Kontrollrummet

Harmonica mike - It doesn´t make sense

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn: It dosen´t make sense
Artist:Hm
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medvÄrkande:Inte än,ta med huvudvärkstablett om du kommer
Genre:Tja,lite annorlunda för att komma från mig.Lite visigt/hiphopp:igt orienterat kanske?
Tillverkningsår:September 2013
Kuriosa:Det lackar mot höst och studiolir :)
#######################################

Hej gott folk.

Spikade ihop denna i natt då jag inte ville sova,slängde på sången i morse.Fick en liten idé som jag testade att förvalta och då blev det så här.


EDIT:

Då har vi hela alstret på plats.Men basljudet Jocke,basljudet  :(

######################################

Lyrics:

It doesn´t make sense.

I´ve been livin´ by the highway
tourted by the exhaust smoke
I have never ever seen a sail
like a freecard from/to Yale/Jail

Sittin´in a schoolbench from nine to five
doin´math over concrete
or with a ten inch wrench
it dosen´t make sense

Someone else stole my why
now I´m fighting for my life
it doesn´t make sense
yeah behind the fence
well it doesn´t make sense

Well justice is blind and the thruth hard to find
free as a bird you never felt like a neard
wavin´a gun another way to have fun
but I tell ya:You never see The Sun

Stick:
Get ready for fight (there ain´t) no thruth in the light
you were reachin´The Throne without breakin´a bone
it gonna change now,it gonna change now
Yeah the harder you pray to a wall that is grey
yo`ll be stuck in a hole like a fish in a bowl
Can´t hear the wind blow,can´t hear the wind blow

Someone else stole my why
now I´m fighting for my life
it doesn´t make sense
yeah behind the fence
well it doesn´t make sense

Well justice is blind and the thruth hard to find
free as a bird you never felt like a neard
wavin´a gun another way to have fun
but I tell ya:You never see The Sun



##################################

Och så gör ni som vanligt,dvs. sågar ned Norrlandsfuran.

Mike
« Senast ändrad: 13.09.2013, 19:35:53 by Harmonica mike »


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
hej HM !!!!!
Fin låt, bra sjunget, bra spelat, tight.
Vet inte vad man skall lägga till eller ta bort...
Jag reagerar mest på mixen och bruset men det är kanske inte så
viktigt i det här stadiet av låtsnickeri.....?
kall lyssna nåon gång till under dagen och återkommer om jag
kommer på något....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter bra. Snyggt sjunget, fina klanger fast lite få ackord :)


Sense stavas f ö sense :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra! Skulle vilja ha lite mer "värme" i ljuden, är lite väl diskantrikt nu tycker jag!
Det här blir kanonbra! Bygg på i samma stil, kanske ett stick, en kör...?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Johan:
Thanx man.Ja oljudet är medvetet,lite "fejkat studioläck"..Mest på den där turkiska mackapären som går där till vänster på första delen..

Per:
Du är en klippa,tack.Jag brukar alltid kolla engelskan innan jag postar,men mitt lexikon fungerar numera underlag för min 27inch screen,så jag får upp skärmen i rätt höjd :)
Jo det är inga konstigheter i den här ackordsmässigt.Ett stick hade jag kunnat kosta på mig och kanske en körande avslutning på det där "It doesn´t make sense"..Nåväl,vi får se vad som sägs.Tack för hjälp och tyck Per.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låter bra! Skulle vilja ha lite mer "värme" i ljuden, är lite väl diskantrikt nu tycker jag!
Det här blir kanonbra! Bygg på i samma stil, kanske ett stick, en kör...?
/Asti

Tack Peter.Ja jag får alltid kritik för ett lite dovt ljud i mina mixar så jag drog på ordentligt med en eq på mastern bland annat..Det kanske blev något vasst..
Ja ett stick vore nice,har du några ackordsförslag? Låten går i G,C och har em,am,d på "reffen"- quite basic..
Nånting som bryter av hade varit nice..Sedan så kan jag alltid rulla "It doesn´t make sense behind the fence"som en körig avslutning..Men ett stick före det vore mumma...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det låter lovande för att vara en "one night demo" ;-) Känns lite kort - tänker du sjunga om eller skriva mer text?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Hei HM, it makes sense to me  :)

Jeg liker 1. verset best.. har du vurdert å kjöre hele låten i dette lugnare stuket? Du kunne eventuelt ha brukt det mer pågående kompet som et break..


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
TÄnker att du skulle kunna ha bara akustiska tremologitarren som komp fram till 51 sen plocka in de andra instrumenten vid 51 och lägga på de andra riktigt rytmiska först vid 99 så får du hitta på mer text och låta låten bli längre. Så du har tagit fram hes-rösten hör jag. Den är bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jocke:
Thanx man..Ja texten är lite osammanhängande vilket syns i texten jag fogade in..Har inte bestämt vinkeln på denna än.Om det skall handla om en "jailbird/Looser" eller om brusten kärlek,vi får se - gränsen är ju hårfin    :lol: :ph34r: :D
Låten behöver mer arr,ett stick och lite körande tror jag på..Eller första versen direkt efter "ösdelen" med körer och lite piano kan också bli snyggt..

Sigmunds:
Ja första versen kan ju också bli resten av låten,om den kommer igen efter "ösdelen"..Inget dåligt tips,och enklaste vägen.Styr jag upp de delarna med lite pianokomp så kan det bli riktigt snyggt.
Jag skall laborera lite mer med denna till veckan så får vi se hur det blir.

Max:
Ytterligare bra tips,tack Max.Ja hesrösten gör sig fint här,lite diafragma tryck så kommer den som ett brev på posten.

###################

Tack för tipsen boys,nu tar jag strax helg och siktar på en singlemalt,vad konstigt :D

Mike



Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Den här kan bli bra det!..Jag vill då inte ta bort nåt från det ditlagda :).. Får en känsla av kraftfulla körer precis när den tar slut som sjunger refrängen.. Typ? Busted.......Busted... i nån skön kraftig melodi.. Kan bli bra den här ..... :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra tryck i refrängen. Påminner lite om en tidigare låt vad gäller stuket, distade tremeloguror och så. Nä, nåt rappande blev det inte (bra tycker jag) med tanke på vad du skriver "hiphopande idé".
Hör jag inte en banjo? Bruset ska väl föreställa vattenbrus?
Hör lite kul instrument där i slutet, lite utomeuropeiskt?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är inte bra...




























Det är fucking genialiskt... för kort just nu bara.. men vilken intensitet vilken puls ... helt suveränt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att det låter bra på det stora hela - HM-kvalité ;)
I mina öron känns det som att något saknas - att tex smälla på med något stort en bit in i låten. Just nu är det lite som ett långt intro.
Det finns ett klipp vid ca 9 som stör mitt öra.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra! Skulle vilja ha lite mer "värme" i ljuden, är lite väl diskantrikt nu tycker jag!
Det här blir kanonbra! Bygg på i samma stil, kanske ett stick, en kör...?
/Asti

Tack Peter.Ja jag får alltid kritik för ett lite dovt ljud i mina mixar så jag drog på ordentligt med en eq på mastern bland annat..Det kanske blev något vasst..
Ja ett stick vore nice,har du några ackordsförslag? Låten går i G,C och har em,am,d på "reffen"- quite basic..
Nånting som bryter av hade varit nice..Sedan så kan jag alltid rulla "It doesn´t make sense behind the fence"som en körig avslutning..Men ett stick före det vore mumma...
Spelade med i låten och tänkte att ett stick efter nuvarande version skulle kunna fortsätta med ackorden(en takt för varje ackordsangivelse):
C - C - H7 - H7 - Em - Em - A7 - A7, där sången t.ex går upp till C och ligger kvar där (vid C-ackordet) lite för att sedan gå ner till H och A (vid H7)
och G (vid Em) och upp till A vid A7... och sedan kanske fortsätta med ackorden: Am - Am(med G-bassträng) - D - D - C - C - G -G
med sång från A etc..... Äsch, sången kommer du säkert på bättre variant själv! Men ackordsföljderna kanske kan ge något...
Bara ett litet förslag....
/Asti t.f. Stick-(och virk)coach
« Senast ändrad: 07.09.2013, 23:56:24 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Girly

Får lätt Springsteen-feeling  :)
Bara att ta en sömnlös natt till och få den färdig...plussa på med lite kör  ;)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jaha.

jaa. mm. jo. det är riktigt bra som grund. riktigt bra. Det kan nästan vara det bästa ickebluesiga jag hört från dig, eller det kommer bli.

Påminner om nån låt jag hröt...kommer inte på just nu.

Hur skulle det passa med lite mangeldrums? Köra reffen med mullriga trummor bakom, lte ooooh-körer, och trynorgel som sliter och river?

Tror man kunde slänga in en del synthbasar också, så det låter sådär grymt bra crossover mellan blues, rak rock och lite synthigt.

blir skitbra det här.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Underbart Micke! Vilken känsla när "sitting on a school bench" kommer in... Det är bara köra en respris på musiken med ytterligare några textstrofer och saken är klar. Behövs inget middle 8. Bästa jag hört på länge här.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Varit i stugan över helgen och har faktiskt haft högsommarvärme på dagarna i september,det är ovanligt på mina breddgrader..
Nu skall jag se vad som sägs om detta alster..

Marsall:
Thanx man.Ja jag får se hur denna går vidare,jag brukar fastna här i arret..Nån form av körande blir det där mot slutet,nåt skall in före,får se i veckan vad det blir..

Staffan:
Ja,jag körde ju en tremolodistacke på en souligare historia för ett tag sedan,kanske den du tänker på..
Denna hade ambitionen av lite rapsång,men jag nådde nog inte ända fram..Rap är mer prat än sång,och då jag hellre sjunger än pratar så får det bli så här.Bruset du hör är trickat studioläck,lite åt vatten stuket..Vilket ger mig en idé om lite regn--Hmmm..Ingen banjo,däremot nån sorts sydeuropeiskt instrument som jag glömt namnet på.

Eddi:
Ja men vad kul att du gillade denna Eddi,det värmer gott.Lite slip i mix/lir/arr/text så kanske jag får ihop denna..

G:
Nåt som brakar till..Ja jag har fått en del förslag,kanske nappar på nåt där :)
Kul att du gillar kvallen,lite finns det alltid att ratta på..Om du visste hur jag har letat klippet där,hör det inte i Cubase,men på mp3:orna dånar det..Vette fanken vad som gör det,skall försöka lista ut det..

Peter:
Vet inte om det är du eller cpg eller Asti som bistod med ackorden,bugar tacksamt för det och tacka grabbarna från mig..
Jag har mer feeling för melodier/sång än ackordsanalys..Blues klarar sig oftast bra med tre,här är det fem och det är allt jag förmår :)
I veckan så sätter jag mig med acken och testar dina vägar i ett stick,ett kort dito och en kort lugn första vers sedan fullt arr med körer to the end,det kommer att funka tror jag..Stort tack Peter.Istället för att gå över ån så gick jag till källan,du är harmonikens fader helt klart.

Girly:
Springsteen,tar det som en stor komplimang..Jag lyssnar inte på honom och hoppas att jag inte omedvetet har plankat nåt av New Jerseys store son..Jag skall försöka snickra klart denna i veckan..

Emulatorn:
Ja vad kul att du gilllade denna T,det värmer gott.Ja Gurano var inne på lite av samma som dig,nåt fläskigt stort där i mitten nånstans..Bra om du kommer på vilken låt det påminner om,jag vill inte planka.Men vet ju hur det fungerar,man hör en kort strof på radion,i bilkön..Det maler på och vips så hör man plötsligt nåt eget..I denna är det inte så hoppas jag,men man vet ju inte som sagt.
Ja,jag försökte här med lite fetare trummor,nådde inte fram till ditt kit helt klart.Skall se om jag kan hitta nåt redigare,annars skriker jag ut ett nödrop :)

Eq/Micke:
Oj,den värmde gott - stort tack Micke.Ja då gäller det att förvalta fortsättningen.Ett kort stick,några takter lugnt alá första vers sedan fullt arr mer text/kör to the end,så tänker jag mig det hela..

######################################

Tror det var alla då..Stort tack för alla nyttiga och värmande kommentarer om detta korta alster,nu skall jag försöka förvalta era tips och göra denna än bättre..

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra låt och text, håller med equality, fixa till det så och lite mindre diskant så har du en kanonlåt.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Halloy hm men det här var ju ingen blues .
busted.

coolt ljud med läck. läckert. gillar frasseringarna som du sjunger .
hmmmm undrar hur det här skulle låta the blues way,,

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Haren,är det till Norrland du farit ??
Trodde du gick i id'e i 'The R-Hole' ??
Ja-ja hälsa Mike att ni gjort det riktigt bra, men vi kom ju överens om att hålla oss till långa låtar !!
Mera tack !!  :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe:
Thanx man.Donar med ett stick nu,men vette tusan om jag får till det.Så jag kanske kör lathets varianten copy/paste å mer text,,vi får se.

Ola:
Bluesvarianten,ja svaret på den frågan får vi nog aldrig..Iofs,kanske skulle ha vävt in lite bluesigare tongångar..Men då blir det ju som vanligt  :D

Bjurte:
Japp,han har flyttat till Norrbotten  :) Han har rätt bra koll på Cubase7 också,så jag behåller honom ett tag.
Bokar honom fram till jul cirkus..
Ja det blir nog en liten förlängning.Sticket jag donar med passar inte just nu så det behöver lite slip.

####################################################

Tack alla tre för kommentarerna.Donar vidare med låten,då tillfälle ges..

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu får du lägga av med fiskandet - det har du inte tid med längre... vill ju höra fortsättningen! ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu får du lägga av med fiskandet - det har du inte tid med längre... vill ju höra fortsättningen! ;)

Huvudet på spiken Jocke.Jag fick en på 1.3kg igår,rätt fin en på hösten då de brukar vara betydligt mindre.
I förra veckan fick vi(läs Eva!) en på 1.6 så det börjar röra på sig lite..
Musiken är natt göra  :)

Mike
« Senast ändrad: 11.09.2013, 09:25:40 by Harmonica mike »


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Vet inte om jag ska kommentera fisket eller låten först :P men öringar på 1,6, låter som ni har roligt fiske där uppe i öst. Havsöringsfisket här på västkusten är också grymt, men våra är oftast lite mindre ;) Fiskar du harr också?

Låten kommer bli kanon, det hör man ju med en gång! Intressant och lite annorlunda sound, kanske kan bli lite fylligare en bit in och ösa på lite mer. Din sång/röst är som vanligt, helt fantastisk, fyll upp med lite körer, och förläng gärna låten, den tar slut för fort! :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Musiken är natt göra  :)

Det blir väl rätt mycket natt i dina trakter framöver... ser fram emot många goa låtar!  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Du får snart mycket natt-jobb ;) B)

Mycket bra låt, och dina fraseringar är jättesnygga!

Den är för kort nu, förläng med en vers och en reffe tycker jag, smäll på med lite körer och fixa så det blir mer botten i mixen, så har du en riktig hitt :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se..

Plinka:
Fisket,jo det är rätt bra här i Lulerivern..Bäst är vårfisket,då kan man lura tre-fyra kilos öringar.
Japp,jag fiskar harr också.Har ett litet harrställe på drygt cykelavstånd.Men det är utsatt för hårt fisketryck så storleken på harrarna har krympt betänkligt,5-6hg är en fin en..Men de är mer och mer sällsynta.
Ja jag har läst om västkustfisket efter havsöring,lite sugen är man ju..Stockholmsområdet har jag testat och det var riktigt bra.Kalix skärgård,borde ju vara bäst - det var sämst.
Kul att du gillar min pipa..Jag har donat med låten och tagit alla fina tips på allvar.Lirade lite bas också så jag fick lite tryck.Nu skall bara sången dit på det nya sedan så kör vi :)

Jocke:
Det är nära nu Jocke,lirade bas/keys i natt - bara text/sång kvar :) Bas förresten,hittade inget vettigt på versen mer än grundtonerna,på reffen flyter det bättre..Du skulle inte vilja bistå med en liten hint om hur man kan spela basen på verserna? Typ på G/C partierna..Jag tänker ju inte bas,jag tänker JIMI HENDRIX :D

Maria:
Tack Maria.Jo jag har mer nu men måste sätta text och sång så kanske innan helgen..

########################

Tack för kommentarerna alla..Innan helgen så kommer del två förhoppningsvis..

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja det blir nog inte mer än så här :)

Funderar på det där sticket,funkar det så här? Lite mysko basljud men jag är lösningen på spåret tack vare Jocke,så fortsättning följer.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Puttrar på fint! Svårt att säga något specifikt när du har brutit ut det så här från resten men jag gillar falsettstämman! :) Har inga problem med basljudet - det låter runt o gott och är jämt mellan tonerna.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Puttrar på fint! Svårt att säga något specifikt när du har brutit ut det så här från resten men jag gillar falsettstämman! :) Har inga problem med basljudet - det låter runt o gott och är jämt mellan tonerna.

Tack Jocke du är en klippa.Jag slängde upp hela låten nu,fast jag har lite baslir kvar där i början.Men det får bli till veckan.Sedan så finns det lite mixputs,och en mastering.Det är helt omastrat och masterbussen är helt ren.Låter inte så pjåkigt tryckmässigt ändå tycker jag..
Ampstacken i C7 var inte så dum.Men jag har svårt att få till ett sound som jag trivs med,förmodligen en inställnings/vane fråga.Det låter rätt bra om den inspelade filen nu,betydligt bättre än före strängbytet  :rolleyes:

Stort tack för återkopplingen Jocke,hoppas du sågar på hela alstret nu när jag lagt upp den..

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker arr, harmonier, sång och instrumentering funkar fint! :) Men det är något med soundet som inte fallit riktigt på plats sedan du uppgraderade... Vi har ju stött och blött det där några gånger och jag kan inte sätta fingret på vad... det blir liksom lite anorektiskt trots att det inte är slankt...
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skön låt det har jag nämnt tidigare.. :).. Men tycker trummorna låter veka på nåt sätt ..sen när syntes kommer låter trummorna bättre helt plötsligt... vilket fall som..Topengolåt B)  rock on"


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tycker arr, harmonier, sång och instrumentering funkar fint! :) Men det är något med soundet som inte fallit riktigt på plats sedan du uppgraderade... Vi har ju stött och blött det där några gånger och jag kan inte sätta fingret på vad... det blir liksom lite anorektiskt trots att det inte är slankt...

Hmmm..Ja det kan ju kanske gå lite åt en mastreringsfråga..De flesta instrumenten är ju rätt "skrikiga",och basen fortfarande lite dov..Jag skall försöka ratta fram lite mer låga å höga mellan i mixen så får vi se om det ger nåt,samt kapa lite i toppen..
Basen måste få en specialbehandling,funderar på att slänga ut filen för hugad spekulant - huga  :D

Nu hinner jag inte mer,nu blir det helg och en singlemalt hägrar där ute i stugan..

Mega thanx för återkoppling Jocke.

Mike