Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (4/20) > >>

Bribedant:
Oj, nu har det hänt grejer. Den sätter sig i skallen på en gång. Slutar lite snopet, hör liksom hur det skulle kunna vara ett All You Need Is Love kaos blandat med Georg Martin stråkar och David Gilmour på sologura med det pallar kanske inte din daw.
Sagt det förut tror jag men den där basen, den är så... 1973 (läcker alltså)   :wub:

Henric:
Låter som en bra låtide att bygga vidare på, ska bli roligt att höra det färdiga resultatet!  ;)

Jag "hör" wurlitser piano, tremologitarr, orgelbrus, feta körer, får lite Eagles vibbar.... :wub:

Jocke:
Jupp - här händer det grejer! :) Skulle önska att partiet med "this is where you wanna be" som börjar vid 170 var längre så att du kunde arbeta upp intensiteten med dina fina orgelsound och ett gitarrsolo som lirar mot kören! :)

Emulator:
Jag håller med wernborg. speciellt avsnittet om loopad gitarr och hin håles moster. Loopar gör att det blir fin krock med maskin och människa.

Sedan har jag hört riffet i nån låt tidigare, men kan inte komma på vilken hur mycket jag än försöker. Du vet, man nynnar med första gången man hör det...återkommer om jag kommer på vilken låt de e.

bra sång!

MaxB:

--- Citat från: Bribedant skrivet 14.09.2013, 03:44:41 ---Oj, nu har det hänt grejer. Den sätter sig i skallen på en gång. Slutar lite snopet, hör liksom hur det skulle kunna vara ett All You Need Is Love kaos blandat med Georg Martin stråkar och David Gilmour på sologura med det pallar kanske inte din daw. Sagt det förut tror jag men den där basen, den är så... 1973 (läcker alltså)   :wub:

--- Slut citat ---

Min DAW ska palla för mer än så här! Bra att ha halleluja på slutet tror jag. Ska arbeta på det. Basspelet behöver förbättras och tajtas men ljudet... :huh: det är det första ljudvalet på min gitarr-POD2-njure som jag använder.

--- Citat från: Henric skrivet 14.09.2013, 08:36:10 ---Låter som en bra låtide att bygga vidare på, ska bli roligt att höra det färdiga resultatet!  ;) Jag "hör" wurlitser piano, tremologitarr, orgelbrus, feta körer, får lite Eagles vibbar.... :wub:

--- Slut citat ---

Wurlitser hmm, brukar själv inte gilla att använda tremologitarr...  :unsure: men orgelbrus kan jag tänka mig som alternativ i ljudbilden och körer ska jag lägga, bland annat två varianter som kan ge ganska direkt igenkänning till två popgrupper från 70-talet...  :rolleyes: Har mina idéer...

--- Citat från: Jocke skrivet 14.09.2013, 13:21:28 ---Jupp - här händer det grejer! :) Skulle önska att partiet med "this is where you wanna be" som börjar vid 170 var längre så att du kunde arbeta upp intensiteten med dina fina orgelsound och ett gitarrsolo som lirar mot kören! :)

--- Slut citat ---

Jag gör nog som du tipsar om, förlänger där. Kan bli hur högt i tak som helst i det partiet. Och orgel mycket möjligt!
Och kör mot gitarrsolo... vänta bara...  :lol:

--- Citat från: Emulator skrivet 14.09.2013, 14:38:11 ---Jag håller med wernborg. speciellt avsnittet om loopad gitarr och hin håles moster. Loopar gör att det blir fin krock med maskin och människa.
Sedan har jag hört riffet i nån låt tidigare, men kan inte komma på vilken hur mycket jag än försöker. Du vet, man nynnar med första gången man hör det...återkommer om jag kommer på vilken låt de e.
bra sång!

--- Slut citat ---

Loopar, inte van att mekanisera mitt gitarrspel men förstår ändå tanken Wernborg har som du understryker. Får se om jag kan hitta på något sånt...
Riffet, jomen visst finns det något liknande. Minst två låtar jag kommit att tänka på. Jag kommer plocka in ytterliggare några element som ger tankar på bl.a.LZ, PF, FZ, Beatles och nån mer. Tror det kan bli kul. Och visst ska slutdelen få växa med körer och gitarrsolo. Det är en riktigt kul låt att mecka med. Men idqg masstillverkar jag foderbord till hästarna. Fyra av sju är klara och jag är riktigt trött i ryggen. Nu blir det mat och vila.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion