Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - Eagle

<< < (9/13) > >>

spacetrucker:
Jättefin låt... på alla sätt. Kanske kunde ni öppna diskanten lite mer. Framför allt på trumspåret som låter instängt. Var det enda sättet att få Lazarus med, att stänga in honom  :lol:.

9 av 10 möjliga för denna :)

// Space

Marruschkka:
Riktigt häftig låt det här, och med Eddis stämma i de djupare registret blir det fullpoints  :rolleyes: :P

Nån slags korsning mellan Zappa och Kaipa, fast mer eget, wow!!

Lyssnar vidare på den här :D

Bra samarbete grabbar!

/Marre

Eddi:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.11.2013, 13:57:20 ---Jättefin låt... på alla sätt. Kanske kunde ni öppna diskanten lite mer. Framför allt på trumspåret som låter instängt. Var det enda sättet att få Lazarus med, att stänga in honom  :lol:.

9 av 10 möjliga för denna :)

// Space

--- Slut citat ---
Åh sjutton låter han instängd - jag försökte släppa ut honom -men han fick väl inte benet med sig kanske!? Ska lyssna på det. Tack för tyck Space :D

--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.11.2013, 14:03:08 ---Riktigt häftig låt det här, och med Eddis stämma i de djupare registret blir det fullpoints  :rolleyes: :P

Nån slags korsning mellan Zappa och Kaipa, fast mer eget, wow!!

Lyssnar vidare på den här :D

Bra samarbete grabbar!

/Marre

--- Slut citat ---
Tjo kul att du gillar Marre flera har nämnt den gode Frank men Kaipa var nytt (eller du menar det instrumentala mellanpartiet så klart, vad dum jag är :wacko: - ja då håller jag med dig).
Tack för tyck Marre :D

Bribedant:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2013, 01:20:55 ---Då försöker vi oss på en uppföljare till Nothing I can do - nämligen Eagle som blev rätt så proggig tror vi.

--- Slut citat ---
Uj höll på missa denna. Proggigt tror ni!? Jomenvisst. Schysst Progressive med en bra låt i botten. Snygga sak som hänger ihop. Detta till skillnad från en del moderna "progg" låtar bestående av ihoplappade låtidéer med konstiga taktarter emellan.

Gillar skarp. Kören kunde fått öva lite till kanske. Rätt otypiskt komma från dig Eddi. Men det är ett colabb antar jag. Alla inblandade får dela på betyget 4,5 moogtaurus för detta. jag lade Max kör en fjärdedels takt för tidigt  :lol: been there, done that

Eddi:

--- Citat från: Bribedant skrivet 13.11.2013, 02:38:20 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2013, 01:20:55 ---Då försöker vi oss på en uppföljare till Nothing I can do - nämligen Eagle som blev rätt så proggig tror vi.

--- Slut citat ---
Uj höll på missa denna. Proggigt tror ni!? Jomenvisst. Schysst Progressive med en bra låt i botten. Snygga sak som hänger ihop. Detta till skillnad från en del moderna "progg" låtar bestående av ihoplappade låtidéer med konstiga taktarter emellan.

Gillar skarp. Kören kunde fått öva lite till kanske. Rätt otypiskt komma från dig Eddi. Men det är ett colabb antar jag. Alla inblandade får dela på betyget 4,5 moogtaurus för detta. jag lade Max kör en fjärdedels takt för tidigt  :lol: been there, done that

--- Slut citat ---
Kul att du som är bland det proggigaste vi har på KR gör tummen upp, det blir vi glada för. När Lazarus levererade mellanspelet trodde jag aldrig vi skulle få ihop helheten men det funkade. Att Max låg fel upptäckte Lazarus faktiskt :lol:
4,5 moogtaurus blir 1,5 var  perfekt. Tack för tyck Bridebant!

Jag tror vi negligerar Space känsla av instängd trummis o flyttar den till färdiga inom kort.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion