ja. Tog in lit mer reverb men inte gav det någon ynot-pondus.  :mellow: :) Trevliga comments Plinka! Tack för dessa!
Roffe H: Ja, visst är det!  :D Får väl lugna mig nu fram till jul ändå. Inte helt tajt tyvärr men men... Thnx Roffe.

Mixade om något. Svår att eq:a guran med tanke på att wah-wah:n lever sitt eget liv. Den fick mer kompression och mindre diskant. Lite blötare sång oxo.
« Senast ändrad: 11.11.2013, 15:54:03 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves