Forum > Demolåtar

equality - Owner of a lonely heart

<< < (4/5) > >>

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.10.2013, 00:59:26 ---
--- Citat från: equality skrivet 19.10.2013, 00:41:09 ---Thnx Asti! Tror du skulle gilla Close to the Edge exempelvis. Tidig verre som sagt bara för att kolla om den föll i god jord. Fortsätter vid tillfälle. Stämma låter helt rätt. Originalet finns här:

MaxB: Absolut och nog det viktigaste instrumentet.

--- Slut citat ---

Vägrar instämma!  :rolleyes:
Lyssna på "Close to the edge". Koncentrera dig på ett instrument i taget och ta dig genom plattan lika många gånger som det finns instrument (och röster). Starka insatser från alla delar, där Jons röst i sammanhanget bara är en i laget! Jag vidhåller detta!

--- Slut citat ---

Har gjort det Max!  :) Basliret på exempelvis Total Mass Retain är helt lysande och möjligen inspirerat av McCartneys d:o på Don't Let Me Down (Let it Be). Tyckande är ju tyckande och ingen av oss måste ha tolkningsföreträde för något vi båda gillar så mycket?

Eddi:
Det här är några låtar till som jag anser passar in bland häftiga låtar som jag gärna skulle vilja höra covers på:

Eddi:
Det här är några låtar till som jag anser passar in bland häftiga låtar som jag gärna skulle vilja höra covers på:

hogge:
Kommenterar aldrig covers - de intresserar mig inte.. Men när jag ser att ÈQ tolkat en av mina absoluta favvolåtar, då kunde jag inte stå emot... Nu har jag ju ena jääääkla problem med mitt bredband (eller segbandet, som vi säger här hemma), så jag kan sällan lyssna.. Men nu funkade det hyfsat.. Och såhär tycker jag:

Ditt gitarrspel är (som vanligt) 100% fantastiskt.. Sången känns aningen svajig (för min smak).. Men det är också oerhört modigt att ge sig på just en sådan här klassiker.. Denna har kommit till genom Gudars försyn, och är mig helig.. Har nog svårt att relatera till något annat än originalet.. Men ändå.. Bra jobbat..

pxm:
Spännande med cover...Detta var en av mina favoritlåtar för länge sedan :D..
Du gör den bra !!!!!

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion