Forum > Demolåtar

Hogge - En RIKTIG slaskis såhär på nattkröken..

(1/4) > >>

hogge:
Tjosan...
Här kommer nåt jag gjorde ikväll - efter en "blöt" kväll med far (som jag träffar 1-2 ggr/år!).. Kände för att spela lite gura efter det att alla trötta somnat.. OBSERVERA att allt är extremt slarvigt gjort.. Satt mest bara och "plojade" fram nåt.. Frågan är: kan detta vara nåt som kan bli nåt? Och om så - skulle nån kanske vilja samarbeta fram fortsättningen?

http://www.hoggez.se/2013/popballad_18sep.mp3

hogge:
För övrigt så är det här precis en sån låt som jag "tvingat" fram - se nybörjarskolan (http://www.hoggez.se/kurs).. Hade inga som helst idéer, utan jag bara pressade...  :P :lol: :wacko:

Altsax:
Och sammarbetet, gäller det att göra slut på den gyllene drycken
(äppeljuice såklart  ;) ) och bada tunna :)

Eller text och musik?

He he he
/ Josef

Altsax:
Att spela några tryckare på slutet kommer publiken att gilla

Den kan du nästan flytta till färdiga som den är. Jag har inga problem med någon del alls.
En vers till och sen refrängen igen så är den klar. Jag tycker om den, och texten :)

Ja, du behöver trycka upp kvantiseringen till samma % som promillehalten * 2, två starköl och en (halv flaska) whisky = 40%

B) Josef

hogge:

--- Citat från: Altsax skrivet 20.09.2013, 09:54:10 ---Och sammarbetet, gäller det att göra slut på den gyllene drycken
(äppeljuice såklart  ;) ) och bada tunna :)

Eller text och musik?

He he he
/ Josef

--- Slut citat ---

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det där får man ju liksom kombinera Josef. Först en hel del "äppeljuice" i badtunnan, därefter skapa musik...  :P

--- Citat från: Altsax skrivet 20.09.2013, 10:04:32 ---Att spela några tryckare på slutet kommer publiken att gilla

Den kan du nästan flytta till färdiga som den är. Jag har inga problem med någon del alls.
En vers till och sen refrängen igen så är den klar. Jag tycker om den, och texten :)

Ja, du behöver trycka upp kvantiseringen till samma % som promillehalten * 2, två starköl och en (halv flaska) whisky = 40%

B) Josef

--- Slut citat ---

Nåja  :rolleyes:
Den är långt ifrån färdig denna.. Får spela om en del, och inte minst sjunga in den på nytt - när inte pappa är här (så jag slipper sitta i skrubben med en handhållen mick och väsa fram texten)..
 :wacko:

Det där med kvantisering - vad är det? Ser inte vad bilden föreställer då den inte går att förstora..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion