Forum > Demolåtar

emu: Confide In Me (cover ver 2)

<< < (3/6) > >>

Emulator:
Jaja, jag kan ta allt :D

Jag är normalt väldigt känslig på sång, och även om någon sjungit tekniskt felfritt är jag känslig på röstklang och sånt. Allt det där gör att jag inte kan bedöma min egen sång alls, jag tycker allt låter apa. I just den här tagningen så tycker jag extra illa om själva klangen och att det svajar betänkligt.

Men det är oviktigt ändå, skall inte behålla sången, och jag tror jag skrev det tidigare, det är två och en halv tagning totalt, sittande, så inte uppsjungen alls stämmer :D

Däremot har jag tyvärr inte bättre tonkontroll på lågvarv än såhär, så det är något jag jobbar med hela tiden.

Uppskattar ärlighet över allt annat :)  Är allt olyssningsbart, eller är det mest på verserna? Jag upplever tonkontrollen som bättre på refrängen. fast det kanske är skit överlag :D

Hursomhaver, orginalet är en popdänga från 80-talet. Saknas ett stick också som kommer in så småningom.

Tack för att du tyckte till!

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2013, 01:19:22 ---Cut away!
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/cim01.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

JAG fick inget ljud i den spelaren, så jag tycker du sjunger för tyst. Instrumenten ska upp också för nu är de knäpptysta...

Emulator:
Meckar ny verre så kommer den upp snart!

edit: Nä, hann inte. Nu funkar gamla igen :D

Marsall:
Ja den här blir rolig att höra fortsättning på.. :)..  B).. Kommentar om sången viskande partierna mycket bra själv förtjust i den formen av sång..sen låter det som om du bara sjunger med halsen o tappar kraften i slutet..Öppna munnen mer när du skall ta i..tips 2 mjuka upp käkarna med händerna ... i övrigt sångmelodin e ju mums. Och din röst e  B). som sagt i övrigt hur får man till så där krispigt o gött ljud.. :wub: .... Nice!!

equality:
Du sjunger bra! Tungt komp a la Emu. Har inte hört originalet. Kul med egen tolkning och jag är på väg att göra nåt liknande med en annan låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion