Forum > Demolåtar

emu: Confide In Me (cover ver 2)

<< < (2/6) > >>

Emulator:

--- Citat från: pxm skrivet 08.09.2013, 01:26:23 ---Fin låt och bra matriel för din svåger att jobba med.......
Ser fram emot att få följa den här låten....

mvh

--- Slut citat ---

Thnx!

--- Citat från: Eddi skrivet 08.09.2013, 02:49:42 ---Har ingen koll på originalet men kan säga att du har fullständig koll på voxen - det låter skitbra med lead och kör tycker jag.

--- Slut citat ---

tack! Blir nog ett par svängar till på sången. Sitter ner här och sjöng in på typ två tagningar med en omtagning på den ena, så det finns lite att jobba med. Tack för uppskattande ord!

--- Citat från: Altsax skrivet 08.09.2013, 09:11:43 ---Tänk om man kunde slänga ihop nått så här färdigt på så kort tid  :wub:

Vill ha guran i höjd ganska rejält, så jag ser fram emot svågerns svängande gitarrkrängande
 :)

/Josef

--- Slut citat ---

Tack! Ibland så räcker ett par timmar, ibland så går det snarare bakåt efter 20 timmars petande :S Skall bli kul att få på monstergura sen, tänker mig nog att ha nåt dubbeltempoavsnitt i låten då också. Tror jag :D

--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2013, 11:51:37 ---Snyggt! Bra tryck i refrängen.
Tycker sången ska höjas i de lugna partierna.
I mina högtalare distar trummorna en aning....
/Asti

--- Slut citat ---

Tack asti! Håller med om sången, försökte med fulmodellen att överkomprimera och dra upp, men det räckte inte alls :D Skall ta om hela klabbet och lägger det på olika spår då, så man slipper sitta och automagisera volymen.

Skall se över trummor också. Tror att jag lyckades disablea limitern på trumgruppen av nån outgrundlig anledning :S

Det ligger en overdrive på en av vriveltrummorna, kan det vara den som blivit överdriven kanske? skall kika.

tack för tyck allihoP!

ynot:
Fan nice ... inte illa jobbat på ett par timmer men som du säger det kan räcka långt.
Sången  riktigt bra.
början en bit in suger ett par toner-omtaging
dom andra verserna bra inlevelse o tonsäkerhet

Att tänka o kolla prova ... när du häller ut e,et i me   blir det  ibland  e.i   ibland e.ä . typ   miiiii   alt   mää  mycket mer klarhet i miii  överdriv gärna i.et i me

om du fattar vad jag skrev nu så guld stjärna

allt gott Tony

Emulator:
Tack ynot! Ja gissar man rätt när man gör en låt så hår det ju fort :)

Förstår precis vad dumenar med miiii. Tror att jag skall försöka hamna mellan iiii och eee, och fokusera på att de ska bli lika varje gång. Sjunger om hele klabbet sen.

Ta k för tyck o bra feedback :)

Freddy:
Hm... Reagerar på vissa kollegors kommentarer här, är dom inte
ärliga eller hör dom inte bättre?

Jag gillar din instrumentering, har inte hört originalet men detta känns som något du skulle kunna ha gjort. Jag gillar också dynamiken i sången, skillnaden mellan vers och refräng. Sen är jag också ett stort fan av ljudet på din röst.

Men...

Du kan mycket bättre när det gäller tonkontrollen. Jag upplever det väldigt falskt överlag och speciellt på nedgångar. Du kanske inte sjöng in dig innan? Ellerså var det bara en sådan dag.
För mig är det snudd på olyssningsbart och jag är ärlig och säger det, för jag vet att du kan ta det och du kommer göra det mycket bättre!

Eddi:

--- Citat från: Freddy skrivet 08.09.2013, 17:40:47 ---Hm... Reagerar på vissa kollegors kommentarer här, är dom inte
ärliga eller hör dom inte bättre?

Jag gillar din instrumentering, har inte hört originalet men detta känns som något du skulle kunna ha gjort. Jag gillar också dynamiken i sången, skillnaden mellan vers och refräng. Sen är jag också ett stort fan av ljudet på din röst.

Men...

Du kan mycket bättre när det gäller tonkontrollen. Jag upplever det väldigt falskt överlag och speciellt på nedgångar. Du kanske inte sjöng in dig innan? Ellerså var det bara en sådan dag.
För mig är det snudd på olyssningsbart och jag är ärlig och säger det, för jag vet att du kan ta det och du kommer göra det mycket bättre!

--- Slut citat ---
Blev tvungen att lyssna igen ... är jag en oärlig kamrat :wub:
Visst seglar det en del på de låga tonerna men snudd på olyssningsbart är att ta till en hel del tycker jag. Attityden gör ju mycket till för att man ska gilla det man hör och det överglänser lite utsvävningar på tonerna. Jag hörde Neil Young på bilradion igår och DÅ bytte jag kanal.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion