Forum > Demolåtar
Josef Cover Cotton fields
Altsax:
Övar mig på att mixa "Cotton Fields" av Huddie Ledbetter
Hittade inte volymautomationen. Jag vill tona ner saxen under piano"solot".
Som tur är har jag en duktig instrumentalist som kan spela svagare :)
Jag planerar att lära mig och göra en riktig volymautomatisering plus automatisera EQ, så när sax spelar lead, så skär jag i pianots mellanregister, när pianot spelar lead, skär jag i saxens mellanregister.
Picks In Space (110) "Trötta Humlor"
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/Cottonfields/CottonSpace.mp3[/mp3]
Åkattraktionen utanför coop forum(110):
"Vanligt" piano(120)
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/Cottonfields/CottonPiano.mp3[/mp3]
Utan lead - lägg på din egen (110)
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropboxusercontent.com/u/95768896/Josef/Cottonfields/CottonInstumental.mp3[/mp3]
Ja - Basen i soppan är en midifil.
pxm:
svänger bra och du är en hejjare på tangenterna...lyssnade nyss på denna.....
mixen - trummorna är kanske litet tunna med de passar musiken.....
Med vänlig hälsning
Edit; aha, midi !!!!!
Tokai:
Gjorde inte Creedence en cover på denna låt? Men jag tycker det svänger rätt bra, men samtidigt rätt så gräsligt, för att det är så statiskt. Låter som en självspelande synth på båten från Malmö till Köpenhamn på 80-talet i restaurangen. Var är elgitarren, hörs inte? Spelar som basen? Bättre med hörbara ackord. Men kul att du prövar mr Altsax!
Altsax:
--- Citat från: Tokai skrivet 10.09.2013, 22:01:54 ---Gjorde inte Creedence en cover på denna låt? Men jag tycker det svänger rätt bra, men samtidigt rätt så gräsligt, för att det är så statiskt. Låter som en självspelande synth på båten från Malmö till Köpenhamn på 80-talet i restaurangen. Var är elgitarren, hörs inte? Spelar som basen? Bättre med hörbara ackord. Men kul att du prövar mr Altsax!
--- Slut citat ---
På A svarar jag: Japp :lol:
På C svarar jag: Japp :lol:
På B undrar jag om jag kan få höra frågan igen :P
:wub:
Download är enablat, posta gärna ännu mer förstörda covers i den här tråden :rolleyes:
Tokai:
--- Citat från: Altsax skrivet 10.09.2013, 22:06:08 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 10.09.2013, 22:01:54 ---Gjorde inte Creedence en cover på denna låt? Men jag tycker det svänger rätt bra, men samtidigt rätt så gräsligt, för att det är så statiskt. Låter som en självspelande synth på båten från Malmö till Köpenhamn på 80-talet i restaurangen. Var är elgitarren, hörs inte? Spelar som basen? Bättre med hörbara ackord. Men kul att du prövar mr Altsax!
--- Slut citat ---
På A svarar jag: Japp :lol:
På C svarar jag: Japp :lol:
På B undrar jag om jag kan få höra frågan igen :P
:wub:
Download är enablat, posta gärna ännu mer förstörda covers i den här tråden :rolleyes:
--- Slut citat ---
Fråga B. Var är elgitarren. Rätt fråga?
Ok, Inga elgitarrer - mest som jag önskade. Men två gitarrer enligt beskrivingen. Samma fråga: dom hörs inte.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida