Eddi: Tackar. Men covers har väl lagts upp här tidigare.
altsax: Vet hur du menar Josef. Gör nog ett nytt sångförsök vad det lider.
spacetrucker: Inte så kul med covers egentligen men den här Yes-låten skulle kunna funka mer som ballad kanske. Tack för eq-tipsen!
Roffe: Kul att du tycker det Roffe! Thnx.
MaxB: Tack Max attt du tycker jag är på rätt väg. Jon är ju bara Yes. Han är minst hälften av soundet. Absolut inget fel på originalet och det var inte därför jag ville försöka mig på en cover. Skulle kunna vara mer stillsam blues än vad jag gjorde. Det där med oktavstämma låter intressant. Skall försöka med en helt ny sångtappning, kanske inte hundra ggr men några. Thnx Max!
Jocke: Förstår hur du menar. Skall försöka variera guran mer. Tänkte ett tag plocka men...hm, hm. Kiul att du gillar upplägget. Framförandet kan förbättras helt klart.
bjurte: Bra tips om sången. Kul att du kan tänka dig en sådan här verre eller liknande.
Wernis: Just det! Så heter ju plattan. Fick för mig att den var från Going for the One. Ha, ha ser man vad man vet... Ja fasen det finns masterpieces på varenda platta. Sneglade på några av de små lustigheterna i originalet ja. Mest lysnat på Close to the edge denna omgång. Yes har en benägenhet att vilja bli lyssnade på i perioder, går i skov på nåt sätt.
Ynot: Väldigt snällt sagt av den som skulle sätta voxen på denna direkt! Thnx.
Finns en del att jobba med, yes(!) Så här i måndagens kranka blekhet skulle sången nog passa mindre hysterisk och de olika delarna i låten limmas ihop bätttre. Finns ju intressanta passager i originalet med övergång till dur bl a som vore kul att få med. Slänger iväg ett mail med massa frågor till Jon kanske eller till Nad Sylvan som kanske har de rätta kontakterna nu via Steve Hackett.