Forum > Färdiga produktioner
pxm "Tripped Over Blues"
pxm:
mmmm, jag skulle kanske kunna variera trummisens vänsterhand litet.. Baskaggen ligger på 2 & 4:an nu...Hörs det inte (???), jag mixar i lurar just nu - har mina monitors igång just nu....har suttit uppe på nätterna och jag bor i lägenhet så..... :)
Annars är mina grannar mycket musikaliska och brukar stampa takten i golvet.....
mvh
Asti:
Svänger fint! Det tog en liten stund för mig att komma underfund med takten, men sen så... :)
Riden kanske ligger på lite väl mycket, eller kanske räcker att sänka den något...
/Asti t.f. Svängpjatt
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 24.10.2013, 12:22:54 ---mmmm, jag skulle kanske kunna variera trummisens vänsterhand litet.. Baskaggen ligger på 2 & 4:an nu...Hörs det inte (???), jag mixar i lurar just nu - har mina monitors igång just nu....har suttit uppe på nätterna och jag bor i lägenhet så..... :)
Annars är mina grannar mycket musikaliska och brukar stampa takten i golvet.....
mvh
--- Slut citat ---
Ha, ha (stampar takten?) Tråkigt med musikaliska grannar. :lol:
Jag hör inte baskaggen riktigt. Jag menade 2-4:a då och då på vivelkaggen (sorry). Kanske är riden lite stark som Asti påpekade. :unsure:
Go on man! /Roffe H
pxm:
Tack, Asti och Roffe !!!
Riden är nervriden i volym, baskaggen upp.
Lade på en dipp vid 60 hZ också. :)
Monstergitarren upp litet grand. :D
Tror att bluesen är litet tydligare nu..
Vilket jobb det är att ta kontroll över trummorna, alltså !!!!
Det här är första gången jag försöker något sådant.
Fast nu hörs det ju hur kass jag är på att programmera trummor..... :lol:
Skall fundera litet och se vad jag kan hitta på....
mvh
Wernborg:
Progressive blues ? :D
Skumt med baskagge på 2 och 4 tycker jag.
Prova detta om du vill:
Behåll riden
Lägg baskagge på 1 och 3
Virvel på 2 och 4
Det är rätt lurigt att hitta in i låten trots klipp-och-klistra bas och gitarr. Tror det är trummorna som strular till det.
Eller släng in en färdigt pattern från trumpluggen kanske?
Kul med "rena" ackord. Mycket bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida