Ah va kul. Kreativa kommentarer, my favourite
Min enda invändning är att orgel och moog-kombinerade räkan vid 6.37 är lite för hög i volym i mixen. Tycker mig ha hört och uppskattat den något lägre i helheten i de versioner jag lyssnat på. Men kanske spelar mitt minne mig ett spratt eller så är det här den konstnärliga friheten spelar in.
Har du medvetet lagt den så högt?
Helt rätt, för hög orgel. Inte konstnärlig frihet, mer konstig klantighet möjligen. Bör nog fixas.
Den där jvla N.I. B4 pluggen, har aldrig varit nöjd med hur den sitter i en mix. Den är dessutom ojämn på så sätt att vissa toner kan få för sig att dominera i ett ackord. Rotade fram allt jag har i orgelväg, min gamla D50 synt var orgelkandidat ett tag men det är B4 pluggen som lirar. Det är trots allt bra mycket enklare med pluggar än att börja rigga hårdvara.
Ojoj, det var fantastiska 11 minuter 
Otroligt bra insatser av alla inblandade, gitarren och det avancerade arret så bra gjort, och fjöjten ej att förglömma!
Och till MaxB, så grymt du fixar sången!
Lite skumma orglar på ett par ställen, men antar att det ska vara så.
Förstår att denna läggs till färdiga nu, men kan inte låta bli att tänka på hur nice det dessutom hade varit med körer på vissa ställen(Max är ju duktig på att köra med sig själv), som någon skrev 
Tack Plinka. MaxB är en förutsättning för Supper's projektet så jag hoppas han hänger med några verser till

Det är skitbra att ha ett bollplank som kan materialet "by hart". Rent tur jag hittad MaxB som tar eget initiativ på den vokala delen och dessutom inte bangar för att leverera nya spår om det blev något problem. Vi har haft våra duster om editering och pitch korr och annat tekniskt blaj men jag har lärt mig att så småningom kommer det ett sångspår som är "nailed it". Tack Max.
Jag håller med dom flesta andra: Starka insatser från samtliga. Shit, som gammal Genesis-freak skulle jag vilja vara med på det här tåget 
Dock tycker jag mixen behöver jobbas på lite. Det känns som om alla instrument ligger i stort sett lika högt.
Mvh
Lazarus
Du råkar inte lira Cello?

Intressant ang. mixen. Det går rejält upp och ned i dynamiken på den här delen av Supper's. Tysta stycken, ett litet crescendo här, en accent där, och så brakar hela skiten igång så nålen hoppade i vinylen, och sen tvärstopp till pianissimo. Det här var faktisk knepigt att mixa snyggt (= skit bakom spakarna). Sen finns den individuella balansen mellan instrument och sång vid en viss given punkt. Där finns det säker förbättringar att göra. Just nu är jag så insnöad på Supper's Part1 så det är svårt att ha en överblick. Öronen ska få vila en tid. Brain reset.
Det finns en alldeles speciell magi i mixen på Genesis original spår på Foxtrot plattan och det är en bra fingervisning för hur ungefär matcha de olika stämmorna mot varandra. Det är i det här fallet musikens "atmosfär" jag letar efter. Att försöka kalkylera originalmixen är ingen kul idé. Den finns ju liksom redan...
Mycket snyggt! Har lyssnat MÅNGA gånger på orginalet och denna håller hela vägen. Väntar med spänning på "...with the guards of Magog swarming around..."
Exakt. Det är dit jag vill också. Apocalypse in 9/8. omfg det ska bli kul

Har lite svårt för sådan här Ton för Ton karbonkopie musik !!
Med det avklarat.
Så kan jag villigt erkänna att Selling England och Foxtrot Lätt platsar på min topp tio Albumlista.
Resten av deras katalog är oxo Ok, men inte i samma klass..
Detta är väldigt skickligt och kompetent utfört och jag håller med om att Keybord delarna är lite 'stela' och skevt mixade.
Beundransvärt att ni tar er igenom detta stycke med äran i behåll.
Men... Det blir ju mer som en 'teaser' för att plocka fram originalet istället. 
Flåt.. Men se det inte som en sågning, ni är bra...
Kul att medelåldern på KR är så hög att den här gamla 70tals genren finns med i bagaget hos så många.
Ingen sågning uppfattad men point taken. Själva suget jag hade var att lira igenom Supper's (och lite andra gamla progg tracks förhoppningsvis) som de är nedtecknade, vilket de ioför sig sällan är

. Det blir ändå tycker jag läckert annorlunda mot originalet när de medverkandes personliga tolkning hörs. Det är det roliga när man lyssnar med lite distans till spektaklet. hagis på trummorna t.ex, han har fri händer att röja som han vill med skinnen och det sitter alltid kanon till slut. Det yxiga keyb liret beror nog på att det är jag och mycket midi tyvärr. Ta ut det Bank håller på med rent tekniskt i musiken är inget stort problem, dessutom finns det en del bra info på nätet. Men sen att återskapa någon slags human feeling via pianorullen i midi...

det är där det skiter sig.