Kontrollrummet

aROCKER_Leave me

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Nytt ljudkort med schyssta micpreamps och sedan kör jag OH-mickning på setet nu istället för Mono-OH.

therocker har ju införskaffat en Orange Tiny terror, så borta är nu gitarrpluggarna.

Och då blev detta det första vi gjorde.

Startade med introt som jag gjorde på akustisk...sedan tog vi det vidare därifrån och Jens arrade upp solopartiet själv, grymt som vanligt.

Och sedan är Bluesboy med och "smyckar" låten med allsköns sattyg!

aROCKER: Trummor, sång, körsång
therocker: Gitarr, Bas, körsång
Bluesboy: Harpsichord, Piano, stråk, Tuba
« Senast ändrad: 03.03.2014, 22:54:51 by aROCKER »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
skönt tidstypiskt sound. Det här gänget är bra på att fånga alla ljud från en epok. Jag njuter av att höra trumspelet som är såå rätt i sammanhanget!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Introt förstår jag mig inte på, men sedan blir det gammal hederlig aROCKER stuk..
Den lilla orangea terroristen tog soundet upp ytterligare en nivå, låter kanoon..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra mix..och sköna harmisar , Mycket likt lördagspåsen..självplock..göt t hela vägen till slutet  B)..


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Auh... gosh... vad jag längtar tillbaka till 70-talet där vi satt I en radhuskällare och lyssnade på den senaste vinylen från aRocker+friends Leave Me....
Underbart även om första minuten var märklig men vi hade svalt det också :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Kan förstå och även uppskatta det s k "tidstypsiska tänket", MEN, tycker att orkestpukorna är alldeles för starka och torra, sången är otydlig, kan knappt uppfatta vad texten handlar om (jobba med eq på sång!) samt att elgitarrerna är väldigt ostämda....
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
MaxB: Vad kul, tack för det.
Bjurte: Låten startade med det så kallade intropartiet, nog har väl märkligare sammansättningar gjorts, ycker det hänger ihop bra...lyssnade inte du på Uriah Heep!? :P
Marsall: Vad kul, lördagspåse med Jägermeister i!?
Eddi: Första minuten är samma som det som dyker upp senare i låten fast då är det Bastuba också...ännu märkligare (Tycker "When I´m sixty-four" är märkligare då den dyker upp på Sgt Pepper!)
Henric: Är gitarrerna väldigt ostämda!?...sången var tänkt att vara lite tydligare än i KENT´s låtar och där lyckades vi, skål! :D


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Kul med fler kommentarer än vad som dyker upp i grannforumet.
Alltid lika kul att göra musik från rätt tidsepok med "rocker"pojkarna. :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fantasifullt och spännande arr och tidstrogen mix och ljudbild!
Läckra gitarrljud och snyggt spelat! Skitsnygg distad kompgura som ligger i högerkanten.
Reserverar mig också för introt, som inte har samma kvalitet som resten av låten...
/Asti t.f. Leg reserverare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fyra oklippta grabbar, långt före Anders Borg faktiskt och går loss på utrustningen på Abbey Road. Då blir det så här lynnigt men charmigt. A splendid time is guaranteed for all om det inte vore för den där mystiska japanskan. Kraft och fantasi i en väl avvägd mix. Skitbra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Asti & equality:

Grymt roligt med kritik...detta forum har ju sprungit om ett annat grannforum med hästlängder.

Jo, inspirationen var hämtad från Native´s ABBEY ROAD-dtrumpaket...låtarna på deras demos är fantasiskt coola...så indirekt mycket BEATLES, ja! :)



Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Denna har också mixats om och fått en ny gitarrtagning på den högra gitarren då Jens tyckte den var lite småsur.
Sedan är det en ny Fuzz-gitarr i vänstra med ett riktigt smaskigt ljud!

https://soundcloud.com/arocker/arocker-leave-me


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skönt att få höra igen - den har ju så mycket i sig den här som en hel roman ju - bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst får man Beatlesvibbar, lekfullt och jättebra mixat. Man blir på gott humör,  :D härlig gitarrer och sång (åsså TUBA :wub:)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jösses... Låter väldigt mycket Beatles detta.. Men det funkar ju alltid..
Snyggt ljud.. Jag känner att det börjar bli dags att titta på nåt alternativ till min gamla UX2:a också..

Bra låt. Bra hantverk från alla inblandade.
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fortfarande förbaskat bra, hör inga suringar på guran här.
Så mycket Beatles vete fanken om jag hör, vissa harmonier kanske, men jag hör nog mer Def Leppard "Hysteria perioden"
i alla fall i verserna..
Kanske att jag skulle uppskatta lite mer djup i basguran..Men den funkar så här oxo. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Coolt som fasen!  Visst har ni fått till Beatles sound på den rockiga delen.  Gitarrsoundet är heeelt rätt och bra lirat.
Introt?  Ja kanske, säger jag.  ;) 

Ang. tuban, inte är det en riktig tuba väl?  Som gammal tubaspelare hör jag inte den rätta klangen.  Låter som en synthtuba i mina öron.  Dock funkar den i sammanhanget. 

Det låter som om ni har kul i skapandeprocessen och det hörs i slutresultatet.  Bra jobb!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Bara sitter o lyssnar, låten tar slut och jag startar på nytt, om o om igen, just love it! :wub:
Ni har verkligen nåt ultimatum vad det gäller 70-tal, ibland låter gurasounden lite väl moderna och trumsoundet lite för mjukt men alltid äker vi tillbaka och hamnar på Abbey Road Studios i London där fyra grabbar satt o svarvade till en helt ny genre dit åxå denna snygga låt hör! SKITBRA JOBBAT, o nu menar jag inte Londongrabbarna utan the big aROCKER! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............