Du slipar och slipar..och det här kommer bli fantastiskt, redan 4/5 för mig. Jag skulle lägga det lugna sticket före crescendot (aaah, vilket spirituellt piano här!) bara, min enda synpunkt.
Jag gillar din sång här, när du sjunger avslappnat så kommer din klang fram.

Det är svårt, men efter att ha testat massa virtuella soloinstrument så blev det alltför belamrat. Kontrapunkten på sista minuten då tutti (allt) spelar låter inte bra i mina öron, slarvigt gjort. Kanske dumpar det eller försöker igen. I vilket fall; Jag följer regeln "keep it simple" (förutom en kompcello som låter bra och är tillagd till arret), det blir en duett förresten. En tjej och en kille! Hoppas tonart kan väljas så det passar dem båda. Jag tror det.
Jag sjunger inte bra alls tycker jag (inte än), men helt okej utan autotuner för att vara jag. Tack

Avslappnat är vägen.
Jättefin visa med en fast, men sprudlande takt.
Som vanligt förundras jag över den fina pianoklangen.
En kvinnoröst med sång på detta blir perfekt!
Slutpartiet är uttrycksfullt och väldigt vackert.
/Asti
Kul att du gillar alltet. Det blir en duett! Slutpartiet (4 stämmor med olika rytmik samsat + pianot som håller på) är alltså bra? (det tycker inte jag)

Får lyssna imorgon och avgöra.
Text är skriven av en väldigt bra nobelpristagarämne, om han inte redan är det! Riktigt bra lyrik till visans melodi.
Refrängen kanske ändras helt. Snabbt fixat och kan nog bättras på, kanske genom att ta bort lite onödig noter.

Du fångar stämningen direkt!
Melodin är vacker och lekfull, saker är på sin plats. Nu fattas lite sång...
Okej,, efter ett par lyssningar. Det är fint detta! Jag funderar på om arpeggiot på pianot blir lite för mycket, fokus hamnar lätt där när jag lyssnar. Kanske kan det vara delar i stycket där det är med,, så att du använder det för att skapa en extra känsla ibland? 0-0.58.. sedan avvakta lite,, åter vid 1.35..
Jag har sänkt velocity på hela pianokompet igen. Det var lite högt. Du får gärna förklara vad du menar. Lite trött. Ska det bara vara med ibland? Tjo, man kan ju tänka sig att det gör nåt helt annat. Hela ackord eller tystnar helt där det passar. Frågar dig när jag hittar dig på fb eller ringer om du inte är där

Jag skulle även kunna tänka mig att en ihållande ton på stråken kan tillföra en del. Kring 2,16-
Arpeggiot, får en känsla av att det är bra frasering.
Gillar avslutande partiet skarpt! Blev lite osäker, hördes det en sur ton,, näst sista sekunden typ?
Lite tankar och funderingar,, men det låter fint!!
Du gillar också slutet? Får väl ha det kvar och se om jag tycker lika om nån dag

Sur ton? OK, ska kolla!
Kul att arpet fraserar väl och också att du gillar melodin. En riktigt bra melodi är det, det tycker jag nog. Fattar inte hur den kom till ju, vaknade och nynnade in på telefonen.

Nu har det skrivits en helt underbar och passande text till den. Slår fan Cornelis folkiga visor det här

Anar jag att det kan göra.
Btw, har lite svårt för cornelis. Men han är VÄLDIGT bra på det folkliga, även om en och annan blues också går an

Fiiint. Ömsint visa som fångar mig.
Fiiiint, att den fångar dig redan i ett så tidigt skede!
Sångandet är bra, fin klang i stämman. Men är det autotune på sången? Verkligen?
Var är refrängen? Är det när när stråkarna kommer in?
Och roliga kommentarer att läsa, särskilt dina!!
Jag har inget emot att stycket är rätt så kort, blir lite som en dikt, koncentrerat.
Nej, autotuner har jag inte orkat lägga? Låter det som det?
Refräng fanns inte än när du lyssnade (?) men det finns en nu som avslutar varje vers.
Känslomässigt och vackert. Jazz på svenska möter medeltidstoner.
Maffigt arr i första tredjedelen med trevlig värme.
Förslag att stråk kommer in vid 80, reverb eller andrastämma kompletterar violin mot slutet.
Tack för tankar. Kan kanske bli så!
Tack till alla för input!