Forum > Demolåtar
Roffe & Jocke - Little star.
Plinka:
--- Citat från: Jocke skrivet 13.09.2013, 19:01:35 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 13.09.2013, 18:01:11 ---Blinka lilla Stjärna :wub:
Vacker version ni fått till, fin känsla i saxen och kul med all variation. Extra fint med plink-partiet :rolleyes: varefter tempot dras upp och sen det härliga gitarrsolot kommer in :D
Är detta något som ska utvecklas efterhand och bli något mer av? Får den känslan när jag läser trådhuvudet.
--- Slut citat ---
Va kul att du gillar den - tack! :) Det finns naturligtvis mycket mer man kan göra. Man kunde tänka sig att jobba vidare på de partierna som är "egna" och kanske varva ihop melodin efter inledningen med det lite ösigare partiet efter breaket... Antar att du undrar för att det väcker idéer hos dig och då brukar det ju bli bra! ;)
--- Slut citat ---
Ett tag funderade jag över om det var en fredagsQuiz, när ni lite mystiskt utelämnade orginaltitel och övrig info ;) Så jag tänkte att jag svarar rätt på frågan om vilken låt det är :D
Och nu känns det som att jag vann...en inbjudan! Att få vara med och utveckla låten, tack för det! Kul här på KR, lite som de där teckningarna man gjorde när man var barn där man ritade huvudet, och vek ner så fick nästa rita kroppen, och sen såg man vad det blev för helhet :D
Jocke:
--- Citat från: Plinka skrivet 14.09.2013, 17:05:54 ---...
Ett tag funderade jag över om det var en fredagsQuiz, när ni lite mystiskt utelämnade orginaltitel och övrig info ;) Så jag tänkte att jag svarar rätt på frågan om vilken låt det är :D
Och nu känns det som att jag vann...en inbjudan! Att få vara med och utveckla låten, tack för det! Kul här på KR, lite som de där teckningarna man gjorde när man var barn där man ritade huvudet, och vek ner så fick nästa rita kroppen, och sen såg man vad det blev för helhet :D
--- Slut citat ---
...och vinnare är -"trumvirvel" - PLINKA!!! :D
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 14.09.2013, 14:02:05 ---Tack Tigern! :) Tanken var aldrig att göra en cover utan att utforska och experimentera med harmonierna. Som jag skrev i inledningen fick vi anstränga oss för att få in ledtrådarna... och nu ligger det filer i olika versioner över hela datorn... :wacko:
Kassettband - det var grejer det! :D Märkligt att dansbandsmusiken gett en hel generation men för livet...^^ Har också haft otroligt svårt för "saxparty" men ingen av dem "gurglar" ju så skönt som Roffe! :)
--- Slut citat ---
Haha ja det är helt otroligt vad de lyckats med dansbanden! Men inte blir man less på Roffes saxande inte, det är av en helt annan klass än eländet man är van vid från kramgoa saxpartyn eller blandade jag två koncept nu :P
Helt korrekt, man hör en hint här o var om man vet om vad man ska leta efter. En rolig flirt med den klassiska melodin ;)
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 14.09.2013, 20:00:26 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 14.09.2013, 14:02:05 ---Tack Tigern! :) Tanken var aldrig att göra en cover utan att utforska och experimentera med harmonierna. Som jag skrev i inledningen fick vi anstränga oss för att få in ledtrådarna... och nu ligger det filer i olika versioner över hela datorn... :wacko:
Kassettband - det var grejer det! :D Märkligt att dansbandsmusiken gett en hel generation men för livet...^^ Har också haft otroligt svårt för "saxparty" men ingen av dem "gurglar" ju så skönt som Roffe! :)
--- Slut citat ---
Haha ja det är helt otroligt vad de lyckats med dansbanden! Men inte blir man less på Roffes saxande inte, det är av en helt annan klass än eländet man är van vid från kramgoa saxpartyn eller blandade jag två koncept nu :P
Helt korrekt, man hör en hint här o var om man vet om vad man ska leta efter. En rolig flirt med den klassiska melodin ;)
--- Slut citat ---
Glad att du tycker den var rolig - vi är kanske lite flirtiga, Roffe och jag? :rolleyes: Puss! :wub: :lol:
Förr var dansbandsmusiken ofta synonym med medelmåttighet och ett allmänt skämt var "Hoppa över de svåra ackorden och le i stället!"^^ Numera tror jag att "bruksmusik" (dansband) kan vara en skaplig födkrok för många duktiga musiker och det märks inte minst på hur genren utvecklats.
tigersoul:
Jag har i ärlighetens namn inte lyssnat på något dansband sedan jag var barn o tvingades (hah) så jag kan inte säga någonting om det faktiskt. Grejen är ju att det finns ett stort behov av dansband vilket gör det till ett alternativ till de som vill försöka få in något på musiken.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida