Kontrollrummet

Gurano - On the seventh day

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En lite idé om att 7e dagen blev en vilodag - hur jag nu fick utkastet till det  :wacko:  :lol: ....
Tankar kring allt???
Någon som vågar sig på sångande? PMa i så fall!

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oktober_1_2013_120BPM.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Man hör verkligen att det är Gurano i farten - du har din särprägel! :) Vet inte riktigt om du tog vilodagen på allvar eller om du haft det behagligt de andra 6 dagarna och behövde ladda ur?  :rolleyes:  :lol: En kul dag i studion verkar det ha blivit iaf... ;) Gott riff men lite tjatigt utan lead...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, det här var skönt.

Vid 70+ kom det in nåt som inte funkar med en lead. Spela på en synth eller på basen :) Hoppas du hittar en sångare! Annars kan jag rappa :D Jag skickar 5min rap som wav i en rar! NUUUUUUUUU!

(skämt ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Imponerande krasch du fått till i början o slutet man hör tågbromsen. Låten jo den snurrar på bra - lite sång skulle lyfta - solopartiet är lagom elakt. Snyggt
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Man hör verkligen att det är Gurano i farten - du har din särprägel! :) Vet inte riktigt om du tog vilodagen på allvar eller om du haft det behagligt de andra 6 dagarna och behövde ladda ur?  :rolleyes:  :lol: En kul dag i studion verkar det ha blivit iaf... ;) Gott riff men lite tjatigt utan lead...^^
Jo en lead behövs - håller med! Det är nog så att de  andra sex dagarna var ganska lugna :)

Ja, det här var skönt.

Vid 70+ kom det in nåt som inte funkar med en lead. Spela på en synth eller på basen :) Hoppas du hittar en sångare! Annars kan jag rappa :D Jag skickar 5min rap som wav i en rar! NUUUUUUUUU!

(skämt ;)
Tackar - jo jag hoppas hitta sångare/sångerska - för låten kräver det för att överleva!

Imponerande krasch du fått till i början o slutet man hör tågbromsen. Låten jo den snurrar på bra - lite sång skulle lyfta - solopartiet är lagom elakt. Snyggt
Tackar - jo som jag skrev ovan så behöver låten en sång. Jag har medvetet hållit den ganska fri från lull lull men ändå med ett bra driv, så i mitt öra finns mycket utrymme för frisång :)
Vi får se om någon sångare/sångerska nappar helt enkelt ... annars hamnar den på kyrkogården för ideer som aldrig gick längre.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt som vanligt, schysta riff och läckert slut.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
3 sek. sedan hörs det direkt vem som är i farten.. Kul att ha ett sådant egenuttryck, inte många förunnat..
Här har du fått till ljudbilden riktigt bra och du slipper undan mitt obligatoriska 'trumm-sounds' gnäll.. :D
Lite svårt att tycka så mycket om själva låten då det viktigaste fortfarande saknas..
Ska bli kul att höra med sång sedan.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra grund denna..(eller rättare sagt Mycket bra!   ;)) Kan bli bra med sång.. Galna visksångsverser och taii refr?  :D..

Blir kul att följa :)



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snyggt som vanligt, schysta riff och läckert slut.  :)
/Roffe H
Man tackar :)

3 sek. sedan hörs det direkt vem som är i farten.. Kul att ha ett sådant egenuttryck, inte många förunnat..
Här har du fått till ljudbilden riktigt bra och du slipper undan mitt obligatoriska 'trumm-sounds' gnäll.. :D
Lite svårt att tycka så mycket om själva låten då det viktigaste fortfarande saknas..
Ska bli kul att höra med sång sedan.
Det är nog så att du börjar gilla EZ lite ;) :D
Håller med att sång behövs - hoppas att någon hakar på och vill sjunga

Bra grund denna..(eller rättare sagt Mycket bra!   ;)) Kan bli bra med sång.. Galna visksångsverser och taii refr?  :D..

Blir kul att följa :)
Tackar
Ja vi får se om det händer nåt med denna

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fullt ös från början till slut! Det svänger fint, men kanske behövs ett lugnare parti
som ökar på effekten när låten tar fart igen..? Fina gitarrer som alltid.
/Asti t.f. Effektutlämnare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fullt ös från början till slut! Det svänger fint, men kanske behövs ett lugnare parti
som ökar på effekten när låten tar fart igen..? Fina gitarrer som alltid.
/Asti t.f. Effektutlämnare
Jo det är driv från början, men jag tror att en bra lead/sång kan få bitarna på plats. Men tyvärr är ingen intresserad av att prova - så den hamnar nog i skräppåsen trots allt, fast jag tycker att det är ett gott sångunderlag!

Tack för dina tankar
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Signerat Gurano hör man redan på första takten :P (i all välmening, det är bra!)

Väntar med spänning på sång o text, vad farao är det ingen som har hoppat på ännu? :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Signerat Gurano hör man redan på första takten :P (i all välmening, det är bra!)

Väntar med spänning på sång o text, vad farao är det ingen som har hoppat på ännu? :P

Ja vi har väl alla våra stilar - och jag har min - så e de!
Nope ingen har nappat på sång :(

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Riktigt snyggt och ösigt Gurano-verk :D
Hör i mitt inre öra en ylande Marre(om hon hade varit frisk) i full power...(gjorde hon det så skulle jag kunnat lägga en ljus stämma långt där bakom henne, om jag hade tid)
Plinkar på en låt...


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jo så är det alla har sin, även om din nog är tydligare (positivt) än de flesta här.

Tråkigt ingen har anmält sig, förmodar det inte finns någon text heller utan det är text+sång som gäller?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Riktigt snyggt och ösigt Gurano-verk :D
Hör i mitt inre öra en ylande Marre(om hon hade varit frisk) i full power...(gjorde hon det så skulle jag kunnat lägga en ljus stämma långt där bakom henne, om jag hade tid)
Tackar kul att du gillar. Vi får se om någon sjunger framöver

Jo så är det alla har sin, även om din nog är tydligare (positivt) än de flesta här.

Tråkigt ingen har anmält sig, förmodar det inte finns någon text heller utan det är text+sång som gäller?
Jo så är det. Jag brukar tycka att det blir bäst om sångaren sjunger sin egen text. Det brukar bli mer känsla då

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det har du helt rätt i förvisso ang text, synd jag har lite väl mkt på gång samtidigt just nu. Studion är ett inferno håller på att installera nytt digitalpiano bland annat. (Roland FP-80 för den nyfikne)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Får väl bumpa den här fina grunden så att någon sångare hoppar på! Fast det är kanske redan på G? Fin mix och härligt Guranistiskt!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Får väl bumpa den här fina grunden så att någon sångare hoppar på! Fast det är kanske redan på G? Fin mix och härligt Guranistiskt!

Du har lyckats få till ett riktigt Guraniskt sound.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Får väl bumpa den här fina grunden så att någon sångare hoppar på! Fast det är kanske redan på G? Fin mix och härligt Guranistiskt!
Kul att du gillar :)
Nej tyvärr har jag ingen på sång på denna :(

Du har lyckats få till ett riktigt Guraniskt sound.
Tackar :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!