Som monitorer kör jag Solid från B&W (hifiklubben)
Fast jag brukar köra A & B inkopplade samtidigt och på B har jag Dali 104 och en stor noname sub, vänster står bra, höger står åt h-e så rummet blir helt snett
Den uppställningen slukar en hel del reverb så när jag referenslyssnar i studiohörlurarna samt i mobilen (i ett par inears som sony hade på hemsidan för en sjuhundring, respektive ett par sony inears för 1400 - de är kända för att ha krispig diskant, lite överdriven)
så är jag alltid för tung på reverbet. Stereobreddningen går också åt skogen, lägger på för mycket, låter bra i högtalarna, suger i lurar.
Denna uppställningen är inget jag rekommenderar.
Nu kan jag ha placerat bort mig då jag sitter vid väggen i x led och mitt i rummet i y led, det kan vara felet. Borde verkligen dämpa bort första reflexen och hörnen. Mycket man borde, dammsuga i studion, binda upp kablarna, slänga tomma ölburkar osv

Denna uppställning blev jag med eftersom frun/ekonomichefen inte har godkänt någon inköpsanmodan på senare år, hon godkände den inte när jag köpte dem 1997 heller, var sur i ett år säkert. De fick inte längre stå i vardagsrummet - tog för stor plats. In i vardagsrummet ställde jag ett litet surroundsystem jag köpte begagnat för en femhundring. TVn är också beg för en femhundring, en av de sista tjocktvsarna - superbra bild, inbyggd sub och stora högtalare