Kontrollrummet

Harmonica mike - Cotton for the soul.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Cotton for the soul
Artist:Harmonica mike
Text/Musik:Harmonica mike
Medverkande:Jag på rubbet
Genre:Blues
Tillverknings år:2007 Januari
Status:Färdig mixat


Hej.
kastar upp den här dängan också.Fedda på boys an girls..

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 02.03.2007, 09:55:46 by Anders »


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Låter ruffligt och gött..dock tycker jag virvekaggen låter platt (typ mycket kompressor) i jämförelse med de andra instrumenten som har mer livekänsla över sig..
Go sång..en bra låt helt enkelt!..gillas!.. :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låter ruffligt och gött..dock tycker jag virvekaggen låter platt (typ mycket kompressor) i jämförelse med de andra instrumenten som har mer livekänsla över sig..
Go sång..en bra låt helt enkelt!..gillas!.. :D

Tack valdez.
Jag kan ju lägga in ett svagt rums reverb på virveln,håller med om att den bör komma ut till dom andra grabbarna.Jag tycker också att soundet på denna blev rätt fräckt,ibland så har man lite flax :D
Tack för feedback.

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Riktigt gott gung i den här. Särskilt gillar jag:

Plinkeplonket vad det nu är. Det är helrätt.

Det där fräcka du gör under munspelssolot. Är det orgel?

Stoppet vid 1:46.

Den sköna feelingen.

---

Tänk om man fick höra dina låtar med riktigt bra trumljud. Fy för faen!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Riktigt gott gung i den här. Särskilt gillar jag:

Plinkeplonket vad det nu är. Det är helrätt.

Det där fräcka du gör under munspelssolot. Är det orgel?

Stoppet vid 1:46.

Den sköna feelingen.

---

Tänk om man fick höra dina låtar med riktigt bra trumljud. Fy för faen!

Ha ha..Plinkeplonket..
Då är det bara att erkänna.Jag la ett komp med guran i c och hackade in solot.Korrigerade och transponerade,åsså var det klart! Tog väl en vecka eller nåt :lol:
Trummor,ja jag är en usel trum programmerare.Det hade suttit fint med "The reel stuff" helt klart..
Jag kan ju alltid lägga ut en förfrågan om samarbete.Det finns väl alltid nån lirare här som har ett set riggat.

Mvh
Micael



DåligtGehör

  • Gäst
Jag menar inte att stressa dig med trummor egentligen. Bara att man kan förstå hur bra det skulle kunna låta då. Man tar vad man har som du sagt och det viktiga är ju att skriva och forma låten.


Burnin Sven

  • Gäst
Låter fint som bara den både själva låten och ljudet håller dock med om kaggen, kanske lite lite mer fjong på den OH ho ho där kom plinkesolot igen, häftigt gött så pass det är en kult rysare lätt alltså.
Göran


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag menar inte att stressa dig med trummor egentligen. Bara att man kan förstå hur bra det skulle kunna låta då. Man tar vad man har som du sagt och det viktiga är ju att skriva och forma låten.

Jo jag förstår.Jag har tillgång till en riktigt grym trummis.Men jag har min hund med mig vars jag än drar fram och han har astma.Det skulle nog ta livet av honom om han kikade in i mitt krypin.
Löser det väl så småningom.Jag har en skitfin lokal som vi använde som replokal förr..Funderar på att dra dit hela arsenalen,det skulle underlätta en hel del.Då blir det "The reel stuff" hela vägen.
Men då kommer nog komponerandet att minska betydligt.Väntar tills jag har en full längdare i samma genre.

edit.Inte hunden alltså,det är min trummis som har astma :lol:

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 02.03.2007, 06:00:53 by Harmonica mike »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låter fint som bara den både själva låten och ljudet håller dock med om kaggen, kanske lite lite mer fjong på den OH ho ho där kom plinkesolot igen, häftigt gött så pass det är en kult rysare lätt alltså.
Göran

Plinkeplonket..ha ha ha..
Nu först fattar jag att det är guran ni syftar på :lol: Jag tyckte också att det stämde in i låten,det är ju inte direkt några extravaganser..Ibland så är det enkla det rätta..Ett "hendrix" lick där hade nog sabbat hela feelingen.

Mvh
Micael


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hahaha *garvar*. Har läst allas kommentarer innan jag lyssnade och var nyfiken på "plinket". Så - där kommer det och jag kan inte låta bli att tok-le. Det här är ju en låt man blir på gott humör av helt klart. Jag gillar att det är ett avskalat arr, allt blir så mycket tydligare då. Skön sång Mike, som vanligt  :D
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hahaha *garvar*. Har läst allas kommentarer innan jag lyssnade och var nyfiken på "plinket". Så - där kommer det och jag kan inte låta bli att tok-le. Det här är ju en låt man blir på gott humör av helt klart. Jag gillar att det är ett avskalat arr, allt blir så mycket tydligare då. Skön sång Mike, som vanligt  :D

Thanx Stonesdaughter.
Lite ide torka på texten bara..Försökte kompensera det med stämmor och "plinkeplonk".. :lol:
Nåväl,tack för omdöme om låt/arr å sång..

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar allt med denna låt. Varenda instrument. men framförallt plinkeplonket och munspelet.  :) Texten är dock svårfångad, samma med en annan låt av dig som jag inte kan hitta  :blink: , men förrförra helgen efter någon öl eller två var den klar som dagen. Samma med vissa av bellmans texter, som f ö är jättetråkig musik när man är nykter. Det gäller dock inte dina låtar. :)
New York Central Park, spelas fortfarande ständigt här hemma..

Stick to the blues!

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag gillar allt med denna låt. Varenda instrument. men framförallt plinkeplonket och munspelet.  :) Texten är dock svårfångad, samma med en annan låt av dig som jag inte kan hitta  :blink: , men förrförra helgen efter någon öl eller två var den klar som dagen. Samma med vissa av bellmans texter, som f ö är jättetråkig musik när man är nykter. Det gäller dock inte dina låtar. :)
New York Central Park, spelas fortfarande ständigt här hemma..

Stick to the blues!

/Per

Hej Per.
Det bor en poet i mig.Mina texter kan därför vara lite kryptiska att tolka och förstå.Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..Tack för att du gillar min  musik.Det är ömsesidigt.

Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..

KAn INTE hitta "Do you know me", har nästan saknat den. Kanske ligger den på den bärbara. Ok, jag förstår hur du menar.
Är inte mycket till poet själv, men när jag skulle skriva texten till "Mörker", satt jag och läste Tegnér i två-tre dagar. (Inte hela tiden naturligtvis, men folk gillade texten, så det funkade...) Symbolik gör ofta poesi intressantare, som i Wagners Ring, som faktiskt är opera med rätt bra handling, vilket är ovanligt.
Du har helt rätt när du skriver "tänkt till", det är mycket bra poesi du skriver.

Citera
Tack för att du gillar min  musik. Det är ömsesidigt.

Ja, peps persson och wikström ligger på plats 2 och 3 på min lista över svenska bluesartister helt klart ligger du etta. Det har jag sagt tidigare, du gör blues som man vill att det skall låta och också bra texter som sagt! (Skall vi ge varandra 5 karmapoäng vardera nu?  :lol:

Citera
Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".

Oj inte dåligt att jämföras med dem, eller ens ligga i samma mapp. Tror väl själv att det tar 10 år till innan jag skriver RIKTIGT bra "klassisk" musik. För mig är musik ungefär abstrakt geometrisk konst (Kandinsky t ex). Det matematiska i ett notblad och det känslosamma i sång i kombination.
Gör jag musik så utgår jag inte från nån känsla vanligtvis, utan musiken ger mig känslor efterhand den skrivs. Som att tala med ett abstrakt konstverk :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Citera
Det är mycket symbolik och text mellan raderna. Jag antar att du syftar på "Do you know me"..där har jag tänkt till och det finns en mening med texten.Så är det i alla mina låtar.Förmodar att du lirar wernborgs version av NY-CP,,den går numera under namnet Learn your lesson..

KAn INTE hitta "Do you know me", har nästan saknat den. Kanske ligger den på den bärbara. Ok, jag förstår hur du menar.
Är inte mycket till poet själv, men när jag skulle skriva texten till "Mörker", satt jag och läste Tegnér i två-tre dagar. (Inte hela tiden naturligtvis, men folk gillade texten, så det funkade...) Symbolik gör ofta poesi intressantare, som i Wagners Ring, som faktiskt är opera med rätt bra handling, vilket är ovanligt.
Du har helt rätt när du skriver "tänkt till", det är mycket bra poesi du skriver.

Citera
Tack för att du gillar min  musik. Det är ömsesidigt.

Ja, peps persson och wikström ligger på plats 2 och 3 på min lista över svenska bluesartister helt klart ligger du etta. Det har jag sagt tidigare, du gör blues som man vill att det skall låta och också bra texter som sagt! (Skall vi ge varandra 5 karmapoäng vardera nu?  :lol:

Citera
Jag lyssnar ofta på Beethoven,Mozart,vivaldi och inte minst Albioni.Och en helt okänd kille som går under namnet Dividend.Dom ligger i samma mapp,den som jag kallar "musik för själen".

Oj inte dåligt att jämföras med dem, eller ens ligga i samma mapp. Tror väl själv att det tar 10 år till innan jag skriver RIKTIGT bra "klassisk" musik. För mig är musik ungefär abstrakt geometrisk konst (Kandinsky t ex). Det matematiska i ett notblad och det känslosamma i sång i kombination.
Gör jag musik så utgår jag inte från nån känsla vanligtvis, utan musiken ger mig känslor efterhand den skrivs. Som att tala med ett abstrakt konstverk :)

/Per

Total summering:
Karma plus 1.
Stolthet plus 5.
Analys plus 5.
Blues plus 5.
Texter plus 5.
Klassisk musik plus5.

Där sätter vi punkt.

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Det där plinkeplonket i denna är kalas :), men det är ju även pianot och så klart munspelet.
Trummorna skulle du spela lite mjukare tycker jag ;) ...

www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det där plinkeplonket i denna är kalas :), men det är ju även pianot och så klart munspelet.
Trummorna skulle du spela lite mjukare tycker jag ;) ...



Thanx mate.
Menar du lägre volym på trummorna?
Tackar för feedback på det övriga..

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Det där plinkeplonket i denna är kalas :), men det är ju även pianot och så klart munspelet.
Trummorna skulle du spela lite mjukare tycker jag ;) ...



Thanx mate.
Menar du lägre volym på trummorna?
Tackar för feedback på det övriga..

Mvh
Micael

mja nä jag menar anslaget, det finns väl något sådant i EZ man skruvar på. Tycker de låter lite distinkta och hårda ibland.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det där plinkeplonket i denna är kalas :), men det är ju även pianot och så klart munspelet.
Trummorna skulle du spela lite mjukare tycker jag ;) ...



Thanx mate.
Menar du lägre volym på trummorna?
Tackar för feedback på det övriga..

Mvh
Micael

mja nä jag menar anslaget, det finns väl något sådant i EZ man skruvar på. Tycker de låter lite distinkta och hårda ibland.

Jaha,då förstår jag.Jo det finns ju en del att skruva i..jag och trumprogrammering,,,huga!
Jag tar dina åsikter med mig inför finalmix..

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Jag vet inte om jag vill ta upp det där med the ez-sound. Men i ärlighetens namn måste jag nog göra det. Det är väldigt synd, för låten är ypperlig i sin genre, så som dina låtar hittils alltid varit.

Angående kompet: kanske ett mindre rakt trumkomp? Istället för

    SD         SD
BD     BDBD

                 SD
BD      BDBD

Blev det nu klart? Alltså lite variation. Och alternering mellan virvel och kant i olika partier?

Bara tankar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag vet inte om jag vill ta upp det där med the ez-sound. Men i ärlighetens namn måste jag nog göra det. Det är väldigt synd, för låten är ypperlig i sin genre, så som dina låtar hittils alltid varit.

Angående kompet: kanske ett mindre rakt trumkomp? Istället för

    SD         SD
BD     BDBD

                 SD
BD      BDBD

Blev det nu klart? Alltså lite variation. Och alternering mellan virvel och kant i olika partier?

Bara tankar.

 HJÄLP!
Sorry tsm..Micael är lost..trummor fyller mig med ångest...huga!
Jag vill ba lira,så om nån vänlig själ läser detta,gör ett trumkomp!

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Är jag för framfusig om jag frågar vilken ras hunden har och vad den heter?   :rolleyes:

Närå,det är en Border collie.Hanne, och han lyssnar till namet Schack.Han driver allt,musiker,brevbärare,cyklister,bilar,får  ..allt som rör på sig!
Fast vad har detta med låten att göra?...hmmmm

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejssan hopssan!
Blädrade genom KR:s flera veckor "gamla" arkiv och föll över den här.
Härlig lå,t "stick den i blusen" eller hu de nu vaa. ;)

Riktigt go bluesrasp i rösten , verry nice! Fin låt, hm, ända tills pianisten steg in rummet, vet int om de va Bethooven, Måtsart eller Vivve, men pianoklinket liksom int passar in i den annars gladbottnade låten. Fel genre?
Å nu vet jag varför man har berättat för mig om HM:s munspelning, fantastico.
Lyssnar på slutet nu och Baby Elephant Walk stiger fram ur minnenas melodobok  ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Här har nämnts plinkeplonk, sångtext, piano, trummor och munspel men ingen nämner basen (eller har jag missat nåt inlägg?). Det är ju den som skapat det sköna gunget i låten! Läckert!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
När det handlar om pop t.ex så är ju origalitet rätt viktigt, tycker jag. Men i bluesen är det mycket som bygger på det välkända. Det handlar mycket om känsla i bluesen, och en gång visar Harmonica mike sitt stora hjärta. Det riktigt hörs hur kul han tycker det är att göra musik och spela in. Ofta önskar jag mig samma engagemang. Nu när jag lyssnar till detta känns det som om det vaknar till liv igen!
« Senast ändrad: 24.03.2007, 19:34:22 by Tokai »


DåligtGehör

  • Gäst
Här har nämnts plinkeplonk, sångtext, piano, trummor och munspel men ingen nämner basen (eller har jag missat nåt inlägg?). Det är ju den som skapat det sköna gunget i låten! Läckert!

Man måste lämna något kvar att säga  ;)  Nu har du sagt och det är så rätt.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skön låt och bra lirat. Ljudbilden är klar och ren. Tummarna upp så långt. Lite tradiga trummor, har ju malt lite om detta i någon annan låttråd också. Det låter EZdrummer och jag är som sagt trött på den pluggen - åtminstone som den låter out of the box. Rent och prydligt men dåligt med attityd. Ja, annars är det skön låt med hjärtat på rätt ställe tror jag bestämt. Basen är väl en plugg också? Det låter så i alla fall, och därmed riskerar jag att göra bort mig genom att säga att det hade varit trevligt med en riktig ståbas. (Bortgjord om det är en riktig ståbas! :)).

Edit:
Såg just att Ts hade nämnt EZd redan och ditt svar. Så ta inte illa upp för min ovanstående kommentar.  :rolleyes: Jag sitter i samma sits egentligen...
« Senast ändrad: 26.03.2007, 01:16:32 by Hellpig »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hoppsan,här har jag missat en hel del kommentarer.
Ber om ursäkt för det,hade det inte så lätt i våras.Njursten!

Mahan:Ja jag lyssnar mycket på klassiskt,kanske pianot har nåt av de influenserna..Någon blues pianist blir jag nog aldrig :( Munspel å sång å låt verkar ju nå fram,så det tackar jag för.
Baby elephant walk vet jag inte om jag hört,låter det lika så är det nog slumpen.

91:an:Basen,jo jag satt och lekte med ackeguran och hittade nåt som inte lät så tokigt - så då spelade jag in det å tröck dit en stå fela.Håller med om att det svänger bra.Tillsammans med "rätt"trummor så hade den varit kanon!

Tokai:Nu blev jag glad.Kul att min musik kan inspirera.Som du säger,blues bygger på feeling - och det har livet gett mig.

Hellpig:Jo det är ju det här med trummor,liksom inte min grej..Basen,ja därom tvistar de lärde..Jag tycker att det låter bra och är rätt snyggt lirat - kanske inte så tight men ett gott försök i alla fall,trots sträng rassel å strul..Pluggar är ju fusk.


Tack alla för de varma kommentarerna om denna låt,samt ber om ursäkt för att det tog sådan tid att svara.

Slut summering:Trummorna,ja det vore guld att få en trummis/programmerare som gjorde gemensam sak med mig.Det skulle lyfta mina proddar en hel del...

Mvh
Micael





Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hoppsan,här har jag missat en hel del kommentarer.
Ber om ursäkt för det,hade det inte så lätt i våras.Njursten!

Mahan:Ja jag lyssnar mycket på klassiskt,kanske pianot har nåt av de influenserna..Någon blues pianist blir jag nog aldrig :( Munspel å sång å låt verkar ju nå fram,så det tackar jag för.
Baby elephant walk vet jag inte om jag hört,låter det lika så är det nog slumpen.

91:an:Basen,jo jag satt och lekte med ackeguran och hittade nåt som inte lät så tokigt - så då spelade jag in det å tröck dit en stå fela.Håller med om att det svänger bra.Tillsammans med "rätt"trummor så hade den varit kanon!

Tokai:Nu blev jag glad.Kul att min musik kan inspirera.Som du säger,blues bygger på feeling - och det har livet gett mig.

Hellpig:Jo det är ju det här med trummor,liksom inte min grej..Basen,ja därom tvistar de lärde..Jag tycker att det låter bra och är rätt snyggt lirat - kanske inte så tight men ett gott försök i alla fall,trots sträng rassel å strul..Pluggar är ju fusk.


Tack alla för de varma kommentarerna om denna låt,samt ber om ursäkt för att det tog sådan tid att svara.

Slut summering:Trummorna,ja det vore guld att få en trummis/programmerare som gjorde gemensam sak med mig.Det skulle lyfta mina proddar en hel del...

Mvh
Micael






Hallo Micael!
Jag sku kunna köra en trumtest på nån av dina proddar, men kanske lite längre in på hösten :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
har hört denna massa gånger men inte kommetnerat i detta forum. Gillar gitarren väldigt mycket....skulle kunna tänka mig den på elgura på live oxo..satans så grymt.

men skaff en trummis...kolla Micke Ajax? han letar väl jobb....

Skitbra allt annat som vanligt mike....när kommer skivan? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Riktigt skönt sväng! Den akustiska gitarren är fräck. Sången helt rätt. Över låten vilar någon slags psykedelisk 60-talskänsla. Snygg sång i sticket som jag tycker kommer en vers för tidigt. Skulle velat ha trummorna närmre med mindre room. Ojdå, där var låten plötsligt slut. :o Då måste jag säga att det är tveksamt att den ligger på färdiga demos.
Trots det. Denna är bra och jag ser fram emot den färdiga versionen.
Mvh
T
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Hej HM
Popwerket in i detta forum....sist var det Studioforumet.
Innan jag öser superlativ....Precis när låten började fick jag Madonna-Vibbar !!! Trummor+Bas=Like a Virgin  :D.......har jag HELT fel??

...annars..Fram med en god singlemalt och lyssna om och om igen. Goa gitarrsyncoper efter första sångstycket och givetvis mungura i världsklass.

/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
har hört denna massa gånger men inte kommetnerat i detta forum. Gillar gitarren väldigt mycket....skulle kunna tänka mig den på elgura på live oxo..satans så grymt.

men skaff en trummis...kolla Micke Ajax? han letar väl jobb....

Skitbra allt annat som vanligt mike....när kommer skivan? :)

Thanx Em..
Trummor,ja det är ju den stora frågan..Kanske har en lösning på det vi får se..Skiva...har fått ihop en full längdare, men det är ju bara trummorna på "Learn your lesson" som håller(givetvis resten av låten oxå)..Så det finns lite pyssel med trummorna på de andra å en del mastrings bitar..men håll ut.Den kommer så småningom..

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 14.06.2007, 00:09:08 by Harmonica mike »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Riktigt skönt sväng! Den akustiska gitarren är fräck. Sången helt rätt. Över låten vilar någon slags psykedelisk 60-talskänsla. Snygg sång i sticket som jag tycker kommer en vers för tidigt. Skulle velat ha trummorna närmre med mindre room. Ojdå, där var låten plötsligt slut. :o Då måste jag säga att det är tveksamt att den ligger på färdiga demos.
Trots det. Denna är bra och jag ser fram emot den färdiga versionen.
Mvh
T

Thanx T.
Lite mix kvar å några fills på drumsen..sen så kör vi..kanske lite kort,men alla behöver ju inte gå 4 min :D
Tackar för att du gillar guran å sången å låten..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej HM
Popwerket in i detta forum....sist var det Studioforumet.
Innan jag öser superlativ....Precis när låten började fick jag Madonna-Vibbar !!! Trummor+Bas=Like a Virgin  :D.......har jag HELT fel??

...annars..Fram med en god singlemalt och lyssna om och om igen. Goa gitarrsyncoper efter första sångstycket och givetvis mungura i världsklass.



Tjenare Popwerket,och välkommen till ett lysande forum!

Madonna.. :lol: Skrattade gott,men iofs,det finns en liknelse..Inget jag tänkte på/lyssnar på, då mina låtar ligger i en annan genre.. :D

Tackar för guran å munspelet..Whiskeyn låter oxå helt rätt...Glenmorangie,slinker lätt ned..

Mvh
Micael