Forum > Färdiga produktioner
pxm "Tripped Over Blues"
Wernborg:
--- Citat från: pxm skrivet 25.10.2013, 11:06:09 ---Ändrar tillbaka igen, Wernis har rätt, det är bara det att jag tycker det är konstigt att inte downbeats ligger på kaggen.
Men nu har jag både lyssnat och läst och det är så... :)
mvh
--- Slut citat ---
Det är ju ingen vetenskap direkt. En definition på downbeat kan vara där man "känner" svänget. Där du gillar att klappa med i en låt, tex på 2 och 4. Ibland ligger fokus på 1 och 3, tex i modern dansmusik som även kan ha fokus/downbeat på alla fyra slagen. Spelar du en struken fyrtakt, alltså fyrtakt fast man känner det som tvåtakt, då blir 1 och 3 downbeats.
Detta är bara ord och helt betydelselöst. Spela så det känns rätt. :D
Det är lite som man vill/känner.
Förresten. I min värld och alla jag spelat med har det alltid hetat on beat eller off beat. :)
Marsall:
Skönt Groove o bra där med sång på detta.. ;) ..Blir sen lite tråkigt när sången försvann..Du har en egen stil den skall du behålla men ha gärna hela sättningen som nu o sång ..så kan du bli bluesens nya Ramones... B)...rock on
pxm:
Tack Marsall !!!
Nja, jag kan inte sjunga så jag försöker undvika det...
Har gjort verket litet roligare nu med piano och conga´s !!!!!
Versionen finns i första inlägget i den här tråden...
Jag tycker att musiken blev mer levandes nu , liksom !!!
Vad gillar ni den versionen, åsikter och råd innan jag lägger upp den bland färdiga... :)
mvh
pxm:
Lade på ett avsnitt med litet Free form jazz också !!!!
Så att den skulle bli litet roligare, jag tycker den blev det....
Går den här att flytta till färdiga nu eller är det något som skall göras i den först....
mvh
Roffe H:
Ja det tycker jag, innan du lägger upp som färdig. Gör ett slags solo i mitten genom att låta sången komma tillbaks på slutet. Då skulle låten kännas mer "färdig". :)
"Färdigdemo expert" :lol: /Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida