Kontrollrummet

Kopiera över gruppspår och alla möjliga inställningar till existerande projekt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Detta har väl ältats. Men nu är det min tur.

Jag har filat ihop ett bra trumsound. Jag har alla DKFH-kanaler panorerade, och mitt trumsett inställt som jag vill (byggt ett custom-set). Sen har jag allt utkört till gruppspår, på vilka jag har behandöat soundet med send/insert. Nu vill jag applicera detta på  ett existerande projekt.

Jag försökte spara en DKFH-preset, men det går inte. Jag kan spara, men det går inte att öppna presetten i det andra projektet för den verkar inte finnas.

Jag försökte spara mixersettings, men det går inte att importera till existerande  projekt.

Jag försökte spara channelsettings, samma resultat.

Jag kan inte lyckas. Hjälp!!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

OK, lite läsning i DFH-manualen berättar att man KAN spara trumset, men inte som preset förstås. Utan det finns en save-knapp. Bra. Sen finns det ingen load-knapp, utan man måste ta bort drummer-pluggen och lägga den tillbaka för att komma till en dialog där man kan ladda  settings. Fyui.

Nåja, 90% problemet återstår ju. Alla mina DFH-outputtars settings saknar, och alla gruppspår med mina pluggar.

Fan. Fan.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

OK. Så att seiva alla DFH-outputs går för sig. De går också att välja alla outputs i ett annat projekt, och ladda in alla kanaler rakt på de existerande. Hurra hurra. Men alla output-bussar är åt helvete. De pekar på master. Nåväl, med samma  metod kan jag nu lägga in 6 grupper, och ladda mina gruppspår in på dem. Men de får inte sina riktiga namn. Så namnen hamnar jag skriva ner på papper? Hurra. Alla gruppernass sends är åt helvete. Och med samma  metod laddar jag in mina FX-bussar, ger dem rätt namn (jag har skrivit det på papper igen). Men ändå hittar inte min inladdade gruppkanaler dessa  sendbussar.

Varför i hela helvetes värld skall en enkel sak som detta vara så in i helvetes jävlars svår.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Är det ett existerande projekt du vill importera setupen till eller vill du ha den som mall till kommande projekt?
Om du vill använda den som mall kan du väl spara den som template?
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Ja, problemet är att jag vill ha mitt trumsound överfört till ett existerande projekt (som jag gjorde  på grönbete med en ganska omodern GM-trummsoundsmodul).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Har du varit i kontakt med tillverkaren och frågat om inte detta borde fungera/finnas?


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Är det ett existerande projekt du vill importera setupen till eller vill du ha den som mall till kommande projekt?
Om du vill använda den som mall kan du väl spara den som template?

Tänkte samma!

Nu kan du lu åtmistone i framtida inspelningar använda den setupen om du sparar som Template?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Jag har samma problem fast med EZ drummer ..

Jag får helt enkelt spara masterinställningarna, bouncha ut till en *.wav omastrad (när allt är mixat) och importera själva *.wav filen i mitt projekt som kallas "sjuktbratrummor.cpr" hahaha.
Och sen aktivera mastereffekten igen :)

Känns liiite väl jobbigt  :o   men det är så jag gör .. ibland..inte ofta.. men ibland.


Men det kanske funkar att ordna i EZ?  :wacko:

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se