Forum > Färdiga produktioner

Mitt fel blues, Lars Wahlström, Henric Svensson

<< < (3/5) > >>

Henric:
Oj, här har det hänt grejor medans man var på jobbet!  :rolleyes: Känns som det är på sin plats med ett kollektivt tack för alla fina kommentarer!  :wub:

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.09.2013, 10:21:50 ---Riktigt bra prodd - framförallt texten är skön - ja och skönt framförd god gammal hederlig blueskänsla här :D

--- Slut citat ---

Hade ett ofullbordat bluesprojekt i datorn, och efter flera misslyckade försök att få en text till stånd råkade jag lyssna på Lars låtar på soundcloud (https://soundcloud.com/larsson-music), fastnade direkt för rösten och texterna, är svag för svenska bluestexter. Repade mod till mej och skickade ett meddelande på ljudmolnet och fick napp! Tycker denna texten är suveränt bra!

Henric:

--- Citat från: bjurte skrivet 12.09.2013, 11:47:13 ---Djefvlars vad det svängde..Bra lirat och framfört pöjkar..
Det enda lilla gnället skulle väl vara att sologitarren (som i sig spelar utmärkt)är lite för spinkig, kunde få lite mer kropp.
annars Tipp-topp !!

--- Slut citat ---

Kan hålla med dej delvis! Först och främst beror det på hur man (jag) lyssnar...först och främst är det inspelat med en halsmick, vilket jag gillar, tycker det blandar sej väldigt bra i mixen som det är nu, men om man låter örat lyssna enbart efter sologitarren kan jag också tycka att den är lite spinkig, precis som du säger! Den stora frågan är ju var i frekvensområdet man hittar mera "kropp"???

Henric:

--- Citat från: bjurte skrivet 12.09.2013, 11:47:13 ---Djefvlars vad det svängde..Bra lirat och framfört pöjkar..
Det enda lilla gnället skulle väl vara att sologitarren (som i sig spelar utmärkt)är lite för spinkig, kunde få lite mer kropp.
annars Tipp-topp !!

--- Slut citat ---

Exprimenterat med leadgitarren och anammade Bjurtes synpunkt om något spinkig sologitarr. Har lagt till en EQ +1,8db vid 791,5hz med q-värde 0,5 samt höjt automationskurvan 0,2db. Känns som sologitarren blir mustigare, tål mer volym, framträder bättre i dom svagare partierna och blir mer jämnbördig med Hammondorgeln! Tack för bra synpunkt Bjurte!

Henric:
Känns som det är dags att lägga denna till handligarna....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion