Forum > Färdiga produktioner

Lazarus: Ozymandias - King of Kings

<< < (2/6) > >>

Lazarus:
Tack för lyssning och kommentarer.

Hackett och Banks, inga dåliga snubbar du kommer dragandes med  ;)

Visst är det så att det blir mycket staplande av idéer efter varandra. För många år sedan försökte jag länge göra instrumentalmusik lite "enklare".

Problemet är bara att när du gör instrumentalmusik enligt det gamla goda receptet: Intro, vers, refr, vers, osv. så låter det som om man gjort en "vanlig" låt men glömt lägga på sången. Jag fick till slut ge upp.

Det finns säkert någon gyllene medelväg som inte jag riktigt hittat ännu ....... men jag jobbar på det.

Mvh
Lazarus

Bribedant:
Inga name droppings från mig. Alltid samma referenser...  :P
Nä, det här var läckert proggigt OCH hyfsat eget. Smakar mer, hoppas vi får höra om du utvecklar stycket.
Lite mycket idéer i samma spår kanske men inget var ointressant och det finns en framåtrörelse. Gillar skarpt. Snygg prodd också.

MaxB:
Skön lek med ljud och instrument. Ger mig vibbar till Roine Stoltz och grupperingar han arbetat med. Du har bra balans i mixen också.
Du är helt enkelt en tillgång på den musikaliska arenan, på flera nivåer.

Plinka:
Vad duktig du är! Snyggt framfört, producerat och mixat!
Dessutom väldigt varierat, man behöver inte få tråkigt här, utan undrar hela tiden vad du ska hitta på i nästa stund :lol:

Lazarus:
Tackar för lyssning och glada tillrop.

Jag har inte gjort något åt själva strukturen av låten (ännu...... vet inte om jag kommer att göra det heller). Däremot har den fått lite gitarr- och pianospår på sig.

Basen är något omgjord också. Den kommer nog att få sig en omgång till.

Mvh
Lazarus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion