Forum > Demolåtar
Marsall- Solen o Jag, (Klar)
Marsall:
LÅTNAMN:Solen o Jag
ARTIST/GRUPP:M
GENRE:suggestiv/Rock
LÅTLÄNGD:
TEXT:M
KOMPOSITÖR:PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Ja här kommer då mitt första låtinlägg ...Tackar för Kritik/Förslag!! ..vad jag kan förbättra mig... :)
Solen o Jag.
Vers:
Jag tror det blir en vacker dag i dag
Solen lyser så klart och jag! Jag ler tillbaks
För idag är det solen och jag
För när molnen hopar sig så blir det mörkt.Och när det blir mörkt så måste man tända alla lampor i det rum man befinner sig.
Och det drar ju såklart mycket mera ström.och det blir svårt när kistbotten redan har skrapats tom,
Likt magen,som får skrika sig hes.Likt magen som får skrika sig hes
Jag tror det blir en vacker dag idag
Fåglarna flyger högt i det blå! Och jag ser på.
För idag är det solen och jag.....
reff................
Solen och jag.vi har det bra.......
(Höjt basen och sänkt verssång o höjt refrsång.. ) (Nu stereobräddat körer)
Jocke:
Känns som du har ett personligt uttryck på gång här! :) Tycker det kommer på lite hastigt när du byter tema... vet inte exakt men kanske break skulle hjälpa till att få det att hänga ihop bättre? Kul är att jag känner att jag skulle lägga kompet i början på samma sätt och sedan precis som du dubba med en gitarr till med andra grepp... ;-) Finns det någon bas? Känns väldigt anonym i så fall... Jobba på så kan du säkert göra en skaplig låt av det här! :)
Altsax:
Det är många guldklimpar som jag gillar skarpt! :wub:
Dock hänger de inte riktigt ihop, behövs nått som limmar ihop dem.
Jocke är nått på spåret där, nått sorts break som snabbt för lyssnaren mellan guldkornen.
Jocke - kan du inte visa vad du menar?
Jag har stor sub
Jag hör mycket och bra bas :)
Me like this :)
/Josef
Gurano:
Bra grund. Tycker att du ska klippa bort trummorna i början innan allt sätter igång ;)
Vissa grejor är lite otakt men det går att rätta till genom klippa lite.
Vissa övergångar behöver slipas på, tex vid 108.
Låten har en liten känsla av progg :)
/Gurano
Jocke:
--- Citat från: Altsax skrivet 03.09.2013, 21:55:16 ---Det är många guldklimpar som jag gillar skarpt! :wub:
Dock hänger de inte riktigt ihop, behövs nått som limmar ihop dem.
Jocke är nått på spåret där, nått sorts break som snabbt för lyssnaren mellan guldkornen.
Jocke - kan du inte visa vad du menar?
Jag har stor sub
Jag hör mycket och bra bas :)
Me like this :)
/Josef
--- Slut citat ---
Har inte någon konkret uppfattning men med ett break låter man väl antingen det första temat klinga ut och räknar till 4... eller lägger en markering på 1:an efter låter något puttra på och kör vidare i nästa takt? ;-) Nä, jag vill inte skriva någon på näsan hur de ska göra... Riffet sedan är lite surt och det skulle jag spela om... det var väl ett konkret råd? ;-)
Sub i all ära... men jag är livrädd för att börja kompensera mina mixar efter att ha dragit på... ;-)
Jo - det här kan bli bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida