Forum > Demolåtar

Asti - Vi har förlorat

<< < (5/8) > >>

aROCKER:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.09.2013, 22:42:59 ---Skönt och tidseran är bra fångad, gillar!
Efter gitarrsolot skulle jag vilja se en video med han som hoppar in på trummorna - typiskt hans stil på pukorna.

--- Slut citat ---

Minns när jag var liten och var helt inne i Peter Criss och fick se detta trumset med ANIMAL (har ju en Animal-mugg från tidigt 80-tal) då vart jag helt knäckt, grymt snygg finnish...då fick jag se att den norska jazztrummisen Egel Johansen hade ett sådant set fast med en kagge, tror det var Premier-set...jag höll på att du.
Farsan triumferade och sa att JAZZ-snubbar är alltid coolast! :mellow:

Njae...kolla in Marc Bolan farsan och trummisen i SWEET...(man bara blandade och gav...man ville liksom inte ge med sig)  ^_^

Asti:
Dividend - Roligt att du gillar låt och text och tycker att jag fångat genren!
Tokai - Jo, det förhatliga "dom", som symboliserade makthavare och kapitalister, refererar här till
           forna vänner och klasskämpar som svikit sina ideal...
           Ja, det fanns en del i mitt tycke rent bedrövlig musik, men det förläts tack vare engagemang och budskap.
           Jag såg Hoola Bandoola några gånger och dom var alltid bra live. Bra sång och fina melodier brukar gå hem!
           Troligen blir det fler låtar på svenska och troligtvis inte progg.  :D
Gurano - Roligt att du tycker det är bra! Tråkigt bara att du upplever refrängen disharmonisk...
aROCKER - Någon ANIMAL-mugg har jag tyvärr aldrig ägt. :D Ja, Egil Johansen var en skicklig trummis.
                 Hade förmånen att höra honom live ett par gånger. Jazz-trummisar ÄR coola!
                 Har varit på några jazz-konserter med piano-trios, där jag kommit på mig själv med att sitta helt
                 uppslukad av trummisens spel och nästan glömt bort pianisten...

Stort tack för era kommentarer! Börjar faktiskt bli lite inspirerad att göra mer på svenska nu....
/Asti t.f. Skåning

Freddy:
Snygg och bra låt. Gillar denna. Du är grym på det du gör Asti.

Det enda jag tänkte på var att sången känns för modern och ren jämfört med resten. Skulle tycka att det var coolt om du rundade av diskanten lite på sången, så den blir en aning varmare och lite mer retro. Det räcker med en krydda, inte för mycket så att sången blir dov.

Asti:

--- Citat från: Freddy skrivet 07.09.2013, 10:42:40 ---Snygg och bra låt. Gillar denna. Du är grym på det du gör Asti.

Det enda jag tänkte på var att sången känns för modern och ren jämfört med resten. Skulle tycka att det var coolt om du rundade av diskanten lite på sången, så den blir en aning varmare och lite mer retro. Det räcker med en krydda, inte för mycket så att sången blir dov.

--- Slut citat ---
Tack för det! Nu behöver jag ingen whisky för att vara glad resten av da'n!  :)
Det var nog första gången jag blir beskylld för att sjunga modernt!  :D
Nej, förstår nog vad du menar, men vet inte om jag klarar att fixa ditt önskemål...
Tack för tips och snälla ord!
/Asti t.f. Modern

tigersoul:
Wiehe is that you? :P håller helt med om att det låter progg men inga fel är det!
Är för tom i huvudet för att komma med några konstruktiva mixtips men jag gillar det plötsliga trumtillägget :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion