Kontrollrummet

Cubase krash

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

Hej!

Har något mer än jag fått följande meddelande av Cubase SX 3?

A serious problem has accurred: Please try to save your project under another name and then restart Cubasesx3.exe. If this problem persists please contact Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the created file C:\Program\Steindberg\Cubase SX 3 \Cubasesx3.LOG

Detta meddelande kommer när jag försöker ladda projectet och cubase låser sig då i laddningen och jag måste ctrl+alt+delete stänga det.

Är det bara att säga tack och adjöss till projectet och alla timmar man lagt ned på det eller går det att rädda på något vis?


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
hahahaha.. de e så typiskt pc/steinberg-miljö, o ja menar inte  o håna dig på nåt sätt.. men jag ser ju varje dag hur alla andras system kraschar ´, men konstigt att mitt inte gör det..
macmiljö dvs.. :D
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

Det har hänt.  Prova med att tömma ur dina  VSTPlugins-folders alla plugins som inte är  standard, och se om det går att starta sen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad lonewind

hahahaha.. de e så typiskt pc/steinberg-miljö, o ja menar inte  o håna dig på nåt sätt.. men jag ser ju varje dag hur alla andras system kraschar ´, men konstigt att mitt inte gör det..
macmiljö dvs.. :D

Usch, ni otroligt självbelåtna macanvändare, för att citera en arg monty pyton "fransman" på en fästning. "I fart in your general direction"  :lol: :lol: :lol:


Utloggad lonewind

Det har hänt.  Prova med att tömma ur dina  VSTPlugins-folders alla plugins som inte är  standard, och se om det går att starta sen.


Det låter som ett bra tips, det är faktiskt när cubase står och laddar pluggar som det låser sig. Det ska jag absolut prova. Jag återkommer med hur det går!
Tusen tack och bock för det!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej!

Har något mer än jag fått följande meddelande av Cubase SX 3?

A serious problem has accurred: Please try to save your project under another name and then restart Cubasesx3.exe. If this problem persists please contact Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the created file C:\Program\Steindberg\Cubase SX 3 \Cubasesx3.LOG

Detta meddelande kommer när jag försöker ladda projectet och cubase låser sig då i laddningen och jag måste ctrl+alt+delete stänga det.

Är det bara att säga tack och adjöss till projectet och alla timmar man lagt ned på det eller går det att rädda på något vis?

Låter inte så kul, kolla dendär LOG-filen (C:\Program\Steindberg\Cubase SX 3 \Cubasesx3.LOG
 ), borde väl vara en text fil, där borde väl finnas info om vad som gick galet.

h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
hahahaha.. de e så typiskt pc/steinberg-miljö, o ja menar inte  o håna dig på nåt sätt.. men jag ser ju varje dag hur alla andras system kraschar ´, men konstigt att mitt inte gör det..
macmiljö dvs.. :D

Usch, ni otroligt självbelåtna macanvändare, för att citera en arg monty pyton "fransman" på en fästning. "I fart in your general direction"  :lol: :lol: :lol:
hahaha.. självklart!!
"your father smells like elder and your mother was a hamster"
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Ja. detta problem är vanligt, speciellt i dom crackade kopiorna från H20 (3.1.1-H20 tex), vet inte om Cubase 4 funkar bättre.

Men det blir en felkod i cubase tillsammans med vissa synthar/effekter.

När problemet uppstår, tryck på cancel/avbryt och spara projektet innan du stänger ner det!
Det beror lite på vilken version du har men Steinberg la iallafall in det i dom senare versionerna att man skulle kunna spara sina projekt INNAN allt kraschade!

Du ska alltså kunna spara... enda är att du inte kommer hitta låten i "recent projekts" utan du får hämta upp projektet manuellt i din folder där du sparat låten!

Lycka till

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad lonewind

hahahaha.. de e så typiskt pc/steinberg-miljö, o ja menar inte  o håna dig på nåt sätt.. men jag ser ju varje dag hur alla andras system kraschar ´, men konstigt att mitt inte gör det..
macmiljö dvs.. :D

Usch, ni otroligt självbelåtna macanvändare, för att citera en arg monty pyton "fransman" på en fästning. "I fart in your general direction"  :lol: :lol: :lol:
hahaha.. självklart!!
"your father smells like elder and your mother was a hamster"

"How do we know she's made out of  wood?"
"We build a bridge out of her"

Så jääävla bra :-D


Utloggad lonewind

Ja. detta problem är vanligt, speciellt i dom crackade kopiorna från H20 (3.1.1-H20 tex), vet inte om Cubase 4 funkar bättre.

Men det blir en felkod i cubase tillsammans med vissa synthar/effekter.

När problemet uppstår, tryck på cancel/avbryt och spara projektet innan du stänger ner det!
Det beror lite på vilken version du har men Steinberg la iallafall in det i dom senare versionerna att man skulle kunna spara sina projekt INNAN allt kraschade!

Du ska alltså kunna spara... enda är att du inte kommer hitta låten i "recent projekts" utan du får hämta upp projektet manuellt i din folder där du sparat låten!

Lycka till

/Perrra

Yes, har haft det här felet förut och har då kunnat spara. Dock denna gång så låste sig allt. Därför är projektet nu omöjligt att öppna. Man jag ska prova vst folder trixet. Låter som att det kan funka!


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Detta eviga tjat om Mac/Pc ..

Helt ärligt, vad är egentligen skillnaden? Kan nån förklara för mig varför man ska köpa en mac istället för pc när alla synthar i stort sett finns till båda?

En kille som säg är 13 år och går i skolan lever i PC miljö, och högst troliga är att han inte kommer köpa en mac vid hans nästa datorköp, eller hur?

Sen är ju programutbuden till pc 500000ggr större än till Mac, det är billigare än mac.

Ser faktiskt seriöst ingen som helst anledning att byta till en dyrare burk när jag kommer bli utfattig på köpet (tvungen att köpa nya synthar samtidigt)

DOCK finns det ju fördelar såklart med MAC.

1) Fler seriösa studios kör uteslutande mac
2) Virus existerar inte.
3) Stabilare burkar

Men nackdelarna går way förbi fördelarna för min del iallafall.
Jag är förmodlingen den enda studiomänniskan i hela Skara som kör Cubase/Pc .. Mariann Grammofon kör uteslutande Mac med Logic/Protools nu.
Nordicsoundlab (där jag är) Kör uteslutande Mac/Logic/Protools.

Och jag tror det är till min fördel att jag kör Pc/Cubase. för många av mina egna kunder är hemmafixare och det är nästan uteslutande Crackade cubasesnubbar man pratar med hehe

så att jag är en Cubasetekniker i vår studio är bara bra!

Ge mig ett enda tips som skulle få mig att köpa MAC istället för PC? ;)
Obs. jag mixar inte ens i Protools.

Observera att jag pratar för MIN DEL nu .. så det inte blir att jag kastar skit på Mac användare för det gör jag absolut inte!
Jag önskar jag hade både mac o pc , men finner ingen anledning


/Perrra
 
« Senast ändrad: 30.07.2007, 14:37:31 by perrra »
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Detta eviga tjat om Mac/Pc ..

Helt ärligt, vad är egentligen skillnaden? Kan nån förklara för mig varför man ska köpa en mac istället för pc när alla synthar i stort sett finns till båda?

En kille som säg är 13 år och går i skolan lever i PC miljö, och högst troliga är att han inte kommer köpa en mac vid hans nästa datorköp, eller hur?

Sen är ju programutbuden till pc 500000ggr större än till Mac, det är billigare än mac.

Ser faktiskt seriöst ingen som helst anledning att byta till en dyrare burk när jag kommer bli utfattig på köpet (tvungen att köpa nya synthar samtidigt)

DOCK finns det ju fördelar såklart med MAC.

1) Fler seriösa studios kör uteslutande mac
2) Virus existerar inte.
3) Stabilare burkar

Men nackdelarna går way förbi fördelarna för min del iallafall.
Jag är förmodlingen den enda studiomänniskan i hela Skara som kör Cubase/Pc .. Mariann Grammofon kör uteslutande Mac med Logic/Protools nu.
Nordicsoundlab (där jag är) Kör uteslutande Mac/Logic/Protools.

Och jag tror det är till min fördel att jag kör Pc/Cubase. för många av mina egna kunder är hemmafixare och det är nästan uteslutande Crackade cubasesnubbar man pratar med hehe

så att jag är en Cubasetekniker i vår studio är bara bra!

Ge mig ett enda tips som skulle få mig att köpa MAC istället för PC? ;)
Obs. jag mixar inte ens i Protools.

Observera att jag pratar för MIN DEL nu .. så det inte blir att jag kastar skit på Mac användare för det gör jag absolut inte!
Jag önskar jag hade både mac o pc , men finner ingen anledning


/Perrra
 

Bra fråga Perrra!
Tycker du kunde dra igång en ny tråd med ämnet PC vs MAC :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Detta eviga tjat om Mac/Pc ..


Jag brukar hålla mig utanför de här "debatterna" som snabbt brukar urarta. Men nu stämmer jag in i kören. Jag är också så trött på detta tjat som ofta drabbar någon förtvivlad PC-användare som fått problen, "köp en Mac i stället"...


DOCK finns det ju fördelar såklart med MAC.

1) Fler seriösa studios kör uteslutande mac
2) Virus existerar inte.
3) Stabilare burkar

/Perrra
 

Till och med den listan är litet "tunn".

Visst finns det virus som drabbar Mac. Den Macanvändare som tror sig leva i en värld helt utan virusrisker riskerar att vänta sig en riktigt kul överraskning.  :rolleyes:

Stabilare burkar? Nja, inte om PC:n är byggd på rätt sätt med kompatibla kvalitetskomponenter och inte utsätts för en massa dåligt skrivna skitprogram/spel etc. (Det senare får lika gärna en Mac att spåra ur, att det tycks ske mera sällan beror främst på att det finns så mycket mera program till PC - och mycket mera gratis - och så mycket större användarbas på PC...)   :lol:

För en privatanvändare blir det oftast dyrare och besvärligare med Mac. Speciellt när den krånglar. För det gör den - förr eller senare - den också, hur hängiven ägaren än är. ALL elektronik går sönder, förr eller senare.  :unsure:

Den största skillnaden är att Apple lyckats marknadsföra sig på ett utomordentligt sätt och skapat en "image" som gett en skara hängivna användare som hyllar varumärket...  :lol:

Apple VAR unika. Ett tag på 80-90-talet. Men det var då det. Nu är konceptet främst dyrare.  ;)

Varför jag tycker jag kan skriva det här med viss trovärdighet? Jag har jobbat med både Mac och PC ända sedan de båda koncepten först kom till världen.  ;)

Därmed kliver jag åter ur debatten...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Ge mig ett enda tips som skulle få mig att köpa MAC istället för PC? ;)
Obs. jag mixar inte ens i Protools.

Jag tycker du svarar rätt bra på den frågan själv.. :)
Citera
1) Fler seriösa studios kör uteslutande mac
2) Virus existerar inte.
3) Stabilare burkar

får väl lägga till att man köper ett koncept. precis som att man köper kanske en ford mustang -56:a istället för en volvo 245 från 88 . Man gör det mkt för kvaliteten och läckerheten i produkten. :)
självklart är vi mac-användare ett gäng besserwissrar som alltid försöker få folk att förstå goheten i vår virtuella och ickevirtuella datorvärld, men vi har betalat dyrt för att få säga så!!  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Yes... Förstår hur du menar , men jag har då aldrig hört om virus till Mac? !?!

Jag måste ju hålla med om att layout, design osv är dom WAAAY före PC överlag. grymt snygga burkar, riktigt bra lösningar på desktop, och generellt så LÄR Mac vara stabilare burkar än PC .
Och då snackar jag vanligt "svensson göra" .. och inte servermässigt. Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom ;)

Jag kan däremot inte byta från Pc till Mac med tanke på att jag är totalt låst i Cubase med alla synthar, min kunnighet om Cubase osv. vore rent sagt idiotiskt att byta både os och sequencer, även om jag hanterar Logic så inte alls lika bra som cubase.

/Pejjja
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


DåligtGehör

  • Gäst
Angående att just crackat Cubase krashar. Jag hade Atari och Cubase 1.0 dongeltjosan och allt och nog fan låste det sig hårt! Men med tiden lärde jag mig att vara lite snällare och inte göra två saker för tätt i tiden och då fungerade det rätt bra oftast.

Men det var förr på den tiden innan de hade lärt sig att göra buggfria program.


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Jag vet själv när jag körde 3.3.1.39-H20? version att den bugga lite :D
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom
jag kan ju bara referera till vad min producentpartner hålle rpå med typ hela tiden, installerar om XP. SJälv sitter jag med os 10.3.2 o bara fixar allt.. :)

hans dator är en sprillans ny värstingdualcore med allt extra, min är en G4 från 2001 med 1,2gHz enkelprocessor!!
vi använder nästan exakt samma grejjer, sånär som på några pluggar.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Yes... Förstår hur du menar , men jag har då aldrig hört om virus till Mac? !?!

Och då snackar jag vanligt "svensson göra" .. och inte servermässigt. Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom ;)

/Pejjja

Vill du ha så kan jag nog skicka över några disketter med Mac-virus som jag sparat som studiearkiv... Det första (för min del) fångade jag när det skickades ut tillsammans med budgethandlingarna på ett av landets större företag redan nån gång i början av 90-talet. Kunde ha blivit riktigt kul om jag inte hade fått tag i eländet i tid...

Det finns hundratals Mac-Virus.

Och visst finns det virusskydd för Mac:

http://www.symantec.com/region/se/press/n030528_se.html

Citera
Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom
jag kan ju bara referera till vad min producentpartner hålle rpå med typ hela tiden, installerar om XP. SJälv sitter jag med os 10.3.2 o bara fixar allt.. :)

hans dator är en sprillans ny värstingdualcore med allt extra, min är en G4 från 2001 med 1,2gHz enkelprocessor!!
vi använder nästan exakt samma grejjer, sånär som på några pluggar.. :)

Konstigt att inte någon av mina PC kraschar...  :rolleyes:
De går minst (!) lika bra som mina Mac:ar...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Yes... Förstår hur du menar , men jag har då aldrig hört om virus till Mac? !?!

Och då snackar jag vanligt "svensson göra" .. och inte servermässigt. Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom ;)

/Pejjja

Vill du ha så kan jag nog skicka över några disketter med Mac-virus som jag sparat som studiearkiv... Det första (för min del) fångade jag när det skickades ut tillsammans med budgethandlingarna på ett av landets större företag redan nån gång i början av 90-talet. Kunde ha blivit riktigt kul om jag inte hade fått tag i eländet i tid...

Det finns hundratals Mac-Virus.

Och visst finns det virusskydd för Mac:

http://www.symantec.com/region/se/press/n030528_se.html

Citera
Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom
jag kan ju bara referera till vad min producentpartner hålle rpå med typ hela tiden, installerar om XP. SJälv sitter jag med os 10.3.2 o bara fixar allt.. :)

hans dator är en sprillans ny värstingdualcore med allt extra, min är en G4 från 2001 med 1,2gHz enkelprocessor!!
vi använder nästan exakt samma grejjer, sånär som på några pluggar.. :)

Konstigt att inte någon av mina PC kraschar...  :rolleyes:
De går minst (!) lika bra som mina Mac:ar...

handlar väl om hur man använder dom. :) han kör med en halvkasst crackad version av nuendo, och det är en del i historien, att eftersom så många kör halvkasst crackade versioner på pc skapar det en ostabil dator. Hans dunderprocessor går på halvfart när vi mixar 10 spår..  :huh:

nåväl.. :) kan man optimera rätt är det galant. Jag stör mig bara i pc-omgivning, allt ser så konstigt ut och klockan ligger på fel ställe.. :lol: näe, nu ska jag gå ner till mina egna, macaffären..  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
handlar väl om hur man använder dom. :) han kör med en halvkasst crackad version av nuendo, och det är en del i historien, att eftersom så många kör halvkasst crackade versioner på pc skapar det en ostabil dator. Hans dunderprocessor går på halvfart när vi mixar 10 spår..  :huh:

nåväl.. :) kan man optimera rätt är det galant. Jag stör mig bara i pc-omgivning, allt ser så konstigt ut och klockan ligger på fel ställe.. :lol: näe, nu ska jag gå ner till mina egna, macaffären..  :lol:

"...halvkassst crackad version av Nuendo..."

Ja, och då är det naturligtvis PC:n som kraschar..?

Bra att du bekräftar och understryker vad jag paratar om...   :rolleyes:  ;)  :lol:
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad lonewind

Men det var förr på den tiden innan de hade lärt sig att göra buggfria program.

Buggfria program? Var kan man köpa såna? Jag tar två isf! :-D


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
handlar väl om hur man använder dom. :) han kör med en halvkasst crackad version av nuendo, och det är en del i historien, att eftersom så många kör halvkasst crackade versioner på pc skapar det en ostabil dator. Hans dunderprocessor går på halvfart när vi mixar 10 spår..  :huh:

nåväl.. :) kan man optimera rätt är det galant. Jag stör mig bara i pc-omgivning, allt ser så konstigt ut och klockan ligger på fel ställe.. :lol: näe, nu ska jag gå ner till mina egna, macaffären..  :lol:

"...halvkassst crackad version av Nuendo..."

Ja, och då är det naturligtvis PC:n som kraschar..?

Bra att du bekräftar och understryker vad jag paratar om...   :rolleyes:  ;)  :lol:
även att ja har haft massa crackade grejjer på mina macar har de aldrig strulat så mkt att jag vart tvungen att boota om hela systemet, och börja om från början med ALLT!! och när ja haft likvärdiga saker på pcburkar så har de totalkrashat..

osx behandlar program och allt på ett mycket snällare sätt och det jobbigate jag vart med om när ja kört mac är att ja fick ändra en inställning när jag bootade nytt OS EN gång.. :)

hmm jag vet inte vad jag understryker o bekräftar, om det handlar om hur man använder sitt system, så ja. men även om man kör med lagliga prylar o så på sin pc, krashar den nån gång.. o de är fanken xp som är konstigt.. :D
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Men det var förr på den tiden innan de hade lärt sig att göra buggfria program.

Buggfria program? Var kan man köpa såna? Jag tar två isf! :-D
ta tre.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil

hmm jag vet inte vad jag understryker o bekräftar, om det handlar om hur man använder sitt system, så ja. men även om man kör med lagliga prylar o så på sin pc, krashar den nån gång.. o de är fanken xp som är konstigt.. :D

Ja, vad vi kommer fram till är ju bland annat att vi har helt olika erfarenheter av PC - vad det nu kan bero på...  :rolleyes:

Och mig gör det inte så mycket att skifta fram och tillbaka mellan Mac och PC, oavsett var klockan sitter...  ;)
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens

hmm jag vet inte vad jag understryker o bekräftar, om det handlar om hur man använder sitt system, så ja. men även om man kör med lagliga prylar o så på sin pc, krashar den nån gång.. o de är fanken xp som är konstigt.. :D

Ja, vad vi kommer fram till är ju bland annat att vi har helt olika erfarenheter av PC - vad det nu kan bero på...  :rolleyes:

Och mig gör det inte så mycket att skifta fram och tillbaka mellan Mac och PC, oavsett var klockan sitter...  ;)
det är meningsskiljaktigheterna som gör oss mänskliga.  :lol:

ja föredrar hörnet..! så de så!

haha, detta var utan tvekan den vänligaste pc/mac-tråden nånsin!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
haha, detta var utan tvekan den vänligaste pc/mac-tråden nånsin!!

 :lol:

Hoppas den får förbli sån...  :rolleyes:

För mig är det ju enkelt att byta sida, det är bara att flytta mellan två bord...  ;)
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
haha, detta var utan tvekan den vänligaste pc/mac-tråden nånsin!!

 :lol:

Hoppas den får förbli sån...  :rolleyes:

För mig är det ju enkelt att byta sida, det är bara att flytta mellan två bord...  ;)
likadant för mig.. smutsar ner min pc med vad som helst, men mina macar är inte ens uppkopplade.. :)
däremot börjar det bli trångt under borden med alla burkar..  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
smutsar ner min pc med vad som helst, men mina macar är inte ens uppkopplade.. :)

Och där har du som sagt en viktig skillnad när det gäller hur burkarna fungerar...  :rolleyes: ;) :lol: :lol: :lol:
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
smutsar ner min pc med vad som helst, men mina macar är inte ens uppkopplade.. :)

Och där har du som sagt en viktig skillnad när det gäller hur burkarna fungerar...  :rolleyes: ;) :lol: :lol: :lol:
sorry.. jag var otydlig..
jag surfar.. det räcker för att en pc ska krascha..!!  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Citera
Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom
jag kan ju bara referera till vad min producentpartner hålle rpå med typ hela tiden, installerar om XP. SJälv sitter jag med os 10.3.2 o bara fixar allt.. :)

hans dator är en sprillans ny värstingdualcore med allt extra, min är en G4 från 2001 med 1,2gHz enkelprocessor!!
vi använder nästan exakt samma grejjer, sånär som på några pluggar.. :)

Ja tro fan om du använder stenåldersprylar att det inte kraschar!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad lonewind


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Jag tror att en Pc krashar och rebootas oftare än en MAC .. helt 100% på det tom
jag kan ju bara referera till vad min producentpartner hålle rpå med typ hela tiden, installerar om XP. SJälv sitter jag med os 10.3.2 o bara fixar allt.. :)

hans dator är en sprillans ny värstingdualcore med allt extra, min är en G4 från 2001 med 1,2gHz enkelprocessor!!
vi använder nästan exakt samma grejjer, sånär som på några pluggar.. :)

Ja tro fan om du använder stenåldersprylar att det inte kraschar!

stenåldersprylar vet jag inte.. os 10.3.2.. när kom xp då egentligen!? bronsåldern..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
haha, detta var utan tvekan den vänligaste pc/mac-tråden nånsin!!
Tycker du? Vad var trådens topic egentligen?  :rolleyes:
visst att de har glidit bort från trådens egentliga ämne, men de var rätt vänligt ändå!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
hahaha.. ;)


ja.. jag pratar inte av egen erfarenhet när jag säger att PC krashar.. min burk är sjukt stabil, men det kan ibland bli för mkt för cubase.

Och en Mac på 1.2ghz enkel cpu .. klart man klarar sig om man inte använder sig av för krävande synthar och effekter!

Jag når 95% cpukraft i några projekt jag har på min burk .  och då är det en :

PC .. Intel Core2duo 2x2.4ghz med 4gb ram. 
Men då är det extrema fall med mkt virtuella gitarrer osv...

Men det är riktigt skönt att ha en burk man inte behöver tänka på vad man gör.. utan kör in det man känner för när som helst i synthväg osv... riktigt skönt
Samtidigt måste man ju säga.

Studioägaren hos oss kör 2x2.3ghz mac G5 ...   känns på nåt sätt ÄNDÅ som att mac har mkt mkt bättre processhantering .. dvs att den kör alla processer på nåt smartare sätt än PC gör.
Vet inte varför jag känner så, men han kör ju över 100 spår utan problem i den burken.

Nu räknade jag inte mix i protools, för det är ju ännu värre system han kör utan det är när han kör vanligt logic som jag tycker MACen processar allt smartare. men det kanske är inbillning :D

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se