Tokai - Det blev nog lite "gamla hjulspår" fastän jag försökte bygga låten utifrån ett gitarrplock som kändes nytt.
Från början tänkte jag mig ett mindre arr med enbart akustiska gitarrer och utan tramporgeln, men när
jag testade dessa tyckte jag det lät fylligare, så det fick bli så.
Det hade nog funkat med bongos o.d. också....
Roffe H - Kul att du gillar låt, gitarrer och sång! Nej, jag ändrar nog inte på arret.
Gurano - Jag gör inget "konstigt" när jag spelar in akustiska gitarrer - Röde micken ca 20 cm snett ovanför 12:e bandet.
Micken går via en Focusrite preamp och sedan ytterst lite reverb. Skär några db vid 125 Hz.
Det gör nog en hel del att min Martin-gitarr låter väldigt bra i sig. OK, du tycker inte jag behöver ändra något...
Wernborg - Tack!
MaxB - Jag eftersträvar vanligtvis fantasifull och spännande musik, men har nog för tillfället fastnat i någon form av vis-pop-country tror jag!

Har nog inriktat mig mer på en snygg ljudbild än oväntade harmoniföljder och arr... men det kanske ändrar sig.
Roligt att du i alla fall gillar låten!
Henric - Vet inte riktigt vad du menar med "arpeggiogitarren". Det förekommer två akustiska gitarrer - en med plektrum-plock
och en med finger-plock. Tremolo-gitarren var jag osäker på om den skulle vara med, vill i så fall ha den diskret i bakgrunden.
Har faktiskt inte tänkt på att trummorna ligger olika långt bak/fram i ljudbilden. Beatlesreferensen har jag inget emot!

Stort tack för era kommentarer och tips! Konstaterar att det hittills inte är några större protester mot arret...
Låten som sådan verkar inte vara så intressant och det var väl min egen känsla också när jag lyssnat på slutresultatet några gånger.
/Asti t.f. förutsägbar