Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (7/20) > >>

Roffe H:
Snyggt Max, är det inte lite av The Loving Spoonful´s "Summer in the city" man anar....(basen)?  :unsure:
/Roffe H

Plinka:
Här har det ju hänst massor sen sist!
Riktigt snyggt nu och jag dumpar ägg-idén och äter det till frukost istället :D
Trummorna jättesnyggt, älskar elgitarren och körerna! Kanske tycker jag fortfarande att ackeguran kan bytas ut en bit in i låten :)

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.09.2013, 11:25:21 ---..."Summer in the city" man anar....

--- Slut citat ---

Har du börjat prata som Yoda?  ;)

Har lyssnat flera gånger nu... Tycker att det är lite långt intro och att låten kunde få börja tidigare än 97... ja, även om du bygger upp det snyggt på vägen dit! :) Är inte övertygad om ackens förträfflighet (dobron?) innan den blir ett stöd för rytmen men har inget förslag om vad det skulle vara i stället... Hade valt ett rundare basljud med mer knorr än knäpp. Innan hade du väl sång efter det som blev soloparti nu... maffigt slut men jag har inte riktigt vant mig än... Det här har alla förutsättningar att bli kanon - ser fram emot fortsättningen! :)

Hör btw lite Stairway to heaven på slutet...  :rolleyes:

Marsall:
Bra sång och fint knaprigt ljud på densamma :).. Avslutningen smakade extra gött :)... Går det att beställa lite fylligare basljud och en gura som spelar lite ljusare riff på versen ? ...Rock on  B)

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.09.2013, 11:25:21 ---Snyggt Max, är det inte lite av The Loving Spoonful´s "Summer in the city" man anar....(basen)?  :unsure:

--- Slut citat ---

Jag hade missat den möjligheten men när du säger det så håller jag med. Det finns andra jag tänkt på...

--- Citat från: Plinka skrivet 17.09.2013, 12:53:52 ---Här har det ju hänst massor sen sist! Riktigt snyggt nu och jag dumpar ägg-idén och äter det till frukost istället :D
Trummorna jättesnyggt, älskar elgitarren och körerna! Kanske tycker jag fortfarande att ackeguran kan bytas ut en bit in i låten :)

--- Slut citat ---

Ägg kan man äta! Trummorna är riktigt cool. Har fått rimshots och några delar till, av herr filosofie trummis-doktor Perowitch, som ska ersätta i första versen bland annat. Den här ackeguran ger olika känslor hos olika människor. Den har ett lofi-sound som är speciellt. Jag hade den för lågt i gårdagskvällens mix som min dotter lyssnade på och jag har den sen lite för högt på slutet, där det är många instrument som vill få plats och sång också... Får se hur jag hanterar den. Bra att få veta vad ni andra musiker tycker, så jag kan väga in det i mitt slutliga val. Ska också sjunga en körstämma till i sista refrängen (så att det påminner mer om det jag tänkt mig i den ljudbilden). Det är ingen som nämnt i den här tråden vad låten påminner om i sista räfrängen ännu. Det är körstämmorna med sina Ohhh och Ahhh och gitarrackorden som kan ge associationer till det jag tänker på. Jag har fått ett PM från Bribedant, där han nämner kopplingen...

--- Citat från: Jocke skrivet 17.09.2013, 13:22:48 ---Har lyssnat flera gånger nu... Tycker att det är lite långt intro och att låten kunde få börja tidigare än 97... ja, även om du bygger upp det snyggt på vägen dit! :) Är inte övertygad om ackens förträfflighet (dobron?) innan den blir ett stöd för rytmen men har inget förslag om vad det skulle vara i stället... Hade valt ett rundare basljud med mer knorr än knäpp. Innan hade du väl sång efter det som blev soloparti nu... maffigt slut men jag har inte riktigt vant mig än... Det här har alla förutsättningar att bli kanon - ser fram emot fortsättningen! :)
Hör btw lite Stairway to heaven på slutet...  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Trummorna och basen markerar när låten börjar?! Jag har tänkt att de ska börja i vers två redan. Kanske lite annat trumljud redan i första refrängen. Har fått två till fina filer med trumljud, att använda. Dobro eller inte, det kan vara frågan. Så val av bas... jag gillar det här soundet istället för rundare i alla fall just nu.
Ska nog se till att sången i slutet hörs mer. Vet inte om jag ska behålla det jag sjunger nu eller sjunga något annat (också?)...
Du plockar "Stairway to heaven", nästa låt som jag närmade mig i sista delen. Solot spelas lite med tanke på hur det solot spelas och två slidegitarrer på sidorna som knappt hörs i den här mixen spelar det körstämmor sjunger på "Stairway to heaven" där sologitarren exploderar i låten.

--- Citat från: Marsall skrivet 17.09.2013, 13:52:22 ---Bra sång och fint knaprigt ljud på densamma :).. Avslutningen smakade extra gött :)... Går det att beställa lite fylligare basljud och en gura som spelar lite ljusare riff på versen ? ...Rock on  B)

--- Slut citat ---

Verkar som jag ska ha fylligare basljud på basen och troligen mer tryck från trummorna i sista delen också. De är superhäftiga med mer volym och ljud från kicken. Gäller att försöka ge lagom plats åt alla önskade instrument och röster där på slutet då det är så många som vill vara med.
Gura med ljusare riff i refrång, hmm ny idé.
Jag vet att jag ska spela om nuvarande kompgitarr i refrängerna där den ska spelas mer taktfast istället. Även basen ska spela toner oftare och mer taktfast i refrängerna. En till gitarr, bra att du nämner det så jag inte glömmer bort. Får se vad jag hittar på. Hade tidigare en ide med något lick i refrängen från en ljusare gitarr... Tack för tipset!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion