Forum > Demolåtar

Tokai - Så vattenfast färgstark

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Bra kom att tänka på Gorkijparken av någon anledning och på Free as a bird.... :D

Roffe H:
Tycker sången och musiken låter bra, men jag är ju så borta när det gäller att ge tekniska tips så det är synd och skam, kommenterar texten istället, vad jag gillar är ju framförallt dina texter, denna var härligt drömsk, ja riktigt surrealistiskt. Dylan var ju ofta inne och tassade på området.

Kunde inte låta bli att kolla upp på wikipedia:

Surrealism beskrivs lättast som "drömbilder". Enligt rörelsens grundare och främste teoretiker, André Breton, beskrivs den som
ren psykisk automatism, med vars hjälp man söker i tal, skrift och på annat sätt återge tankens verkliga funktion. Det innebär tankens diktamen under frånvaron av all förnuftskontroll och alla estetiska och moraliska avsikter. (I positiv bemärkelse: min notering)  :D  (Källa: wikipedia)
/ Roffe H

Marsall:
Bra o roliga infall i låten..kan hålla med om gökjäveln går bort :P.. Annars så bra text igen av dig.. Eget kan ju också tilläggas på plusskontot...Ingen hitlåt men det är nog inte din mening heller?.. Men jag diggar den..

equality:
Får också Lennon-vibbar kanske mer till Walrus än till Free as a bird. Kanske är det elpianot kanske är det psykedelian. Fina växlingar mellan dur och moll samt halbrytande hamoniväxlingar i övrigt helt rätt gjorda. Humoristiskt med de musikalsika infallen som "galna saxen" men blandat med allvar. Bra jobbat!

Harmonica mike:
Tight och snyggt lirat.Saxen var underbar,den måste bli kvar.Göken,ja men den går ju igen i texten så låt den stanna tycker jag.Finurlig text,och ackordsgång,riktigt bra det här Staffan.Kul och lärorikt att lyssna på.Jag har inte den här ackordskunskapen att jag kan sätta ihop ett sånt här klurigt alster,snyggt.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion