Forum > Demolåtar
Josef Cover Cotton fields
MaxB:
Ja du, hmm vet inte vad jag ska säga. På något sätt svänger det samtidigt som det är statiskt. Brukar kanske gå snabbare den här låten?
Då väntar vi väl på saxen då. Peta in den då du övat ett tag, så man får med den i mixen också!
Asti:
Tycker att kompet ska upp i mixen, nu blir melodi-synten lite för stark.
Du kan gärna panorera ut instrumenten en aning från mitten så det inte
blir så hopträngt i mitten. Visst svänger det, men lite statiskt och midi-aktigt som nämnts....
/Asti t.f. Leg. Panorerare
Jocke:
Ska jag vara ärlig så tycker jag att du hittat riktigt tråkiga ljud... Om det ska vara orgel som inte är Hammond borde det väl finnas ljud från någon gammal Farfisa, Philicorda eller Vox som är lite tidstypisk för hur vi minns den här låten? Jag brukar sällan vara negativ men jag tycker det här är hemskt. Spelar liksom ingen roll hur bra du mixar så kommer jag inte att tycka om det... :( Bäst jag slutar skriva nu... med: Så här ska det låta: ;)
Va fasen - spelar de på mungiga...??? Jag har den på 45-varvare om du vill låna! B)
Plinka:
Vet du vad jag tycker detta låter som? Jo, du vet en sån där häst/elefant/flygplan etc som står utanför ett hotell på Gran canaria, som man stoppar i ett mynt, så kan barnen åka :lol: Tror det beror på ljudvalet i kombination med melodin :D
Mixen tror jag däremot är helt okey ;)
Jocke:
Hoppas jag inte lät för sur i förra inlägget Josef... jag menar bara att man måste gilla det man hör för att göra en vettig mix...! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida