Forum > Färdiga produktioner

Roffe H & Jocke - Sömnlös Blues

<< < (2/10) > >>

Jocke:
Det här med blues är en dyster historia...  :rolleyes: Roffe har fått till ett rejält "bröl" som piggar upp! :)
Det är alltid roligt att göra grejer med Roffe! :) Han bär stor "skuld" till att jag alls ger mig på solon - det var inte så länge sedan jag bad andra hjälpa till med det så jag har lärt mig jättemycket! Kul att få uppskattning - antagligen går det framåt - tack! :)

Trodde du älskade mycket reverb, Josef !  :P

Rattlesnake:
Att gå direkt från Bjurtes maxade r-hole till denna blir lite som en chock för örat. Bakgrunden låter här väl tunn, antar att kompressorer inte har använts mycket här. Sången låter lite diskantfattig.

Men slås av att det är bra framfört, både sång och lir. Återigen imponeras jag över hur bra du får Bib att svänga.
Men basen måste väl ändå vara äkta?

MaxB:
Härligt att höra riktiga musiker! Minst två stycken men det låter som många fler riktiga musiker!
Skönt med soloinsatser både på sax och gitarr. Du har skönt raspig röst!

Roffe H:
 :) Tack boys för kommentarer: :)
 Alltid lika roligt när någon bryr sig...pxm har rätt, jag står längre ifrån micken för att man måste ta i som satan om saxen ska börja gråta, gör ett nytt försök att komma närmare i morgon. Virveln går väl också att rätta till, ska även lyssna på diskanten på sången. Men visst är allt utom saxar och gitarrer BIaB, låter hyfsat bra i alla fall. det riktiga trycket i kompet är däremot svårt att få till, och visst är blues en dyster historia. Förutom den raspiga rösten försöker jag aven klippa till med en raspig sax denna gång.
Hur som helst, roligt att ni gillar låten.  :D
/Roffe H

pxm:
Tror att avståndet till micken är perfekt, men att rummet i sig är för stort....
Prova samma mickavstånd fast i ett mindre rum...

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion