Forum > Demolåtar

emu: Confide In Me (cover ver 2)

<< < (4/6) > >>

Harmonica mike:
Bra T.

Lite för basigt i botten för mina öron,annars kalas mixat/lirat.Ja nån suring hörde jag,men inte många.Du har utvecklat sången ordentligt och det tycker jag är kul.Du har en mycket fin ton i din röst.

Mike

Emulator:
tack ska han ha! Ny sång kommer ju så småningom. skall se över basen!

..huvudsaken är ju för mig att det går i rätt riktning med sångerierna, så din kommentar kändes bra!

Tack!

har sjungit lite till på slutet här på nästa verru nu. Långt ifrån perfekt, men har lagt in breaket också, och gjort plats för..ehm. överdrivna utsvävningar med effekter och trumprogrammering :S

Hur funkar alltihop nu?
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/cim002.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/cim002.mp3

Hur funkar låtens struktur etc nu? Gamla sångsynder behöver vi inte ta upp förrän jag dragit in nytt :)

...varnar känsliga lyssnare för orgier i mupptrix :S

Emulator:

--- Citat från: Marsall skrivet 08.09.2013, 21:21:29 ---Ja den här blir rolig att höra fortsättning på.. :)..  B).. Kommentar om sången viskande partierna mycket bra själv förtjust i den formen av sång..sen låter det som om du bara sjunger med halsen o tappar kraften i slutet..Öppna munnen mer när du skall ta i..tips 2 mjuka upp käkarna med händerna ... i övrigt sångmelodin e ju mums. Och din röst e  B). som sagt i övrigt hur får man till så där krispigt o gött ljud.. :wub: .... Nice!!

--- Slut citat ---

tack! Ja, nja. luft finns i överflöd i normalfallet, men inte om man sitter som en ostbåge, så du har rätt :D Filar vidare!

--- Citat från: equality skrivet 08.09.2013, 21:40:27 ---Du sjunger bra! Tungt komp a la Emu. Har inte hört originalet. Kul med egen tolkning och jag är på väg att göra nåt liknande med en annan låt.

--- Slut citat ---

Tack eq! ÄR det något du filar på som vi får höra snart kanske?

MaxB:
Tunga basen är ju häftigt närvarande och gör inte ont i öronen i lyssning på hög volym. Med det kunnande du har tror jag du vinner på att lätta lite på den, för att ge energiutrymme till andra instrument. Jag tycker gitarren i början är värd mer lågfrekvenser och att pad-ljudet, senare förtjänar mer ljudutrymme.

I mina öron är stycket för repetitivt, för långt.
Du e bra på att mupptrixa!

Roffe H:
Bättre ljudbild på dagens version jämfört med den först i tråden B), häftigt!  B)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion