Jag har testat med mina egna grejjer (motu HD192or, logic pro 6 och ett amek/tac bord på 28 kanaler) visst finns det en skillnad med dem saker jag testade. Den är inte stor, men det beror på hur tränat örat är och vilken smak man har, om man tycker det är värt det.
I tråden jag lade upp på studioforum så var det väldigt jämnt vill jag minnas, bland svaren "hör ingen skillnad" / "mix A låter bäst" / "mix B låter bäst".
Jag upplever det som bredare (mer separerat) när jag tex kör nåt ut i bordet och panorera fullt, än när jag panorerar fullt på nåt i logic, känns som den analoga världen oftast svarar bättre på hur man tänker, om man kan säga så

Det finns ett annat djup tycker jag oftast. Men nu blir det filosofisnack.
Om du är helt nöjd med dina mixar, tycker det låter jävligt bra MEN saknar något extra färg så köp en stereoburk istället för en summeringsenhet. Om du har mycket pengar, vill testa summering i den analoga världen, köp en analog summeringsburk. Det går att göra hutlöst bra mixar digitalt, och en analogsummerare kommer inte hjälpa en dålig mix på något vis.