Forum > Demolåtar
pxm - " Little Sue" (fd. Chromapax)
pxm:
lade på en gate för att limma det....sänkte gurorna och höjde sången
-skall se senare ikväll om jag lyckas spela detta lick en gång till ?????
men hoppas att det fungerar med gate:n...
mvh
Emulator:
NEj, det är för otajt för mig. FÖr många toner som ligger för fel. Tajta till det, annars spelar det ingen roll hur mycket du jobbar med allt annat.
Sen tror jag nog det skulle låta bättre om både musiken OCH trummorna gick i shuffle elle rinte. Nu blir det bara ett virrvarv.
Sound etc tycker jag funkar. Men tajta till allt!
pxm:
Har grejjat trummorna, gjort gate;n hårdare och skall kanske ta fram saxen ikväll
och sedan spela om det som inte går att editera......
Vill dock inte spela om och/eller editera för mycket så att det låter tråkigt.....
Tack för input, Emu !!!!
Edit; Det får bli imorgon eller övermogon, jag skall till sjukgymnasten tidigt imorgon.... :)
Lämna gärna feedback, tankar och råd ändå för mig att jobba med.....
mvh
bjurte:
Tycker det var en jysst jazzigt stycke, gillar oxo när guran slirar runt som hummlan här och där.
Du har ett personligt uttryck i din sång som jag tycker du ska odla på..
pxm:
hej Asti!!!!jag är ju ingen sångare precis, vet inte hur man går tillväga för att lära sig heller :)
men jag skall se om jag hittar någon tråd om det....
Guran tycker jag också är häftig, coolt...har tyvärr inte hunnit spela om något, jag har några projekt på g med andra och dde projekten får gå först.....
men vad tror ni om något slags interludium i mitten av låten för att bryta mot det konstanta kompet ????
förslag ??? - den går i Bbm7 och i Bb Dorisk Bebop skala.....124 knyck. Jag lämnar gärna över sången till någon som har bättre pipa än mig och jag kan klippa bort litet gitarrer ifall någon vill vara med och spela.... :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida