Kontrollrummet

Roffe H & Marre - Greensleevees (version 4 version med mer sång och stämmor)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för kommentarer och lyssning, har rättat felet.  :)
 /Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu har "Snygg-Roffe" varit i farten igen... ;) Det här är mycket elegant genomfört av er båda - snygg, balanserad mix och fina insatser! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Nu har "Snygg-Roffe" varit i farten igen... ;) Det här är mycket elegant genomfört av er båda - snygg, balanserad mix och fina insatser! :)
Tack för komplimangen Jocke.  :)
/"Snygg Roffe"
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin tolkning av den här klassikern! Bra känsla i saxsolot.
Måste tyvärr påpeka att jag tycker Marres sång ligger lite, lite för högt i mixen i mitt tycke.
Bra samarbete!
/Asti t.f. Samarbetsbedömare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nästan som på radio! Hallelujah, så stämningsfullt det blivit!
Några sura sångtoner får man nog ta med på köpet, i en sån här lurig fin låt.
NÅN KOMPRESSOR DUCKAR FÖR LÅNGSAMT ELLER MYCKET VID 162-164
Det är värt att korrigera!

Gulle :wub: Tack för dina tankar.
Jag gillar nuvarande version mycket :)

Alltså..jag gillar verkligen låten jag oxå, men det blev lite svårt att hålla långa legatotoner i slow-tempo..men jag älskar Roffes arr, tack för dina ord Eddi!
Nu har "Snygg-Roffe" varit i farten igen... ;) Det här är mycket elegant genomfört av er båda - snygg, balanserad mix och fina insatser! :)

Snygg-Roffe...snygg benämning, visst är han duktig på att få till rena snygga arr?! Tack Jocke :-D
Fin tolkning av den här klassikern! Bra känsla i saxsolot.
Måste tyvärr påpeka att jag tycker Marres sång ligger lite, lite för högt i mixen i mitt tycke.
Bra samarbete!
/Asti t.f. Samarbetsbedömare

Herr Samarbetsbedömare, jag kan inte bedöma huruvida jag skall sänkas men kanske du har rätt? Roffes känsla på saxen är...så sensuell.

Det får andra avgöra, ang. nivåer, samt Snygg-Roffe :wub:  Tack Asti, det är så roligt med collabs, eller hur?! Jag har lämnat några fler förslag till Roffe ang. uppjazzade visor, detta är verkligt skoj :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan