Forum > Demolåtar
equality - Owner of a lonely heart
MaxB:
Gissa om jag blev nyfiken då jag såg vad du tagit dig an. Suveränt att göra en egen tolkning som inte försöker vara Yes:isk,
Du lyckas bra med instrument och mix och du sjunger ... okej
Vad mer kan man säga om man säga efter att ha präglats så djupt som jag gjort, i decennier av Yes. Jons röst från den tiden är oslagbar. Därför är det skönt att höra dig göra en egen tolkning istället för att försöka med något annat...
Gillar verkligen den här relaxade tolkningen av låten. Jag tror att du, om du har tålamod att öva, kan ta din sång från okej till bra här - rent av mycket bra men då behöver du troligen sjunga den hundra gånger minst. Är du beredd att göra det?
Prova även på Gabrielskt manér att sjunga en till stämma, en oktav ovanför nuvarande, på valda delar av sången och mixa in den sparsmakat. :wub:
Jocke:
Favorit i repris - och vilken repris sen... läckert! :) Uppslaget är lysande men jag tycker att det "huggna" kompriffet dominerar lite mycket mot leaden här och var... Sången är inte alls så pjåkig utöver att jag får känslan av att du sjunger i en lägre tonart än låten... Kunde kanske gå att lägga om ifall du ska sjunga själv?
bjurte:
Kul experiment !! Verserna lutar kanske lite åt styltighet, men det är ju så låten är uppbyggd.
Gillar sången mestadels, fast den känns lite osäker på vissa delar, som du skulle behöva sjunga igenom låten ett antal gånger till innan inspelning.. Men helt klart på rätt väg. :)
Wernborg:
Hehe. Slakt på ett fint sätt. Kul!
Detaljen vid 172 var en fin passning till Yes arr.
90125 ligger nog på topp fem över plattor jag lyssnat mycket på, så den här låten känner jag utan och innan, men tycker du gör det med den äran. Kul arr.
Sången har du redan själv nämnt. Större tonsäkerhet och lite mer bett i attityden kan du nog addera.
Skoj!
Changes nästa? :D
ynot:
Gillar mycket
Sången riktigt fin gillar den bättre än original sången lite Niel Young smyger sig in Fint
Ac guran kunde sänkas lite o bli lite skitigare
Mycket bra
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida