Fick ju glädjen att få låna/förvalta Jockes och Roffes underbara "Blinka lilla stjärna"...
Den gav mig idén till temat kring mina kommande projekt, nämligen ett meditationsalbum som jag håller på med nu. Temat fick bli stjärnor! Finns ju i tusental, så har ju att göra hela livet, men just nu valde jag att inrikta mig mot de mytomspunna plejaderna(stjärngrupp M54), med de sju gudomliga systrarna som skiner relativt nära oss och är en del av oxens stjärntecken.
De ska få varsin låt

----------
Men nog om bakgrundsinfon... Modern till hela projektet är ju denna stjärna, och modern till de sju systrarna är havsnymfen Pleione(som också skiner i samma stjärngrupp), tillsammans med sin man, jätten Atlas. Atlas förlorade en strid under Zeus befäl en gång, och fick som straff av Zeus att bära himlavalvet på sina axlar.
Alltså gjorde jag en remix och en text, där detta är Pleiones sång till Atlas. Detta är inte en meditationslåt(som ni märker), utan mer som en kärleksförklaring och hyllning till stjärnorna, och med mig i studion fick jag också mina väninnor Katarina och Tanja, som är med och körar.
---------------
Tja...vad tycks?
Fattar ni någonting? Flummigt?

Mix, upplägg, övrigt?
--------------
Text:
Pleiones Song (to Atlas)My Love, you bear
the endless sky
upon your shoulders
Yous swaying hair
your clearblue eyes
give the heavens their colours