Forum > Demolåtar
equality - Owner of a lonely heart
equality:
Eddi: Fin samling du presenterar där även om jag saknar Everybody wants to rule the world. Jag förstår att detta är din beställningslista till mig och att du fyller på med nya ungefär som mer eller mindre ofrivilligt medlemskap i Det Bästas Bokklubb där man ständigt fick nya alster om man inte hann med att avbeställa. ;) :D Skall försöka göra originalen rättvisa om du snitslar ut banan. :)
hogge: Inser att ge sig på covers medför risk att peta i nåt som folk har närmast en personlig relation till. En tolkning där låtens själ kan förmedlas med den begränsade talang som står till buds är villkoren och vad gäller rösten så blev den allt för hysterisk här. Siktar mot en mer tillbakahållen version både i sång och spel. Tack för att du tog dig att lyssna och skriva!
pxm: Tack för uppskattning. Som sagt en tidig version som en testballong vars nedslag jag får grunna på.
equality:
--- Citat från: drloop skrivet 20.10.2013, 21:52:20 ---Som en första version är geh den en riktning som kan bli riktigt rolig. Just nu sitter det inte riktigt. Känns som bas, gitarr, trummor och sången nästan drar åt olika håll samtidigt på vissa ställen. Men så plötsligt sitter det korta stunder. Jag lurar på om du har lite fördröjning i lyssningen när du lirar och sjunger?
Nå jobbar du på denna så kommer det bli en riktigt trevlig cover.
Jag blir sugen på att sjunga när jag hör denna version.
Nu är jag nyfiken på nästa version. :)
--- Slut citat ---
Tack drloop! Nja, det är en ganska usel förstaversion. Just för att ge en hint om idén med covern. Funderar på att ändra tonart och tempo. Kanske har jag kört med för lång latency men har ganska svårt att lira tajt ändå. Kan du inte lägga nån stämma eller rentav ta leaden? Vet ju hur bra du sjunger.
Marsall:
Bra där igen,, :) skönt guralir..o jag gillar sången ja.. tja skall man komma med nåt tipsaktigt så kanske nån kastanjett eller nåt till rytmsektionen :D..Nice
Håkan Nilsson:
Maffigt! Du sjunger ju riktigt bra. Skulle du jobba med sångspåret nån dag blev det perfekt.
Skönt driv i helheten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida