Forum > Färdiga produktioner
MaxB - In My World
MaxB:
--- Citat från: ynot skrivet 15.09.2013, 19:09:43 ---riktigt fin låt underbar sång o sångljud det fick jag med mig :) Tackar
--- Slut citat ---
Det är jag som ska tacka! Kul att rösten är föränderlig...
--- Citat från: bjurte skrivet 16.09.2013, 00:14:06 ---Skönt sound på Plåtnicklas i början.. ;)
Basen i 2:a versen skulle kunna vara lite mer 'Struttigare' (inte så utdragna toner) tycker jag då !!
Bra låt och sköna harmonier.Din sång blir bara bättre och bättre... Kalas..
--- Slut citat ---
Plåtniklas gillar jag också och tänkte jag ska försöka få den att höras genom hela mixen... eller?
Basen struttigare - check! :P Det är skönt att sjunga på den här låten.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.09.2013, 14:21:36 ---Det tar sig Max.Kanske kan man få lite mer tryck i basregistret..?
Jag tycker det tar lite för länge innan resten kommer in,det gör ju att du har utrymme att förlänga med SOLO :D
Cool låt som börjar ta sig helt klart.
--- Slut citat ---
Man kan få mer tryck i basregistret. Kanske man får för mycket till och med? Återkommer...
Solo - check! :P
MaxB:
Nu har jag fått kontakt med herr trummis Perowitch så han bjuder på sig själv i den här mixen. Jag blev så exalterad då jag lyssnade på trummorna att jag även la om basen ikväll och sjöng in några körstämmor och spelade några slidestämmor och la på en sologitarr, på slutet (där det numera även finns en orgel men den verkar jag ha missat i den här mixen). Ja, mixen skjuter jag från höften och har inte lagt ner nån större tid på - så här låter det än så länge.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130917.mp3[/mp3]
Hur många låtar kan man associera till då man lyssnar på den här versionen? Jag har smugit in saker som kan ge kopplingar till minst tre låtar från 70-talet. Behöver nog mer volym på gitarren eller att det kommer en till och spelar för att få driv i slutet efter sista refrängen. Där ska det ju lyfta som bara den är det tänkt om jag får till det.
EDIT: Jag hörde efter mixen igår kväll att jag lagt trummorna liite för sent. Korrigerat imorse och drog på orgeln samtidigt.
Nu fungerar länken här ovanför. Jag har fått tips om associationer till tre grupper redan via PM och det var huvudet på spiken...
Dividend:
För mig är det extremt intetsägande, men det hörs att det är gjort med känsla och musikglädje, även om det inte når fram inom mina fyrkantiga ramar.
rocka på!
Harmonica mike:
MAAAAX!
Det hörs inget i spelaren och jag ville verkligen lyssna :(
Jag provade spelaren i första inlägget,och ja den fungerade tack Gud och Max :)
Flera steg i rätt riktning nu,rättare sagt massor.
Perowitch - oh yes!
Och solo,bra!
Och lite brölande körer,snyggt!
Nits/tyckande även om inte mixen/liret är klart:
Jag skulle ha kört kantslag på virveln fram till "öset",kanske nåt spökslag före men i vart fall sparat på krutet till solo/ösdelen drar igång.Låten saknar lite botten i min lyssning,baskagge å lite mer lågbas.
Samt orgeln ja..
Det här var en kul lyssning,det tar sig ordentligt.
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.09.2013, 09:14:40 ---MAAAAX! Det hörs inget i spelaren och jag ville verkligen lyssna :(
Jag provade spelaren i första inlägget,och ja den fungerade tack Gud och Max :)
Flera steg i rätt riktning nu,rättare sagt massor.
Perowitch - oh yes!
Och solo,bra! Och lite brölande körer,snyggt!
Nits/tyckande även om inte mixen/liret är klart:
Jag skulle ha kört kantslag på virveln fram till "öset",kanske nåt spökslag före men i vart fall sparat på krutet till solo/ösdelen drar igång.Låten saknar lite botten i min lyssning,baskagge å lite mer lågbas.
Samt orgeln ja..
Det här var en kul lyssning,det tar sig ordentligt.
Mike
--- Slut citat ---
Nu ligger den rätta versionen här ovanför och orgeln är med!
Jag har bett trummisen, Dr Perowitch, om rimshot i första trumdelarna men har inte fått respons på det önskemålet ännu.
Botten, hmm, basgitarren har jag dragit via gitarr-POD2:an ett av de första (rena) ljuden. Kan vara så att bas saknas då...
Saknar kicken också bas?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida