Forum > Färdiga produktioner
MaxB - In My World
Jocke:
Gillar särskilt de fallande harmonierna i versen och "kan höra" både plockning och tydliga markeringar med elgura som möjligheter. Skön grej detta - ska kul att följa hur den utvecklas! :)
Marsall:
Bra grund max..sångmelodin o sång me like. :) Kunde jag ana en piano klink i bakgrunden på ett ställe? Lät mumma det jag hörde iaf..skulle ha det på fler ställen genom din goding till låt. Blir nog bra den här också :)
MaxB:
Harmonica Mike - ja, den känns nice och jag ska putsa vidare på den.
Jocke - efter du nämnde plockningar, hörde jag vid lyssning på luchen också nån grej i huvudet som kan bli bra, som jag ska göra på gitarren, en grej som upprepar sig på några ställen. Och jag testade samtidigt några 2:dra stämmor som kan bli bra.
Marsall - Ja, pianoklinket fanns i huvudet ganska tidigt och jag provade den grejen som du hör. Har efter det utvecklat den i huvudet och tror på en upprepning av den grejen. Det är en sån där sak som kan sätta sig, så att man efter ett tag hör, känner igen och gillar den då den kommer igen på flera ställen. Kul att du hörde och kommenterar den ansatsen.
Plinka:
Bra låt! för det första ;)
Snyggt sound du fått till med rösten, både vad gäller din sångstil och reverbet. Gillar även soundet på gitarren, i början och en bit in, sen känner man att det hade varit bra om något mer händer, men det verkar ju som att du har planer på att utveckla låten så det kommer nog ;)
Någon nämnde percussion, och jag skulle vilja ha ett mysigt ägg som kommer in!
MaxB:
Ett ägg till Plinka. :P Näej jag har inte hittat ett ägg ännu. Fortsätter dock att bekanta mig med trumlooparna från 20 kronors CD:n, jag reade på reapriset och köpte för nån vecka sen. Har inte hittat något ägg i 93-96 bpm på skivan.
- Nu är det fredagkväll.
Har spelat om och sjungit om och testat lite annat av idéerna från mitt huvud och tipsen i tråden.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130913b.mp3[/mp3]
In My World - MaxB
- Intro på gitarr -
Inga trummor bara gitarriffet
- Vers 1 - (gitarriffet och sång)
In my world - there are many goodhearted people
In my world - there is room for everyone
- Refräng 1 - (gitarriffet och sång)
Take a look - at the people around you
Se how they strive - to reach their goal (låt Cmaj klinga ut)
- Vers 2 - (plocka även in en försiktig bas)
In this world - I meet many good musicians
In this world - there is room for everyone
- Refräng 2 - (gitarr, bas, sång)
Look at yourself - the way others see you
I hope you see - you are what you do
I hope you do it well (här kommer trummor och intensivare bas med)
you better do it swell
- Vers 3 -
In your world - I hope you see what you can do
And your world - can be as beautiful as mine
- Refräng 3 -
Take a look - at the people around you
Se how they strive - to reach their goal
Then look at yourself - the way you want to be seen
It ain't hard to do - when you're in the mood
Now, this is where you wanna be
Yes this is where we wanna be
You and me